سرویس: غیر تولیدی 08:56 - شنبه 24 شهریور 1397

نماینده فلاورجان در مجلس:

گفتار و عمل وکلای مردم در مجلس متفاوت است/ مردم باید از رای نماینده‌هایشان مطلع باشند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: به پیشنهاد تعدادی از نمایندگان طرحی آماده شد که در آن شفافیت آراء نمایندگان مشخص شود اما با تأسف بسیار علی‌رغم امضای ۱۶۰ نفر از آنان این طرح با استقبال خوبی مواجه نشد و به نظر می‌رسد گفتار و عمل وکلای مردم در مجلس متفاوت است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در رابطه با طرح شفافیت آراء از سوی نمایندگان مجلس اظهار کرد: با توجه به این‌که آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طریق دستگاه‌های الکترونیکی صورت می‌گیرد، بسیاری از مواقع نمایندگان ممکن است در مجلس حضور داشته اما در رأی‌گیری‌ها شرکت نکرده باشند.

وی افزود: با این‌ وجود به پیشنهاد تعدادی از نمایندگان طرحی آماده شد که در آن شفافیت آراء نمایندگان در موضوعات مختلف در مجلس مشخص شود اما با تأسف بسیار علی‌رغم امضای 160 نفر از آنان این طرح با استقبال خوبی مواجه نشد و به نظر می‌رسد گفتار و عمل وکلای مردم در مجلس متفاوت است.

موسوی لارگانی ادامه داد: در بسیاری از موارد مشاهده‌ شده که نمایندگان در موضوعاتی که برای نظام اسلامی بسیار مهم و تأثیرگذار بوده موضع صریح و شفاف نسبت به آن نداشته‌اند که به‌عنوان نمونه به رأی گذاشتن 20دقیقه برجام را می‌توان نام برد و به همین دلیل نیاز است که آراء نمایندگان نسبت به این قبیل موضوعات مشخص باشد.

وی با اشاره به کمپین 73 نفری دوباره در رابطه با موضوع شفافیت آراء اشاره کرد: با توجه به اعلام آمادگی بار دیگر نمایندگان امید است تجربه گذشته چراغ راهی باشد که عملکرد نمایندگان مردم متفاوت بوده و نسبت به طرح شفافیت آراء موضعی صریح داشته باشند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید شفافیت آراء نمایندگان در موضوعات مختلف مشخص باشد که مردم بدانند وکلای خود در مجلس چگونه در رأی‌گیری‌ها حضور داشته و مشارکت در جلسات مختلف به چه نحوی بوده که آن زمان عملکرد هر یک از نمایندگان در احقاق خود مردم مشخص شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.