اصفهان شرق

عزاداری محرم باعث مزاحمت مردم نشود/ فعالیت 90 هیئت مذهبی در شهر ورزنه

کدخبر: 174946
1397/06/20 در ساعت 15:59

به گزارش اصفهان شرق، همزمان با فرارسیدن ماه محرم گردهمایی هیئت های مذهبی بخش بن رود و شهر ورزنه با حضور روحانیت معزز و جمعی از مسئولان هیئت ها به منظور هماهنگی بیشتر در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی ورزنه برگزار شد.

حجت الاسلام محمد هاشمی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهر ورزنه در این گردهمایی با اشاره به اینکه ماه محرم باید درس ایثار و از خودگذشتگی به عزاداران دهد، گفت: ماه محرم فرصتی مناسب است تا فرهنگ عاشورایی را بهتر از سال های قبل احیا کنیم.

وی با بیان نکاتی در خصوص عزاداری ماه محرم، ادامه داد: مزاحمت ایجاد نکردن با صدای صوت عزاداری، خودداری از سد معبر در خیابان ها و عزاداری مناسب و هماهنگ با فرهنگ مذهبی از نکات قابل توجه در این ماه است که باید در عزاداری هیئات مذهبی رعایت شود.

حجت الاسلام هاشمی یکی از اهداف دشمنان را تضعیف، تحریف و از بین بردن پیام واقعه تاریخی عاشورا عنوان کرد و یادآور شد: خدا را شاکر هستیم که عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان در شهر ورزنه و بخش بن رود هر ساله با مشارکت بیشتر مردم و عاشقان سیدالشهدا(ع) پرشورتر از سال قبل برگزار می شود.

مسئول سازمان تبلیغات، عنوان کرد: 30 روحانی در ایام محرم سال جاری به مناطق بخش بن رود و شهر ورزنه اعزام شدند، همچنین در بخش و شهر ورزنه بیش از 90هیئت مذهبی مشغول به فعالیت که از این تعداد 60 هیئت ثبت شده هستند.

وی تصریح کرد: در ایام محرم سال جاری، ۵۰ گفتمان دینی ویژه مقاطع دبیرستانی در سطح بخش بن رود و شهر ورزنه برگزار می شود.

حجت الاسلام هاشمی در پایان بر هرچه بهتر برگزار شدن جلسات عزاداری تأکید و نکاتی را که هیئت های مذهبی باید رعایت کنند، متذکر شد.

انتهای پیام/