اصفهان شرق

لزوم انجام بازرسی با رعایت عدالت و انصاف/ در مورد تخلفات سنگین و گسترده با صلابت برخورد شود

کدخبر: 174978
1397/06/21 در ساعت 11:11

به گزارش اصفهان شرق،  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با جمعی از مسؤولان سازمان بازرسی استان اصفهان اظهار کرد: انسان موجودی است که باید کنترل شود و جوامع انسانی نیاز به حکومت دارند.

وی افزود: بر اساس قرآن کریم اگر انسان به مرحله ایمان نرسد، فردی جاهل و ظالم می‌شود، همان‌گونه که امروز می‌بینیم این کسانی که امام‌الحرمین هستند، در ماه حرام و در روز عید قربان، صدها نفر از مردم یمن را به قتل می‌رسانند.

امام جمعه اصفهان گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند«یک شیر درنده بهتر از سلطان ظالم است و سلطان ظالم از فتنه دائمی بهتر است» چراکه اگر همان سلطان ظالم نباشد، هر کسی می‌خواهد کار خودش را انجام دهد و هرج و مرج جامعه را فرا می‌گیرد.

وی با بیان این که زمینه تخلف برای هر انسانی وجود دارد و همه افراد مؤمن و بدون اشتباه نیستند، خاطرنشان کرد: افراد باید کنترل شوند اما این کنترل نباید به صورت مچ‌گیری باشد بلکه باید راهنمایی و جلوگیری از تخلفات را مبنای کار قرار داد و با فردی که برای نخستین بار تخلف می‌کند با احسان برخورد و اصلاح شود تا دیگر خطایی انجام ندهد.

طباطبایی‌نژاد اذعان کرد: بازرسی‌ها و صدور رأی باید همراه با رعایت انصاف و عدالت و با هدف اصلاح و جلوگیری و برچیده شدن زمینه تخلفات انجام شود و در مواردی که تخلف سنگین و گسترده است با صلابت برخورد شود.

وی با تأکید بر رعایت انصاف و عدالت تصریح کرد: انصاف به غیر از عدالت است و امام علی(ع) درباره انصاف می‌فرمایند«انصاف این است که خودت را بین خود و دیگران قرار دهی و آنچه را که برای خود دوست داری برای دیگران نیز دوست بداری و اگر چیزی را برای خود ناپسند می‌دانی برای دیگران نیز ناپسند بدانی».

امام جمعه اصفهان با بیان این که مجموعه بازرسی در استان اصفهان، مجموعه فعال، متدین و معتقد به اصل انقلاب و عدالت‌محور هستند، عنوان کرد: هیچ‌یک از ما، حق جست‌وجو در امور زندگی مردم و خانه‌ها را نداریم، بلکه فقط باید به گونه‌ای اقدام کرد تا جامعه، اسلامی بماند، بنابراین اصل در نگهداری و اصلاح مردم است و باید به انسانیت مردم احترام گذاشت.

حجت‌الاسلام سید رسول محمودآبادی مدیرکل بازرسی استان اصفهان در ابتدای این دیدار با بیان این که تلاش برای افزایش اقتدار سازمان بازرسی با چاشنی انصاف و عدالت محور فعالیت‌ها قرار دارد، بیان کرد: انجام بازرسی با رعایت عدالت، رعایت انصاف در تمام فعالیت‌ها و تلاش برای استفاده از ظرفیت نیروی انسانی از دیگر مواردی است که توسط پرسنل و مدیران سازمان بازرسی مد نظر قرار دارد.

انتهای پیام/مهر