سرویس: غیر تولیدی 09:02 - پنجشنبه 22 شهریور 1397

ماندگاری:

توقع نداشته باشید آمریکا علناً بگوید ما دشمن شماییم/ چرا رئیس‌جمهور آمریکا نوروز را تبریک می‌گوید؟

استاد حوزه و دانشگاه گفت: توقع نداشته باشید آمریکا و رژیم صهیونیستی علناً بگویند ما دشمن شماییم، بلکه می‌گویند ما برای شما آزادی و امنیت می‌آوریم تا فریب‌تان بدهند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری در هیأت رزمندگان اسلام استان اصفهان اظهار کرد: انسان‌ها تشنه معرفت و آگاهی هستند و به دنبال منبعی برای تأمین معرفت هستند.

وی با بیان این که عاشورا و کربلا به واسطه ولی خدا منبع تأمین معرفت و منبع درمان دردهای انسان‌هاست، افزود: انسان به رزق واسع، دائم و بابرکت نیازمند است چراکه لقمه حرام آسیب‌های زیادی را به سیستم معرفتی انسان می‌زند.

توقع نداشته باشید آمریکا علناً بگوید ما دشمن شماییم

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در همه جای دنیا مردم فارغ از هر دین و مذهبی به فهم بیشتر نیاز دارند و شعار «هرچه فهم ما بیشتر، سهم ما بیشتر، خسارت ما کمتر» نیاز همه بشریت است؛ نیاز عمومی بشر به فهم و آگاهی است و به همین دلیل انسان برای پیشرفت علم مسابقه گذاشته‌ است.

وی خاطرنشان کرد: شیطان متناسب با نیاز هر انسان به بشریت آدرس غلط می‌دهد و به بسیاری از انسان‌ها که نیاز مالی و اقتصادی دارند، آدرس غلط دزدی و یا قاچاق می‌دهد؛ این در حالی است که پس از انجام یک عمل خلاف، شیطان هیچ مسؤولیتی در قبال عمل انسان قبول نمی‌کند.

ماندگاری شیطان فوق تخصص نیازشناسی با آدرس غلط، ظاهرسازی و نیازسنجی برای انسان است، اذعان داشت: شیطان آن‌قدر به انسان نزدیک می‌شود که انسان فکر می‌کند شیطان دلسوز اوست؛ توقع نداشته باشید آمریکا و رژیم صهیونیستی علناً بگویند ما دشمن شماییم، بلکه می‌گویند ما برای شما آزادی و امنیت می‌آوریم تا فریب‌تان بدهند.

چرا رئیس‌جمهور آمریکا نوروز را تبریک می‌گوید؟

وی تصریح کرد: رؤسای جمهور آمریکا یاد گرفته‌اند چگونه عده‌ای از مردم ایران را فریب بدهند و هر سال برای ایرانیان پیام تبریک نوروز می‌دهند؛ شیطان آن‌قدر ظاهرسازی کرد تا معاویه و یزید را به عنوان امیرالمؤمنین(ع) به مردم قالب کرد و مردم هم پذیرفتند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شیطان فوق تخصص سواستفاده از واسطه‌های ارزشی است، یادآور شد: علم وقتی حیات دارد که به دنبال آن عمل باشد و عمل وقتی حیات دارد که عملی خالص برای خدا باشد.

وی با بیان این که فهم غذای عقل و روح ماست و باید دارای 3 ویژگی باشد، تأکید کرد: نخستین ویژگی فهم منبع آن است که باید پاک و نباید آلوده باشد؛ همان‌طور که انسان برای جسم خود به دنبال غذای سالم است، برای روح خود نیز به دنبال غذای سالم است و نباید از هر سفره حرامی تغذیه کند.

اسلامی که با شیطان کنار بیاید اسلام آمریکایی است

ماندگاری با اشاره به دیگر ویژگی فهم بیان داشت: فهم انسان باید جامع باشد و همه ابعاد را در برگیرد؛ خداوند دین را برای انسان به عنوان منبع فهم قرار داده و می‌فرماید اگر با نقشه اسلام حرکت نکنید دچار خسارت می‌شوید.

وی با بیان این که علم باطن دست خداست و دیگر علم‌ها علم ظاهری محسوب می‌شوند، اضافه کرد: باید به سراغی فهمی برویم که از سوی خدا ارائه می‌شود چراکه دائمی، باطنی و بدون خطاست؛ اگر انسان باطن‌بین باشد می‌تواند از دین درک واقعی داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: منبع فهم انسان از دین، قرآن و ولایت است و اسلامی که با شیطان کنار بیاید اسلام آمریکایی است؛ هرچه فهم دینی و ولایی ما بیشتر باشد، سهم ما از دنیا و آخرت بیشتر و خسارت ما از دنیا و آخرت کمتر است.

اصل ولایت فقیه باعث فهم مردم می‌شود

وی با بیان این که شیعیان فهم خود را از درب خانه علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) ‌می‌گیرند، متذکر شد: دشمن به دنبال خانه‌نشینی حضرت علی(ع) بود؛ اصل ولایت فقیه باعث فهم مردم می‌شود و امروز دشمن به همین دلیل به دنبال نابودی اصل ولایت فقیه است.

ماندگاری ابراز داشت: آخر بدحجابی در دنیا آمار ناکامی را زیاد می‌کند و آمار افسردگی را بالا می‌برد چراکه چشم مردان بدحجابی را می‌بیند ولی دست‌شان به آن نمی‌رسد؛ هرگاه بدحجابی زیاد شود آمار مقایسه زیاد می‌شود و مردان، زنان بی‌حجاب را با همسران خود مقایسه می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به فهم دینی، الهی و ولایی تأکید کرد: باید قبل از اقدام و عمل آگاه بود نه بعد از افتادن در مصیبت و مشکلات تازه به فکر افتاد؛ اگر می‌خواهیم جهل‌مان درمان شود باید به دنبال ولایت برویم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.