اصفهان شرق

دولت مردان باید یک ورود جدی، جهادی و انقلابی داشته باشند/ مردم کشاورز به هدیه و عیدی نیازی ندارند

کدخبر: 174758
1397/06/16 در ساعت 16:16

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی اظهار داشت: اهل تقوی برای رسیدن به خدا باید به وسیله ای تمسک کنند و آن وسیله همان اهلبیت عصمت و طهارت هستند باید تلاش کنیم به واسطه اهل بیت(ع) به خدا نزدیک شویم.

وی به قیام امام حسین(ع)اشاره و افزود: هدف قیام امام حسین(ع) مبارزه با حاکم ستمگر، حرام شدن حلال خدا و پیمان خدا را شکستن بود و بر خلاف سنت پیامبر حرکت کردن و گناه علنی انجام دادن از ویژگی های قیام امام حسین(ع) بود اگر کسی در عمل و زبان با این گونه ظلم ها و ستم ها مخالفت نکند خداوند او را با همان حاکم ستمگر محشور و عذاب خواهد کرد.

امام جمعه ورزنه تصریح کرد: امام حسین(ع) خود را بهترین کسی معرفی می کند برای تغییر وضعیتی که حاکمان ستمگر ان زمان به وجود آورده بودند و فرمودند اگر با من بیعت کردید و حق من را شناختید مشکلات جامعه اسلامی بر طرف خواهد شد و اگر پیمان بشکنید خدا شما را عذاب خواهد کرد امام حسین(ع) نتوانست حاکم ستمگر را تحمل کند و در مبارزه با آن ها به میدان آمد و امروز هم در دنیا مسئولینی ستمگر وجود دارند که اگر آنها را تحمل کنیم عذابش گریبان گیر جامعه ما خواهد شد.

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه ورزنه در خطبه دوم به فرا رسیدن ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار داشت: اهداف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر و احیای این دو فریضه بود و ما هم وظیفه داریم در جامعه این دو فریضه را عملی کنیم تا جامعه دچار مشکلات نگردد، تمام واجبات و محرمات وابسته به امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: باید در جامعه منکرها و معروف ها بشناسیم و در احیای معروف ها تلاش کنیم امروز احتکار یک منکر است باید مردم در جامعه نسبت به منکرات تذکر دهند و همه برای احیای این دو فریضه تلاش کنند خیلی از گرفتاری ها بخاطر ترک امر به معروف و نهی از منکر است .

حجت الاسلام شامحمدی به بزرگترین معروف اشاره و افزود: بزرگ ترین معروف امروز حفظ و پاسداری از جمهوری اسلامی و انقلاب است انقلاب اسلامی همانند یک پارچه سفید است که در بعضی از جاهای این پارچه لکه های سیاهی وجود دارد که این تیرگی ها و لکه ها توسط بعضی از مسئولین به وجود امده است که باید مردم با بصیرت و با یک انتخاب درست این لکه را برطرف نمایند.

 خطیب جمعه ورزنه ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت امام حسین(ع) تصریح کرد: در این ایام بهترین فرصت برای شناخت امام حسین (ع) و فلسفه قیام ایشان است و هئیت های مذهبی بزرگترین و مهم ترین وظیفه آنها شناخت امام حسین(ع) به جامعه می باشد و از خرافات در عزاداری ها بپرهیزند باید اصل عزاداری و جلسات روضه حفظ شود ولی سبک ها و شکل را برای جذب جوانان و نوجوانان تغییر دهند به جوانان میدان بدهند و برای کار آنها ارزش قائل شوند باید سبک ها و روش ها مورد تایید علماء هم باشد مسئولین هیئت های مذهبی و سازمان تبلیغات برنامه ریزی کنند تا پذیرایی در عاشورا که گاها مردم هم اعتراض و نقدهایی دارند را ساماندهی کنند و در طول دهه اول از عزداران در حسینیه ها پذیرایی شود و موکول فقط به روز عاشورا نشود.

حجت الاسلام شامحمدی به مشکلات اقتصادی اشاره و اظهار داشت: دولت مردان باید یک ورود جدی، جهادی و انقلابی داشته باشند و از کارشناسان دلسوز و انقلابی استفاده و آنها را به صحنه بیاورند و از مدیران خسته و کارشناسان غرب گر که نگاهشان به بیرون از کشور است پرهیز نمایند.

امام جمعه ورزنه به قطع امید از بیگانگان اشاره و تصریح کرد: مسئولین توجه داشته باشند دل به بیگانگان و مذاکره با آنها خوش نکنند درون نگر باشید و از ظرفیت های داخلی استفاده کنید امروز نقدینگی از مشکلات کشور است و بانک ها یکی از عوامل همین نابسامانی های اقتصادی هستند .

حجت الاسلام شا محمدی به وضعیت آب و کشاورزی منطقه اشاره و بیان داشت: شنیده ها حاکی از واریز مبلغی ناچیز به حساب کشاورزان است که استاندار وعده آن را در هفته دولت داده بودند ولی خطاب به استاندار اصفهان می گوییم شما در جمع کشاورزان ورزنه گفتید 450میلیارد تومان حق نکشت برای کشاورزان در نظر گرفته اید که این پول زیر سرمان است و به زودی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد شش ماه از این حرف شما می گذرد ولی هیچ اقدامی انجام ندادید چرا حرفی می زنید که نمی توانید به آن عمل کنید؟! مردم کشاورز به هدیه و عیدی نیازی ندارند حق شرعی و قانونی خود را که به یغما رفته است را می خواهند.

انتهای پیام/