سرویس: غیر تولیدی 09:16 - چهارشنبه 21 شهریور 1397

عضو خبرگان رهبری:

شاخصه یاران امام زمان(عج) و شهدای کربلا، فهم عمیق از دین است/ عاشورا نشان داد انسان‌ پاک هم به سختی‌ها امتحان می‌شود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: پیام مهم عاشورا این است که باید قدم به قدم به امام زمان(عج) خویش نزدیک تر شویم، باید در اوج بلا امام زمان خویش را تنها نگذاریم.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی شامگاه گذشته در مراسم هیئت فداییان حسین(ع) اظهار کرد: انسانی که عالم می شود به امام زمانش نزدیکتر است.

وی با بیان اینکه مقام عالم حتی از شهید هم بالاتر است، گفت: ارزش انسان به فهم او است، بر این اساس شهید فهمش را هم از عالم می گیرد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: در اینگونه جلسات تعظیم شعائر توسط سخنران ها بسیار خطیر و سنگین است چرا که باید باعث رشد، تعقل و فهم و درک مخاطبان و عزاداران حسینی شود.

وی ادامه داد: ارزش انسان به عقل اوست، هدف امان حسین(ع) نیز همین بوده است، کسانی که در کربلا امام شناس بودند بسیار اندک و تنها 72 نفر بودند، آنان فهم دین داشتند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در واقعه عاشورا عده ای زیاد به دلیل کمی فهم دین در مقابل امام ایستادند، گفت: برخی بر این تصور هستند که اگر تقوا را رعایت کردند دیگر هیچ مشکلی برایشان به وجود نمی آید و حتی در این تفکر هستند که اگر مشکلی برایشان به وجود آمد حتما گناهی کردند در حالی که قیام امام حسین(ع) عکس این مطلب را به ما ثابت کرد.

وی افزود: پیام عاشورا این است که اگر انسان چون سیدالشهدا (ع) پاک پاک باشد باز هم به مشکلات و سختی ها امتحان می شود.

استاد حوزه عنوان کرد: دشمن درصدد آن است که ثابت و القا کند که اسلام و نظام اسلامی ناکارآمد و ارتباط با امریکا کارآمد است بنابراین بصیرت ما لازمه پیروزی در این مسیر است.

وی خاطرنشان کرد: در ایه 186 ال عمران خداوند می فرماید شما از ناحیه دشمن خیلی اذیت می شوید، پیام کربلا این است که عشق و حرارتی از محبت امام زمان(عج) باید در قلوب ما باشد تا آن که در اوج بلاها، امام را تنها نگذاریم، عاشورا به ما یاد داده است که ما بگویم الهم لک الحمد، حمد  الشاکرین ….

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: آن کسانی که بصیرت دارند خداوند را بالاترین نعمت می دانند، امروزه باید جوانان ما هزار بار شکرخدا را بجا بیاورند که بعد از سال 57 به دنیا امدند و یک نفس هم در زمان طاغوت نکشیدند.

وی بیان کرد: پیام مهم عاشورا این است که باید قدم به قدم به امام زمان(عج) خویش نزدیک تر شویم، باید در اوج بلا امام زمان خویش را تنها نگذاریم، همیشه تک انسان هایی هستند که در بلایا پیروز می شوند، یار امام زمان(عج) خویش هستند و همیشه تاریخ سازان این تعداد اندک خواهند بود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.