سرویس: غیر تولیدی 08:02 - چهارشنبه 21 شهریور 1397

گزارش؛

آخرین قیمت‌ها از بازار داغ ظروف یکبار مصرف/ افزایش روزانه قیمت‌ها در دهه اول محرم

آخرین قیمت‌ها از بازار داغ ظروف یکبار مصرف را در گزارش میدانی خبرنگار اصفهان بخوانید.

به گزارش اصفهان شرق، ازار ظروف یکبار مصرف که در ماه محرم پر رونق می‌شود، به گفته فروشندگانش در این ایام سال از بیشترین تقاضا برخوردار شده و قیمت این محصولات در روزهای محرم به شدت متغیر است.

براساس گزارش میدانی خبرنگار فارس در اصفهان، خیابان ولی عصر اصفهان، بورس فروش ظروف یکبار مصرف است که قیمت‌ها از این بازار پرفروش و البته شلوغ در این ایام به گونه‌ای است که هر قطعه «ظرف تک‌پرس فومی» از 150 تا 180 تومان متغیر است.

یکی از فروشندگان ظروف یکبار مصرف می‌گوید: قیمت ظروف یکبار مصرف از شب اول تا شب دهم محرم متغیر است و روند صعودی خواهد داشت.

براساس این گزارش، قیمت ظرف «تک‌پرس فومی» در بسته های 300 تایی 54 هزار تومان است؛ به گفته فروشندگان ظروف یکبار مصرف، قیمت هر عدد ظرف «تک‌پرس آلومینیومی» از 420 تا 500 تومان و قیمت هر عدد «ظرف تک‌پرس گیاهی» از 500 تا 660 تومان متغیر است.

قیمت لیوان‌های شفاف و گیاهی

قیمت بسته‌های 25 تایی «بشقاب معمولی» از 7 تا 10 هزار تومان متغیر است که این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت در وزن و شرکت تولیدکننده است؛ قیمت بسته‌های 500 تایی بشقاب نیز 265 هزار تومان است.

لیوان که بدون تردید پرکاربردترین در میان سایر ظروف یکبار مصرف است، دارای 3 نوع پلاستیکی، کاغذی و گیاهی است؛ قیمت بسته‌های 500تایی «لیوان پلاستیکی شفاف» از 20 تا 25 هزار تومان متغیر است.

قیمت هر عدد «لیوان گیاهی» نیز از 50 تا 88 تومان متغیر است و قیمت هر عدد «لیوان کاغذی» نیز بین 160 تا 165 تومان است؛ مقاومت، نوع جنس و شرکت تولیدکننده، باعث ایجاد اختلاف قیمت در لیوان‌های یکبار مصرف می‌شود.

مایعات گرم را در لیوان‌های پلاستیکی مصرف نکنید

براساس اعلام رئیس اتحادیه فروشندگان پلاستیک و نایلون کشور، پتروشیمی‌ها با توجه به امکاناتی که از دولت دریافت می‌کنند، باید به کارخانجات وابسته خدمات بیشتری ارائه دهند.

او اضافه کرده است: افزایش قیمت مواد پلاستیکی سبب بالا رفتن قیمت تمامی مواد پلاستیکی شده است در حالی که کشور ما برای تولید مواد پتروشیمی به هیچ ماده اولیه‌ای نیاز ندارد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون کشور توصیه می‌کند که مردم از خرید لیوان‌های یکبار مصرف شفاف خودداری کنند و مایعات گرم را در لیوان‌های شفاف مصرف نکنند و در صورت استفاده از این لیوان‌ها، حتماً باید مایعات را به صورت سرد مصرف کنند.

افزایش 2 برابری قیمت‌ها نسبت به محرم سال گذشته

جواد حاجی‌علیزاده رئیس سازندگان و فروشندگان مصنوعات پلاستیک و ملامین اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان می‌گوید: قیمت ظروف یکبار مصرف نسبت به محرم سال گذشته 2 برابر شده و به دلیل تغییر نرخ مواد اولیه، قیمت‌ها به روز است.

او با بیان این که مواد اولیه ظروف یکبار مصرف از طریق پتروشیمی و در داخل تولید می‌شود، می‌افزاید: اگر مواد اولیه ظروف یکبار مصرف بدون واسطه و به صورت مستقیم به دست فروشندگان برسد، قیمت‌ها نوسان نخواهد داشت.

سفره پلاستیکی 50 متری

قیمت «سفره پلاستیکی 50 متری» در 3 نوع 4، 6 و 8 هزار تومان قیمت دارد که بسته به کیفیت و ضخامت این قیمت‌ها متغیر است.

هر عدد «قاشق و چنگال» نوع شیشه‌ای از 50 تا 70 تومان و هر عدد «قاشق و چنگال» نرم سفید بین 50 تا 60 تومان به فروش می‌رسد و بسته 500تایی آن از 24 تا 27 هزار تومان متغیر است؛ قیمت هر عدد «قاشق و چنگال» گیاهی نیز حدوداً 85 تومان است.

به گفته فروشندگان این صنف، این قیمت‌ها در صورت خرید عمده(هزار عدد به بالا) معمولاً پایین‌تر از قیمت‌های اعلام شده است و ممکن است در روزهای آتی و به خصوص در روزهای تاسوعا و عاشورا افزایش پیدا کند.

به گزارش فارس، این گزارش براساس قیمت ظروف یکبار مصرف در نخستین روز محرم‌الحرام در اصفهان تهیه شده و ممکن است قیمت‌های اعلام‌شده تغییر یابد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.