اصفهان شرق

اعلام شکایت رسمی ستاد امر به معروف اصفهان علیه مسیح علی‌نژاد/ کشف حجاب در خودرو مربوط به حریم خصوصی نیست

کدخبر: 174980
1397/06/21 در ساعت 12:12

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام احمد عبد اللهی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر از جمله اموری است که باید جامعه اسلامی نسبت به تحقق آن اهتمام بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر احیای این فریضه مغفول مانده در سطح جامعه خاطرنشان کرد: همه آحاد جامعه و دستگاه های مختلف همچون آموزش و پرورش، آموزش عالی و دانشگاه ها، مراکز تربیتی و فرهنگی در قبال آموزش و احیای امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند و وظیفه دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکراستان اصفهان ادامه داد: برخی از دستگاه ها چون نیروی انتظامی، امام جمعه اصفهان و علما و اداره اطلاعات، سپاه پاسداران جز نهادهای فعال در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان بوده اند ولی بعضا برخی از دستگاه های دولتی در راستای احیای این فریضه کوتاهی کرده اند، به  عنوان مثال هنوز استاندار جدید اصفهان به عنوان عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جلسه ای حضور نیافته است.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد تاکید کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان امسال تعامل خوبی با ستاد امر به معروف داشت و کمترین حاشیه ای را نسبت به سال های گذشته شاهد بودیم، گرچه در موضوعیت فیلم ها و انتشار فیلم ها اشکالات و آسیب هایی وجود داشت که امیداوریم برای سال آینده رفع بشود و به معنای حقیقی جشنواره برگزار شود و از برگزاری کارناوال های شادی خودداری کنیم.

وی اضافه کرد:  وقتی یک جشنواره ای در استان برگزار می شود، استان باید هزینه ها را تامین کند، ولی ما انتقادی که به جشنواره فیلم کودک و نوجوان داریم این است که چرا باید شهرداری اصفهان همه هزینه های این جشنواره را تامین کند، در حالی که پول شهرداری پول مردم است و این امر به شرکت های خصوصی واگذار نمی شود.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد در پاسخ به برخی از رفتارهای نامناسب در امر احیای امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با افراد در سطح جامعه گفت: من به شخصه اعتقاد دارم کاهش یک آسیب و ناهنجاری در جامعه نیازمند کار ایجابی، کار سلبی و  عدم سنگ اندازی لازم است، ما در موضوع فرهنگ سازی برای امر به معروف و امر بی حجابی کم کاری نکرده ایم، ولی سنگ اندازی از سوی برخی از  افراد کار را با مشکل روبرو می کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان از راه اندازی مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر در استان اصفهان خبر داد و بیان کرد: دوره های تخصصی آموزش امر به معروف برای تمامی اقشار با عناوین کارمند مسئول، مبلغ مسئول، کاسب مسئول، شهروند مسئول و … در سطح استان در حال برگزاری است.

وی افزود: معتقدم که امروز گشت ارشادها از سمت سطح جامعه باید بیشتر به سمت سلبریتی ها و دانه درشت ها در زمینه فرهنگ برود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاری ابراز کرد: فضای داخل خودرو حریم خصوصی نیست، بنابراین کشف حجاب در خودرو امری خصوصی تلقی نمی شود و می تواند موجبات تذکر دادن به فرد خاطی را فراهم کند.

وی در توضیح اقدامات صورت گرفته در قبال امر به معروف ادارات اضافه کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر در داخل ادارات و دستگاه های دولتی تشکیل شده و بخش دوم اقدامات صورت گرفته مربوط به امر به معروف به کارکنان و ادارات است که اولویت بندی شده، البته به دلیل گستردگی کار باعث شده است که کار با کندی پیش رود.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد عنوان کرد: در حال حاضر 100مبلغ و روحانی به عنوان فعال احیای امر به معروف و نهی از منکر در اصفهان با ستاد همکاری می کنند.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در تشریح اقدامات در قبال فضای مجازی اذعان کرد: علیه افرادی چون مسیح علی نژاد برای کمپین های مختلفی چون ترویج بی حجابی و «دوربین ما سلاح ما» اعلام شکایت خصوصی برای اولین بار در کشور کرده ایم و به تهران ارسال شد و در حال پیگیری در مجامع جهانی است که قطعا عبور و مرور این شخص در سفارتخانه های ایران را در دنیا با مشکل روبرو خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: اخیرا ستاد امر به معروف و نهی از منکر کمپینی تحت عنوان «همه مسئولیم» را در فضای مجازی راه اندازی کرده است.

انتهای پیام/صاحب نیوز