اصفهان شرق

گردهمایی روسای هیئت های مذهبی شهر حسن آباد برگزار شد

کدخبر: 174837
1397/06/20 در ساعت 02:00

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، در این گردهمایی شهردار شهر حسن آباد با اشاره به اینکه ماه محرم باید درس ایثار و از خودگذشتگی به عزاداران بدهد گفت: ماه محرم فرصت مناسبی است تا فرهنگ عاشورایی را بهتر به نسل جوان منتقل کنیم.

داود صادقی در ادامه با اشاره به نکاتی در خصوص عزاداری ماه محرم افزود: عدم ایجاد مزاحمت با صدای صوت عزاداری، خودداری از سد معبر در خیابان ها و عزاداری مناسب و هماهنگ با فرهنگ مذهبی رعایت اصول بهداشتی در طول مسیر عزاداری از نکات قابل توجه در این ماه است که باید در عزاداری هیئات مذهبی رعایت شود.

در ادامه فرمانده کلانتری شهر حسن آباد نیز در این گردهمایی با اشاره به هدف از عزاداری در ایام محرم و صفر گفت: عزاداری برای سیدالشهدا باید باعث خودسازی و بصیرت در افراد شود و ما باید خدا را شاکر باشیم که در کشوری زندگی می کنیم که محبت امام حسین(ع) در دل جوانان و نوجوانان قرار داده شده است.

سروان براهیمی در ادامه یکی از اهداف دشمنان تضعیف، تحریف و از بین بردن پیام واقعه تاریخی عاشورا عنوان کرد و یادآور شد: خدا را شاکر هستیم که  عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان در این منطقه هر ساله با مشارکت بیشتر مردم و عاشقان سیدالشهدا(ع) پرشورتر از سال قبل برگزار می شود.

فرمانده کلانتری شهر حسن آباد درادامه جهت نظم و امنیت لازم در بین هئیت ها و مراسمات عزاداری نکاتی را یادآور شد:

از نصب تصاویر و شمائل غیر واقعی منصوب شده به ائمه اطهار جلوگیری شود.

ایستگاه های صلواتی باید با مجوز کلانتری و تاییدیه از شهرداری برپا شود و افراد ایستگاه ها باید مشخص باشند.

جهت حرکت هئیت های عزاداری در خیابانها باید با کلانتری هماهنگی های لازم انجام شود.

ایستگاه های صلواتی در مکانهای تعیین شده برپا شود تا باعث سد معبر نشود.

صدای بلندگوهای ایستگاه های صلواتی در حد معمول باشد و باعث ایجاد مزاحمت برای همسایگان نشود.

وقت اذان و اقامه نماز جماعت ایستگاه های صلواتی باید بسته باشد.

از ورود افراد مشکوک در آشپزخانه ها و محل توزیع غذا جلوگیری شود ودر صورت مشاهده هر گونه فرد مشکوک سریعا به کلانتری اطلاع دهند.

در ادامه نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در شهر حسن آباد نیز با اشاره به هدف عزاداری سید الشهدا(ع) گفت: عزاداری ها باید انگیزه اجتماعی و فرهنگی داشته باشد و باعث ایجاد وحدت و همدلی بین مردم شود و از تفرقه جلوگیری شود.

شیخ علی منصوری در ادامه افزود: در این ایام باید چهره شهر عوض شود و با نصب بنر و پرچم و بیرق های عزا این واقعه جانسوز را به همه جهان نشان دهیم و در مراسمات از پتانسیل های جوانان استفاده کنیم و باعث جذب حداکثری جوانان و نوجوانان در مراسمات عزاداری ها شویم.

شایان ذکر است شهر حسن آباد دارای 15 هئیت مذهبی است که در ایام محرم و صفر با بر پایی دستجات سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری و نوحه سرایی می پردازند.

انتهای پیام/ احمد صادقی