سرویس: غیر تولیدی 10:13 - پنجشنبه 15 شهریور 1397

مدیر کل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش:

سند تحول بنیادین در حوزه ورزش به خوبی اجرا شده است

مدیر کل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه ویژه به نیروی انسانی، تجهیزات و محتوا، سند تحول بنیادین در حوزه ورزش به خوبی به اجرا در آمده است.

به گزارش اصفهان شرق، محمد جعفری در مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان خواهر سراسر کشور اظهار داشت: هر مربی در آموزش و پرورش هدف آموزش و تربیت دانش‌آموزان را دارد، معلمان تربیت بدنی باید به دنبال تربیت دانش‌آموزانی خدا‌پرست، خلاق، با‌نشاط و فعال باشند.

وی در ادامه افزود: همه سیاست‌های ما برای اجرا کردن برنامه‌هایی مدرسه‌محور، اخلاق‌محور، فراگیر، با مشارکت زیاد مربیان و به صورت علمی و تخصصی است؛ برگزاری این رقابت‌ها نیز در راستای همین برنامه‌ها است.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای توانمندسازی مربیان تربیت بدنی برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود، محتوای سند تحول بنیادی توسط حوزه تربیت بدنی به خوبی اجرایی شده است و اگر بخواهیم به درس تربیت بدنی کیفیت دهیم باید به 3 اصل نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و کتاب و محتوا توجه ویژه کرد.

جعفری همچنین بیان داشت: ۳۳ هزار معلم تربیت بدنی متخصص در کشور وجود دارد و برای جبران کمبود نیرو و توانمند‌سازی نیرو‌ها طرح‌های زیادی را برگزار می‌شود، با حمایت دولت و مجلس و از اعتبارات مالیات ارزش افروده 30 میلیارد تومان به استان‌ها ابلاغ شده است؛ همچنین کاروان‌های تجهیزات ورزشی با عنوان نشاط، شادی، پویایی و سلامتی در استان‌های مختلف ارسال خواهد شد، در بحث محتوا نیز روی کتب راهنمای معلم توجه خاصی وجود دارد.

عبدالرضا رئیسی نیز در این برنامه اظهار داشت: معلمان تربیت بدنی افراد پرانرژی و فعال هستند، آن‌ها سفیران سلامت، شادی و نشاط در مدرسه هستند بنابراین می‌توانید الگوی‌ خوبی برای دانش‌آموزان باشید.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در حال حاضر مربیان تربیت بدنی نقش مؤثر و مفیدی در برطرف کردن فشار زیاد روی جوانان دارند زیرا دانش‌آموزان با مربیان تربیت بدنی ارتباط بهتری دارند.

وی در پایان با تشکر از همه عوامل اجرایی این رقابت‌ها و مربیان تربیت بدنی شرکت‌کننده تشکر کرد.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم از برترین‌های 9 رشته ورزشی که در بیست و نهمین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان تربیت بدنی خواهر سراسر کشور شرکت کرده‌ بودند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.