اصفهان شرق

شفافیت نماینده به دادن رأی علنی در مجلس نیست/ شایستگی و توانمندی لازمه تیم اقتصادی دولت

کدخبر: 174923
1397/06/20 در ساعت 15:57

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به طرح دو فوریتی شفافیت آرای نمایندگان که با امضاء 190 نفر از نمایندگان مجلس تحویل هیئت رئیسه مجلس شد، اظهار کرد: این طرح برای شفاف کردن آرای نمایندگان مجلس در بررسی طرح‌ها و لوایح است تا مشخص شود که برای مثال کدام نماینده با یک طرح موافق یا مخالف بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: این حق مردم و موکلین است که بدانند نماینده منتخب آنان در رأی به لوایح و طرح‌ها، برنامه‌ها، بودجه سالانه کشور، استیضاح و رأی اعتماد یا عدم اعتماد به وزیران، سؤال و موارد دیگر چه رأی و موضعی داشته‌اند و آیا اصلاً در این موارد فعالیت و در رأی‌گیری شرکت کرده‌اند یا خیر؟

وی با بیان اینکه شفافیت ابعاد مختلفی دارد، گفت: طرح ها بهتر است به صورت جامع مطرح شود تا طرح فوریتی که فقط شامل رای دادن شود و در خصوص طرح شفافیت نیز می توان با ادغام طرح هایی که قبلا نیز در این خصوص به مجلس آمده است، طرح جامع تری ارائه شود.

فولادگر با بیان اینکه با کلیات موضوع شفافیت آرا موافقم، بیان کرد: طرح آقای ذوالنور جامع تر است چون فقط موضوع را منحصر به رای گیری در صحن نکرده و موارد دیگری چون کمیسیون ها، حضور و غیاب و حقوق و مزایا را شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: عده ای از همکاران هم به این دلیل حداقل با برخی از جزئیات طرح موافق نبودند که علنی بودن رای بعضا به تضاد برخی نظرات کارشناسی و تخصصی با رای مورد خواست عموم می انجامد و این در حالی است که در کمیسیونی که این طرح بررسی می شود؛ دو سه طرح موجود قابل بررسی است.

فولادگر با اشاره به خارج شدن طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی از دستور کار مجلس، تصریح کرد: برخی نمایندگان بر این باور بودند که یکی از ماده قانون های این طرح بار مالی دارد و بر این اساس، طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی از دستور کار خارج شد که به عقیده بنده این کار تعجیلی و اشتباه بود.

وی ادامه داد: باید به همان ماده طرح که دارای بار مالی بود، پیشنهاد اصلاحی داده می شد و پس از آن به کمیسیون می رفت نه اینکه کل طرح از دستور خارج شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در بخش دیگر گفتگو با بیان اینکه دولت باید در انتخاب وزار حساب شده کار کند، تاکید کرد: دولت باید در جنگ اقتصادی به دنبال تقویت تیم اقتصادی خود بر اساس شایستگی و توانمندی باشد تا بتوان با ارائه راهکار تخصصی و عملیاتی به دنبال فایق آمدن بر مشکلات اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/