سرویس: غیر تولیدی 09:03 - پنجشنبه 15 شهریور 1397

میانگین حقوق بازنشستگان 2 میلیون تومان است

سهم اصفهان در تعداد بازنشستگان کشور چقدر است؟

مدیر صندوق بازنشستگی استان اصفهان با بیان این که استان اصفهان پس از تهران و خراسان رضوی سومین بیشترین تعداد بازنشستگان را دارد، گفت: میانگین حقوق بازنشستگان در استان اصفهان 2 میلیون و 150 هزار تومان است.

به گزارش اصفهان شرق، شهروز عبادی احدبک در مراسم تجلیل از بازنشستگان و تکریم روز خانواده اظهار کرد: استان اصفهان پس از تهران و خراسان رضوی سومین بیشترین تعداد بازنشستگان را دارد.

وی با بیان این که 70 درصد بازنشستگان اصفهانی را مردان تشکیل می‌دهند، افزود: میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان در استان اصفهان 2 میلیون و 150 هزار تومان است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان اصفهان با بیان این که حقوق ماهیانه بازنشستگان کشور به بیش از 3 هزار میلیارد تومان می‌رسد، گفت: برای پرداخت حقوق یک بازنشسته حداقل باید از 5 نفر کسور بگیریم اما در حال حاضر از هر 1.5 نفر کسورات اخذ می‌شود.

وی با بیان این که حقوق بازنشستگان متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: از سال 92 به بعد همسان‌سازی نصف و نیمه انجام می‌شود که در سال‌های 95، 96 و 97 حدود 18 درصد افزایش حقوق داشتیم.

عبادی با بیان این که از نمانیدگان انتظار است تا اعتباری در بودجه 98 درنظر بگیرند تا همسان‌سازی مناسبی نسبت به حقوق بازنشستگان و نرخ تورم صورت گیرد، اذعان داشت: در حوزه رفاهی، چندین سال است که تورهای زیارتی و سیاحتی برگزار می شود، هر ساله حدود 3 هزار نفر از این تسهیلات سفری استفاده می‌کنند.

وی با بیان این که یارانه خرید عینک، سمعک و عصا افزایش پیدا کرده است، تأکید کرد: البته نسبت به هزینه واقعی موارد ذکر شده، این یارانه بسیار ناچیز است؛ بازنشستگان نباید برای تأمین معاش خود دچار مشکل شوند، مشکلات بازنشستگان و شاغلان باید مطرح شود.

مدیر صندوق بازنشستگی استان اصفهان ضمن گلایه از نمایندگان مجلس یادآور شد: در سال آینده که سال انتخابات مجلس است، نمایندگان مجلس یاد بازنشستگان می‌افتند؛ بازنشستگان باید از این فرصت استفاده کرده و از نمایندگان مطالبه‌گری کنند.

وی با بیان این که شاغلان هزینه‌های درمانی چندانی ندارند، در حالی که بازنشستگان نیاز به کمک هزینه‌های درمانی دارند، بیان کرد: در کنار بیمه شاغلان باید بیمه بازنشستگان نیز مطرح شود چراکه بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای هنگام عقد قرارداد، بازنشستگان را مشمول خدمات بیمه خود نمی‌کنند و دلیل آن هزینه‌های بالای درمانی آن‌هاست.

عابدی با بیان این که در سایت صندوق بازنشستگی بخشی قرار دارد که فرزندان فارغ‌التحصیل دانشگاهی کارکنان بازنشستگان، با ثبت نام در آن می‌توانند استخدام و مشغول به کار شوند، ادامه داد: این یک بخشنامه الزامی است که البته ممکن است اطلاع‌رسانی در مورد آن انجام نشود.

وی با بیان این که صندوق‌های بیمه کشورهای دیگر، برای حقوق و درمان 3 نوع بیمه تعریف کرده‌اند، ابراز داشت: بیمه پایه و حقوق پایه، لایه بیمه‌ای، تکمیل بیمه و حقوق پایه، 3 نوع بیمه‌ای است که در کشورهای دیگر تعریف شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان اصفهان با بیان این که هر اتفاقی که برای شاغلان در دستگاه‌های اجرایی تعریف می‌شود، باید برای بازنشستگان نیز عملی شود و این نیازمند قانونی شدن توسط مجلس شورای اسلامی است، متذکر شد: بازنشستگان باید از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مطالبات و حل مشکلات خود استفاده کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.