سرویس: اخبار شهرستان 15:59 - چهارشنبه 14 شهریور 1397

فرمانده بسیج خواهران کوهپایه خبر داد:

فعالیت پنج ساله اردوی جهادی خواهران بسیجی در مناطق محروم شهر کوهپایه/ اشتغالزایی ارمغان مبارک بسیج برای مردم

فرمانده بسیج خواهران شهر کوهپایه گفت: نگاه اردوی جهادی خدمت به مردم مناطق محروم است و سعی کرده با اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تا حدودی نتیجه خوبی را به دست آورد.

مرضیه طیبی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به فعالیت های مستمر اردوهای جهادی در سطح شرق اصفهان، اظهار کرد: دو گروه جهادی از سال 92 تا کنون به مدت پنج سال در روستاهای محروم بخش کوهپایه به فعالیت در زمینه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می پردازد و تا کنون نتایج قابل توجهی از این حرکت جهادی عاید روستاهای مد نظر شده است.

فرمانده بسیج خواهران شهر کوهپایه افزود: گروه کوثر در اطراف شهر کوهپایه و روستای امامزاده قاسم(ع) و مشکنان فعالیت خود در زمینه هنری، خانه داری و مددکاری را به صورت هفت روزه در هر سال اجرا کرد و روستای جزه و کمال بیک نیز در محدوده کار جهادی گروه کوثر قرار گرفت.

وی از استقبال مردم از گروه های جهادی خبر داد و گفت: حوزه بسیج سعی کرده در دوره های جهادی مطالبه مردم مناطق محروم را مد نظر قرار دهد و بدین منظور با پیگیری بسیار، اقدام به دعوت از اکیپ پزشکی با حضور هشت پزشک در روستاهای جزه و کمال بیک و خدمت رایگان پزشکی به مردم کرد.

طیبی تصریح کرد: توزیع بسته حمایتی به نیازمندان، حواله 40 تست قند رایگان، برگزاری کلاس های فیروزه کوبی، قلم زنی و مینا کاری به علاقه مندان خواهر و تهیه آلبوم گیاهان دارویی از سطح منطقه کوهپایه و تقدیم آن به بسیج سازندگی استان اصفهان، از جمله اقدامات حاشیه ای حین برگزاری اردوهای جهادی بخش کوهپایه است.

وی با اشاره به پراکندگی بسیار در بخش کوهپایه از حضور دو اردوی جهادی کوثر و حضرت زهرا(س) ذکر کرد و افزود: نگاه اردوی جهادی خدمت به مردم است و به دلیل وسعت بالا و پراکندگی بالای بخش کوهپایه، اولین اردوی جهادی خواهران، پنج سال قبل در سطح ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) اقدام به فعالیت کرد و در ادامه نیز گروه دیگری از جهادگران خواهر فعالیت داوطلبانه خود را آغاز کردند.

فرمانده بسیج خواهران شهر کوهپایه از برخی فعالیت ها در حاشیه اردوهای جهادی به شرح ذیل خبر داد و گفت: راه اندازی صندوق قرض الحسنه صاحب الزمان(عج) از اقدامات حاشیه ای اردوهای جهادی سطح حوزه بسیج حضرت فاطمه(س) بود که امروز موفق به واگزاری وام پنج و سه میلیون تومانی به هفت نفر در ماه شده است تا گروه گشایی خوبی در بین نیازمندان و همچنین بسیجیان انجام شود.

وی اذعان کرد: با همکاری خیران بخش کوهپایه تا کنون به بیش از هشت نوعروس یک جهیزیه کامل اهدا شد و در زمینه درمان، تامین هزینه سیسمونی کودک و دیگر موارد، خیریه حضرت رقیه(س) نقش خوبی را ایفا کرده است.

طیبی به اشتغالزایی موثر در زمینه هنرهای ارائه شده در اردوهای جهادی اشاره و اظهار کرد: در مراسم اختتامیه اردوهای جهادی سعی شده تا دستاوردهای جهادگران و متربیان در نمایشگاهی به معرض دید همگان گذاشته شود و با خرید محصولات تولید دست بانوان هنرمند در مراسم اختتامیه، اشتغالزایی نسبتا خوبی شامل حال بانوان شده است.

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.