سرویس: غیر تولیدی 10:15 - چهارشنبه 14 شهریور 1397

مدیرکل بازرسی استان اصفهان:

کم‌کاری و غضب بی‌مورد موجب حزن و اندوه است/ اخلاص همراه با احترام مایه اعتماد مردم می‌شود

مدیرکل بازرسی استان اصفهان گفت: حضرت امیر(ع) می‌فرمایند اگر کسی بی‌مورد بر کسی غضب کند چه بخواهد و چه نخواهد دچار حزن و اندوه روحی می‌شود.

به گزاررش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید رسول محمودآبادی در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی بازرسی منطقه 4 اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تابلویی را در اتاق کار خود نصب کرده‌اند که روایتی از امیرالمؤمنین(ع) است و در این روایت آمده است که کسی که می‌خواهد خود را امام و پیشوای امت و جامعه‌ای قرار دهد ابتدا باید خود را تربیت کند تا بتواند دیگر را نیز تعلیم و تربیت کند.

وی با بیان این که وقتی انسان گناهی انجام دهد در فشار روحی قرار می‌گیرد، بیان کرد: کوتاهی در انجام عمل نیز تأثیر روحی دارد و موجب غم و اندوه می‌شود، کسی هم که مدام ناله و گلایه می‌کند دچار غم و اندوه می‌شود، این‌ها همه جزو روایات است، طبق روایات اگر انسان می‌خواهد خود را مقایسه کند باید با پایین‌تر از خود مقایسه کند تا شکر خدا را به جای آورد و گرنه دچار غم و اندوه می‌شود.

مدیرکل بازرسی استان اصفهان ادامه داد: کوتاهی در انجام عمل باعث آثار وضعی می‌شود که یکی از آن‌ها طبق روایت امیرالمؤمنین(ع) غم و اندوه روحی است، خداوند متعال دوست دارد اگر وظیفه‌ای را به بنده‌ای واگذار شد آن عمل را به نحو احسن انجام دهد و از انجامش شانه خالی نکند.

وی با بیان این که کسی که غضب بی‌مورد به مردم داشته باشد مورد غضب خداوند قرار خواهد گرفت، همه ما در معرض اشتباه و گناهیم و نیاز به مراقبت از خود داریم، حضرت امیر(ع) می‌فرمایند اگر کسی بی‌مورد بر کسی غضب کند چه بخواهد و چه نخواهد دچار حزن و اندوه روحی می‌شود.

محمودآبادی ادامه داد: آسیب‌هایی که در این مدت در سازمان کل بازرسی کشور به آن برخورد کردیم شامل چند بخش بسیار مهم است، یکی از مشکلاتی که در پروژه‌ها وجود دارد این است که پول بیشتر از صورتحساب‌ها به پیمانکارها پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بازرس و حراست به موقع در سیستم اداری خود ورود پیدا کند کمتر شاهد چنین فسادهایی خواهیم بود، اگر با اخلاص عمل و توام با احترام به وظیفه خود عمل کنیم، اعتماد مردم به ما بیشتر خواهد شد، باید نسبت به آبروی افراد بسیار مراقب باشیم.

مدیرکل بازرسی استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس قانون باید با قاطعیت برخورد کرد اما نباید آبروی افراد نیز تهدید شود، عدم آشنایی برخی مدیران با قوانین یکی از مشکلات موجود است، آموزش مدیران و کارکنان نسبت به وظایف و شرح وظایفشان بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور نظارت بر حسن اجرای امور و نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات را عهده‌دار است، سازمان بازرسی کل کشور از هر نهادی که به نحوی تحت پوشش دولت قرار بگیرد می‌تواند بازرسی کند.

محمودآبادی در پایان گفت: بازرسان باید خوش‌رو باشند، باید به مدیران اعتماد کرد و نباید پر و بال مدیران را زد، نباید با مدیران برخورد جناحی کرد، مشکلات باید اصلاح شود.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.