سرویس: غیر تولیدی 06:24 - پنجشنبه 22 شهریور 1397

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان:

فعالیت‌های بسیج به اقتضای جنگ نرم در حال اجراست/ آغاز رزمایش بزرگ عاشورایی در اصفهان

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: با وجود این که بسیج آمادگی نظامی و امنیتی خودش را همواره حفظ کرده اما رویکردش صرفاً نظامی نیست و فعالیت‌های بسیج عمدتاً با رویکرد فرهنگی و به اقتضای شرایط جنگ نرم در حال اجراست.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، سردار غلامرضا سلیمانی در مراسم فراخوان رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج استان اصفهان اظهار کرد: با وجود این که بسیج آمادگی نظامی و امنیتی خودش را همواره حفظ کرده اما رویکردش صرفاً نظامی نیست و فعالیت‌های بسیج عمدتاً با رویکرد فرهنگی و به اقتضای شرایط جنگ نرم در حال اجراست.

وی مقابله با تهدیدات نرم را برجسته‌ترین مأموریت بسیج برشمرد و افزود: در وضعیت کنونی مباحث دیگری از قبیل محرومیت‌زدایی، اشتغال‌زایی در قالب بنگاه‌های زودبازده، اقتصاد مقاومتی و اجرای پروژه‌های متعدد آبرسانی به روستاها، ساخت منابع آبی، تعمیر مساجد و حسینیه‌ها و ساخت منازل برای محرومین از جمله دیگر فعالیت‌های بسیج است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان از آغاز رزمایش بزرگ عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) 2 در اصفهان با استعداد 60 گردان بیت‌المقدس خبر داد و گفت: در راستای حفظ آمادگی و ایجاد ناامیدی در بین دشمنان، این رزمایش در سطح کشور از 9 شهریورماه هر روز در یک استان در حال برگزاری است؛ بسیج ظرفیت عظیمی برای مقابله با هر نوع تهدید فراروی نظام از جمله جنگ اقتصادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش بزرگ عاشورای سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) 2 در اصفهان به صورت شهرستانی در نواحی مقامت بسیج استان اصفهان انجام می‌شود؛ مرحله استانی این رزمایش در هفته دفاع مقدس و همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد که اجتماع 30 هزار نفری بسیجیان اصفهانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این روز است.

سلیمانی با بیان حجم انبوه فعالیت‌های پیش روی بسیج، به درخشش این شجره طیبه در دهه اول انقلاب و در دفاع مقدس و خلق مکتب دفاعی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بیش از 120 گروه جهادی از زمان شروع رزمایش به مناطق محروم در قالب اردوهای 3، 7 و 10 روزه با مشارکت 8 قشر بسیج شامل بسیج مهندسین عمران، مهندسین کشاورزی، دانشجویان، طلاب، دانش‌آموزان متوسطه، جامعه پزشکی و غیره به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان بیان داشت: 2 هزار نفر شامل 900 خواهر و هزار و 100 برادر در قالب گروه‌های جهادی سازماندهی شده‌اند که این گروه‌ها در شهرستان اصفهان و شهرهای تا فاصله 100 کیلومتری با اولویت مناطق حاشیه شهر فعالیت دارند و سایر شهرستان‌ها به صورت متمرکز و جداگانه، اعزام گروه جهادی دارند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس یادآور شد: بسیج یک تفکر است و این تفکر باید در عرصه‌های مختلف جامعه بروز و ظهور کند، چنان‌چه می‌بینیم این تدبیر امام راحل(ره) علاوه بر به کارگیری ظرفیت بزرگ مردمی در زمینه‌های مختلف و مورد نیاز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران الگوی شفابخش کشورهای منطقه شد و با ایجاد سد بزرگ و مقاوم در برابر ایادی استکبار و دسیسه‌های دشمنان اسلام، تاریخ نوینی را برای کشورهای اسلامی منطقه رقم زد.

سلیمانی در پایان با بیان این که هیچ محدودیتی در جذب نیروی بسیجی وجود ندارد، به جذب و آموزش بسیجیان در گردان‌های رزم و آمادگی آنان برای مقابله با تهدیدات سخت اشاره کرد و اذعان داشت: بسیج بنا به ضرورت و مقتضی زمان در عرصه‌های مختلف و در جهت تثبیت نظام به مأموریت‌های خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.