سرویس: غیر تولیدی 08:03 - سه شنبه 20 شهریور 1397

رئیس صنف لوازم خانگی استان اصفهان:

بازار لوازم خانگی عاری از فروشنده و خریدار است/ خاک خوردن بارها در گمرک

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی استان اصفهان گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت کنونی جامعه، نه فروشنده‌ای برای عرضه محصولات است و نه خریداری برای تقاضای لوازم خانگی وجود دارد.

به گزارش اصفهان شرق، اکبر محمدی در رابطه با وضعیت فعلی صنف فروشندگان لوازم خانگی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت کنونی جامعه، نه فروشنده‌ای برای عرضه محصولات است و نه خریداری برای تقاضای لوازم خانگی وجود دارد.

وی در همین راستا بیان داشت: نوسانات ارزی و تغییراتی که به دنبال آن به وجود آمده است، کلیت بازار را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر با نگاهی به دکور مغازه‌های توزیع‌کننده لوازم خانگی برچسب «فروخته شد» را مشاهده می‌کنیم که این امر در جاهای مختلفی در سطح شهر اتفاق افتاده است.

وی در همین زمینه اضافه کرد: این قبیل مغازه‌ها، عنوان می‌کنند که در حاضر نمی‌توانند مغازه‌های خود را خالی کنند و چند نمونه جنسی که بر چسب «فروخته شد» دارد را در معرض نمایش می‌گذارند و بیان می‌کنند که جنسی برای عرضه ندارد.

محمدی در رابطه با تغییرات قیمتی لوازم خانگی تولید داخل که از ابتدای سال جاری زمزمه‌های آن شنیده شد و تولیدکنندگان نیز پیگیر این افزایش قیمت بودند، اذعان داشت: در این بخش از بازار لوازم خانگی از ابتدای سال افزایش قیمت 10 الی 15 درصدی مشاهده شد اما در این رابطه که آیا این افزایش نرخ با مجوز اعمال شد یا خیر این صنف اطلاعی ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در اصفهان در پاسخ به این سؤال که این اتحادیه با توجه به شرایط موجود برای رفع مشکلات بخش خود چه اقدامی انجام داده است، اشاره کرد: در شرایط کنونی هیچ کسی نمی‌تواند اقدامی انجام دهد و این اتحادیه نیز نتوانسته برای برون رفت از این شرایط کاری انجام دهد.

محمدی در پایان نیز به مشکلات گمرکی اشاره کرد و گفت: آن دسته از فعالان اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم خانگی که فعالیت وارداتی داشتند، به دلیل مشکلات گمرکی که در حال حاضر مشاهده می‌شود، قادر به ترخیص بار خود از گمرک نبودند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.