سرویس: غیر تولیدی 08:10 - پنجشنبه 15 شهریور 1397

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سینمای کودک و نوجوان به پرورش خلاقیت‌ها کمک می‌کند/ لزوم استفاده از فناوری‌های نو در سینمای کودک و نوجوان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای کودک و نوجوان بخش مهمی از سینمای ایران است چرا که ۱۸ میلیون کودک و نوجوان ایرانی دارد که می‌تواند در پرورش خلاقیت‌ها کمک کند.

به گزارش اصفهان شرق، عباس صالحی در اختتامیه سی و یکمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار داشت: خوشحالیم که بار دیگر جشنواره کودک در سرزمین هنر اصفهان برگزار شد، منطقه‌ای که هم در دانش و تکنیک هنری بی‌نظیر در جهان بی‌نظیر است.

وی بیان داشت: سینمای کودک و نوجوان بخش مهمی از سینمای ایران است چراکه 18 میلیون کودک و نوجوان ایرانی دارد که می‌تواند در پرورش خلاقیت‌ها کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: آمارها می‌گوید 70 درصد کودکان به فیلم‌های مختص بزرگ‌سالان علاقه‌مند هستند.

صالحی با بیان اینکه سینما کودک پس از انقلاب روزهای خوبی گذرانده است خاطرنشان کرد: از بین 50 فیلم فروش کشور، 6 فیلم پرفروش مختص به کودکان بودند که این نشان می‌دهد ما قدم‌های خوبی در این حوزه برداشتیم.

وی با بیان اینکه زمانی که فیلم‌های پرفروش کودک و نوجوان ما زیاد می‌شوند به معنای موفقیت در این حوزه است خاطرنشان کرد: در تفاهم‌نامه سازمان سینمایی با کانون پرورش فکری کودکان تصویب شده است که همه سالن‌های این مرکز به سالن‌های سینما برای کودکان نوجوانان تجهیز شود و این اتفاق خوبی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نهادسازی باید در حوزه سینما کودک و نوجوان اتفاق بیفتد گفت: شکل‌گیری تشکل‌های حمایتی از فیلم‌نامه‌های کودک و نوجوان می‌تواند از یک نهاد حمایتی مردمی آغاز شود.

صالحی با بیان اینکه از جمله نقطه ضعف‌های ما در حوزه سینما کودک و نوجوان نبود، یک مجموعه پخش آثار کودک و نوجوان است تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا قطب‌های سینمای کودک و نوجوان را در کنار تهران در شهرستان‌ها از جمله اصفهان تقویت کنیم تا بتوانیم از ظرفیت هر چه بیشتر هنرمندان شهرستانی در این زمینه بهره ببریم.

وی ادامه داد: تا جشنواره سال بعد باید چند مورد را جدی بگیریم؛ نخست، استفاده بیشتر از فرهنگ و ادبیات ایران در سینما کودک و نوجوان است تا به همین سبب بتوانیم ظهور و بروز بیشتری از فرهنگ و ادبیات ایران داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصت سازی جدید برای سینمای پویانمایی را رویکرد مهم بعدی دانست و تصریح کرد: اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده است به طوری که در سال جاری پنج فیلم سینمایی در حال تولید داریم.

صالحی رویکرد سوم را استفاده از فناوری‌های نو در سینمای کودک و نوجوان عنوان کرد و افزود: کودک و نوجوان امروز ما شاداب‌تر و پرنشاط‌تر است و به همین سبب ما نیازمند هستیم تا از طریق استفاده از فناوری‌های نو در سینمای کودک و نوجوان وارد فضا جدیدی شویم تا کودک و نوجوان ما احساس نیاز به فیلم‌های غربی نکند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.