سرویس: غیر تولیدی 07:15 - پنجشنبه 15 شهریور 1397

معجونی طبیعی برای درمان سرفه

داروهای شیمیایی برای درمان سرفه تجویز نمی‌شوند زیرا در اکثر موارد تجویز آنها برای بهبود و درمان سرفه بی‌نتیجه است.

به گزارش اصفهان شرق، از باشگاه خبرنگاران، محققان برای کاهش مقاومت آنتی بیوتیکی به بیماران توصیه کرده‌اند که برای درمان سرفه از عسل استفاده کنند. با این حال آنها هشدار داده‌اند که از خوراندن عسل به کودکان زیر یک سال و نوزادان باید اجتناب شود.

طبق توصیه جدید محققان و پزشکان، عسل به همراه دیگر داروهای تجویز شده باید در خط اول درمان افراد مبتلا به سرفه باشد.

پزشکان می‌گویند که آنتی بیوتیک‌ها به ندرت برای درمان سرفه تجویز می‌شوند زیرا در اکثر موارد تجویز آنها برای بهبود و درمان سرفه بی‌نتیجه است.

اغلب موارد، سرفه طی دو تا سه هفته به صورت خود به خود بهبود می‌یابد و توصیه جدید پزشکان به مقابله با مشکل مقاومت آنتی بیوتیکی کمک می‌کند.

استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک با ایجاد مقاومت فوق‌العاده در برابر دارو، منجر به سخت‌تر شدن روند درمان عفونت می شود.

مصرف نوشیدنی گرم همراه با عسل در کنار لیمو و زنجبیل، یک درمان شناخته شده برای سرفه و گلودرد است.

اکنون موسسه ملی بهداشت و درمان مراقبت (NICE) و بهداشت عمومی انگلستان (PHE) می‌گویند شواهدی به دست آمده است که نشان می‌دهد، استفاده از این ترکیب می‌تواند در بهبود علائم سرفه موثر باشد.

این موسسات می‌گویند که داروهای سرفه که حاوی پلاگرونیم، گایفنزین یا دکسترومتورفان هستند، نیز در بهبود و درمان سرفه تاثیر دارند.

به بیماران توصیه می‌شود که برای درمان سرفه از این روش‌ها استفاده کنند و قبل از رفتن به پزشک عمومی صبر کنند تا شاهد بهبودی علائم بیماری خود باشند.

عامل اکثر سرفه‌ها، ویروس‌ها هستند. بنابراین سرفه‌ها نمی‌توانند با آنتی بیوتیک درمان شوند.

دکتر سوزان هاپکینز، معاون PHE، گفت: «مقاومت آنتی بیوتیک یک مشکل بزرگ است و ما اکنون باید در جهت کاهش مصرف آنتی بیوتیک گام برداریم. دستورالعمل‌های جدید مانند مصرف عسل از پزشکان عمومی برای کاهش تجویز نسخه‌های آنتی بیوتیک حمایت می‌کند.»

با این حال، دستورالعمل‌های جدید توصیه می‌کنند که آنتی بیوتیک‌ها تنها زمانی برای درمان سرفه باید تجویز شوند که سرفه بخشی از یک بیماری جدی‌تر باشد یا فرد در معرض خطرات تهدید کننده بیشتری قرار داشته باشد؛ مانند کسانی با شرایط مزمن یا تضعیف سیستم ایمنی بدن خود روبرو هستند.

خودداری از خوراندن عسل به کودکان زیر یک سال

مصرف عسل برای کودکان زیر سن یک سال توصیه نمی‌شود زیرا گاهی اوقات عسل حاوی باکتری‌هایی است که می‌تواند سبب بوجود آمدن سم بوتولیسم در نوزادان شود.

توصیه‌های پیشنهادی برای مصرف عسل در درمان سرفه بخشی از پیشنهادات جایگزین در تجویز آنتی بیوتیک است، این توصیه‌ها به طور مشترک توسط PHE و NICE توسعه یافته است.

پروفسور تسا دیویس، از محققان پزشکی پیش از این درباره «آخرالزمان ناشی از آنتی بیوتیک» هشدار داده بود.

اگر استفاده از قرص برای درمان با شکست مواجه شود، روند درمان عفونت سخت‌تر خواهد شد؛ همچنین در این شرایط درمان‌های معمول پزشکی مانند درمان بیماری سرطان و پیوند اعضا بسیار خطرناک خواهد بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.