سرویس: سیاسی 16:39 - یکشنبه 18 شهریور 1397

تحلیل یک نماینده مجلس از اختلاف‌افکنی میان دو کشور:

می‌خواهند ایران و عراق روابطی پرتنش داشته باشند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به نزدیکی‌های مذهبی، فرهنگی و اقتصادی ایران و عراق، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها ترجیح می‌دهند رابطه این دو کشور دچار تنش باشد.

به گزارش اصفهان شرق، مرتضی صفاری نطنزی امروز در گفتگویی در خصوص حمله به کنسولگری ایران در بصره اظهار داشت: این اقدام مشکوک است و در چارچوب سایر توطئه‌های استکبار در منطقه می‌توان دید.

وی حجم همکاری‌های اقتصادی میان عراق و ایران را گسترده دانست و افزود: با توجه به نزدیکی‌های مذهبی، فرهنگی و اقتصادی دو کشور، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها ترجیح می‌دهند رابطه ایران و عراق دچار تنش باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اخبار تفرقه‌افکنی که اخیراً از مردم عراق در ایران منتشر شد، گفت: کنار هم گذاشتن اخبار منتشر شده از عراق در ایران این پازل را تکمیل می‌کند، قطعاً در عراق هم شایعاتی در مورد ایران منتشر و برخی را تحریک می‌کنند.

وی تاکید کرد: به راحتی می‌توان دید که برخی کشورها از این نزدیکی ناراضی هستند و دست‌هایی در کار هست که ارتباط گرم دو کشور را خراب کنند، وظیفه مسؤولان هر دو کشور است تا به شهروندانشان هشدار داده و آن‌ها را آگاه کنند.

صفاری با بیان این که ریشه درگیری‌ها را باید در جاهای دیگر جست‌وجو کرد، گفت: در شرایط حساس منطقه دلیلی ندارد درگیری‌های ساختگی میان ایران و عراق شکل بگیرد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی پیرامون نشست سه جانبه تهران هم عنوان کرد: با توجه به نقش روسیه و ترکیه در معادلات سوریه برگزاری این نشست می‌تواند به پایان دادن به درگیرها در سوریه کمک کند و بیانیه‌ای پایانی هم بر همین موارد تاکید داشت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.