سرویس: غیر تولیدی 09:09 - دوشنبه 19 شهریور 1397

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

تعامل و هم‌افزایی در مدیریت فرهنگی کشور ضعیف است

حجت الاسلام انصاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی فریدونشهر با تأکید بر این لزوم وحدت در سیاستگذاری فرهنگ کشور، گفت: تعامل و هم‌افزایی در مدیریت فرهنگی کشور ضعیف است.

به گزارش اصفهان شرق،حجت الاسلام محمدعلی انصاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی فریدونشهر ضمن برشمردن عرصه وظایف و مسئولیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ و هنر را حوزه‌ای سخت عنوان کرد و اکثر مشکلات این عرصه را برگرفته از سلایق و دیدگاه‌های مختلف مردم و مسئولان دانست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان، ایران را کشوری با قدمت طولانی فرهنگ و تمدن دانست که با عرضه اسلام، آن را به بهترین شکل پذیرفت و مردم این کشور را علاقمندترین مردم نسبت به اهل بیت(ع) قلمداد کرد و افزود: هرچند گاهی در کشور در ابزار و نحوه ارائه فرهنگ، اختلافات سلیقه‌ای وجود دارد اما محتوای قابل قبول فرهنگ کشور ما بر اساس ارزش‌های انسانی و دینی است.

وی مهمترین آسیب مدیریت فرهنگ در کشور را عدم تعامل و هم افزایی دستگاه‌های مختلف فرهنگی عنوان کرد و با اشاره به این که باید وحدت در سیاستگذاری فرهنگی کشور وجود داشته باشد، گفت: معیار انتخاب چارچوب در فرهنگ و به ویژه هنر، ولی فقیه و به تبع آن قانون است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی فرصتی برای هم افزایی در تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌های فرهنگی است که در سطوح شهرستانی، استانی و کشوری تعریف و تشکیل شده است.

حجت الاسلام انصاری از فعالیت یک هزار و 800 کانون فرهنگی – هنری در استان اصفهان و فعالیت 38 کانون فرهنگی – هنری فعال در سطح شهرستان فریدونشهر خبر داد و تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده است به عنوان پل ارتباطی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مردم با تکیه بر مسجدمحوری در تمامی مساجد شهری و روستاهای بالای 100 خانوار این کانون‌ها را راه اندازی کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها، از مغفول ماندن این ظرفیت‌ها در استان به خاطر توجه بیشتر به مرکز استان سخن گفت و عنوان کرد: در جال حاضر در این اداره کل فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها از اولویت بالاتری برخوردار هستند.

وی داشتن مردم نجیب و طبیعت زیبا را دو شاخصه شهرستان فریدونشهر ذکر کرد و از لزوم فعالیت بیشتر و قوی‌تر رسانه‌ای در آن سخن گفت و تأکید کرد: رسانه‌ها باید مورد حمایت و توجه قرار گیرند.

در این جلسه امام جمعه و فرماندار فریدونشهر به دغدغه‌ها و مشکلات فرهنگی شهرستان پرداختند که نداشتن پشتوانه مالی برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی یکی از این موارد بود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.