اصفهان شرق

سومین همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی بخش جرقویه سفلی برگزار شد/ تصاویر

کدخبر: 174838
1397/06/19 در ساعت 10:50

به گزارش اصفهان شرق؛ امشب سومین همایش پیرغلامان شرق اصفهان در جرقویه سفلی با حضور صدها نفر از عاشقان به اهل بیت(ع) برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام خلیل کوهگرد نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان حدیثی اظهار کرد: محبت امام سوم شیعیان در قلب مومنین ذاتی و حضور در این مجالس با اراده امام حسین علیه السلام است تا که از جانب معشوقه نباشد کششی کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد.

حسن جعفری هرندی بخشدار جرقویه سفلی افزود: در این محفل از 40 نفر از پیر غلامان حسینی و تعدادی از خادمان این بارگاه معنوی تجلیل خواهد شد و اجتماع عظیم دسته های عزاداری و هیات های مذهبی جرقویه امسال به یاری خدا در روز جمعه 11 محرم از ساعت 8 تا 12 در حسینیه اعظم شهر نیک اباد برگزار می شود.

حجت الاسلام سید حسین طباطبایی امام جمعه نیک اباد سخنران اصلی این محفل معنوی بود که با اشاره به عظمت دستگاه امام حسین علیه السلام گفت: بهتر است نام چنین مجلسی را همایش شکرگزاری به درگاه الهی گذاشت و توفیق اقامه عزاداری برای خاندان عصمت و طهارت در دو ماه محرم و صفر نشانه پیروی از راه انبیاء و اولیای الهی است.

وی در ادامه به بیان و پاسخ به برخی شبهات که در زمینه مجالس سوگواری امام حسین علیه السلام مطرح می شود پرداخت و تصریح کرد: فردی که در مجلس امام حسین علیه السلام حضور پیدا می کند با کسب معرفت و شناخت دین به راحتی دست در جیب خود نموده و به فقرا و نیازمندان کمک و هزینه جهیزیه مستمندان را تامین می کند اما انهایی که چنین معرفتی ندارند و به نذورات مردم ایراد می گیرند حتی در عید فطر اگر زکات هم بدهند پول گندم را حساب می کنند در حالی که قوت غالب انها غذاهای لذیذ و گرانقیمت است.

حجت الاسلام طباطبایی با تاکید بر این که ثواب اعمال بسته به میزان اخلاص است نه مقدار عمل، خطاب به مسوولان هیات ها پیرامون بصیرت افزایی در مراسم عزاداری تاکید کرد: دست اندرکاران و برنامه ریزان هیات ها در راستای بصیرت افزایی و معرفت بخشی به مردم مسوول و مدیون هستند و در مجلس امام حسین علیه السلام باید شور حسینی و شعور حسینی همراه با هم باشد.

وی با اشاره به این که هیات محل سیاسی کاری و سیاست بازی نیست افزود: نباید اجازه داد هیات سکولار باشد و فقط مردم زیر خیمه عزاداری جمع شوند و یک یا حسین بگویند و بروند بلکه باید هیات های ما محل بصیرت افزایی و اگاهی بخشی به مردم باشد و اهداف قیام عاشورا برای مردم تبیین و مسایل روز تشریح شود.

اجرای سرود توسط گروه سرود کانون حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه مسجد جامع پیکان و مرثیه سرایی و نوحه خوانی تعدادی از مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام و تجلیل از تعدادی از پیرغلامان و خادمان مجالس حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام از دیگر برنامه های این مجلس و محفل حسینی بود.

انتهای پیام/ ولی الله عرب مختای