سرویس: اخبار شهرستان 12:07 - پنجشنبه 15 شهریور 1397

یک تولیدکننده و کارآفرین در روستای رامشه مطرح کرد:

بی‌ثباتی قیمت مواد اولیه؛ دامن‌گیر تولیدکنندگان ایرانی است/ امید به آینده، تنها انگیزه ادامه مسیر

سید عطا میر صفیان گفت: حس مفید بودن در جامعه و اشتغال‌زایی برای جوانان و امید به آینده انگیزه‌های من برای این است که باقدرت در این مسیر تلاش کنم.

به گزارش اصفهان شرق، مسئله‌ای که این روزها گریبان گیر کشور عزیزمان شده بحث نابسامانی‌های اقتصادی و برهم خوردن وضعیت معیشت مردم است که شاید بتوان ریشه این مشکلات را در اتکای بیش از اندازه‌ بازار داخلی ایران به کشورهای خارجی دانست.

البته راه‌حل این مشکل را سال‌هاست که رهبر فرزانه انقلاب تبیین کرده‌اند از ارائه طرح اقتصاد مقاومتی تا شعار سال 1397 یعنی حمایت از کالای ایرانی. بله راه‌حل مشکلات اقتصادی ایران برمی‌گردد داخل کشور و کوتاه شدن نگاه‌ها به کشورهای دیگر.

حمایت از کالا ایرانی نه‌تنها یک شعار بلکه یک‌راه حل ملی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است، راه‌حلی که از نظر مقام معظم رهبری تنها متوجه مسئولان دولتی نیست بلکه آحاد ملت ایران همه می‌توانند کمک کنند تا این مهم به واقعیت تبدیل بشود.

یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند ما را به تحقق شعار سال و برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کمک کند توجه به مشاغل خرد و مشاغل روستایی است.

به همین جهت مصاحبه‌ای انجام داده‌ایم با یکی از تولیدکنندگان و کارآفرینان روستای رامشه از توابع شهرستان اصفهان که توانسته است با توکل به خدا و همت مضاعف برای تعدادی از جوانان روستایی ایجاد شغل کند و محصولات تولیدی خود را به اقصا نقاط ایران ارسال کند.

**لطفاً خودتان رو معرفی کنید.

سید عطا میر صفیان هستم متولد سال 1349 از روستای رامشه

**محصولات تولیدی شما شامل چه چیزهایی می‌شود؟

محصولات ما عموماً سازه‌های حلبی و استیل شامل پیمانه‌های نفتی، سطل‌های زباله، بدنه استیل سبزی خورد کن‌های خانگی، دریچه‌های کولر، کلمن های چندلایه با بدنه استیل و کارهایی که به‌صورت سفارشی انجام می‌شود.

**میزان تولید سالیانه شما چه میزان است؟

واحد تولیدی ما سالانه به‌طور میانگین 40 هزار قطعه از محصولات مختلف را تولید می‌کند که این میزان بسته به نوسانات بازار کار و نیازهای مردم و مشتریان تغییر است.

**چه تعداد نیروی کار در واحد تولیدی شما مشغول کار هستند؟

در حال حاضر 25 نفر به‌طور مستقیم در کارگاه ما مشغول به کار هستند و تعداد بیشتری به‌طور غیرمستقیم با ما در ارتباط می‌باشند.

**محصولات تولیدی شما در چه شهرهایی عرضه می‌شوند؟

تولیدات ما در داخل کشور در شهرهای تهران- شیراز- مشهد- اصفهان و کرمانشاه و در خارج از کشور به کشورهای افغانستان و عراق ارسال و عرضه می‌شود.

**وضعیت اشتغال و تولید در روستای رامشه را چه طور ارزیابی می‌کنید؟

با توجه به این‌که روستای رامشه یک روستای صنعتی است و به‌طور مداوم باکلان شهرهایی مانند اصفهان و تهران در ارتباط است کارگاه‌ها و کارخانه‌های زیادی در آن در حال فعالیت هستند و می‌توان ادعا کرد ضریب بیکاری در این روستا منفی است و از شهرهای دیگر برای کار به این روستا مهاجرت می‌کنند.

** به‌عنوان یک تولیدکننده مشکلات تولیدکنندگان ایرانی را در چه چیزهایی می‌دانید؟

به‌طورکلی عدم ثبات و تغییر مدام مواد اولیه بزرگ‌ترین مشکلی است که دامن‌گیر تولیدکنندگان ایرانی شده است.

**مشکلات واحد تولیدی شما در طی این سال‌ها چه چیزهایی بوده است؟

بی‌ثباتی قیمت مواد اولیه و افزایش بیش‌ازحد کرایه حمل‌ونقل از مشکلاتی است که ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

**چه انگیزه‌ای شما را برای ادامه راه یاری می کند؟

حس مفید بودن در جامعه و اشتغال‌زایی برای جوانان و امید به آینده انگیزه‌های من برای این است که باقدرت در این مسیر تلاش کنم.

**به‌عنوان کلام پایانی آیا نکته‌ای هست که بخواهید به آن اشاره‌ کنید؟

از مسئولان می خواهم باثبات کردن بازار و تغییر سالانه قیمت‌ها به‌جای تغییر روزانه آن راه را برای تولیدکنندگان آسان‌تر کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.