اصفهان شرق

موافقت اولیه با تأسیس 21 مجموعه گردشگری جدید در استان اصفهان

کدخبر: 174571
1397/06/14 در ساعت 09:02

به گزاررش اصفهان شرق، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، حمید امینی در نشست هفتمین کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری و همچنین کمیته فنی اقامتگاه‌های بومگردی استان اصفهان اظهار کرد: در این دو نشست از مجموع طرح‌ها و درخواست‌های ارائه شده توسط سرمایه‌گذاران گردشگری استان به ترتیب مجوز اولیه جهت تأسیس 11 طرح گردشگری و همچنین 10 طرح تأسیس اقامتگاه بومگردی صادر شد.

وی در رابطه با طرح‌های مصوب در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری استان تصریح کرد: در این نشست از مجموعه طرح‌های ارائه شده مجوز تأسیس 3 هتل و یک مهمان‌پذیر در شهر اصفهان به ویژه در محورهای شمالی، مرکزی و جنوبی شهر و مجوز اولیه تأسیس یک اقامتگاه سنتی با مرمت قلعه تاریخی حوزه شهر بهارستان، مجوز اولیه تأسیس دو اقامتگاه سنتی در محور تاریخی اصفهان و مجوز اولیه تأسیس یک سفره‌خانه سنتی در محور تاریخی بازار اصفهان صادر شد.

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: از دیگر طرح‌های مصوب در این نشست می‌توان به صدور موافقت اصولی اولیه تأسیس یک مجتمع گردشگری در شهر شاهین‌شهر از توابع شهرستان شاهین‌شهر و میمه و همچنین صدور موافقت اصولی اولیه جهت تأسیس دو مجتمع گردشگری در روستای زفره در محور تاریخی شرق شهرستان اصفهان و شهرستان خوانسار و همچنین صدور موافقت اصولی با تأسیس یک مجتمع گردشگری در شهرستان خمینی‌شهر اشاره کرد.

وی به نشست کمیته بوم گردی‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: در ادامه نشست کمیته فنی سرمایه‌گذاری، کمیته تأسیس اقامتگاه‌های بومگردی استان نیز با محوریت طرح‌های بومگردی شمال استان برگزار و از مجموع طرح‌های ارائه شده، مجوز اولیه جهت تأسیس 10 اقامتگاه بومگردی در شمال استان صادر شد.

امینی در همین راستا افزود: در این نشست، موافقت اصولی اولیه جهت تأسیس 3 اقامتگاه بومگردی در روستای مرق از توابع کاشان و موافقت اصولی اولیه جهت 3 اقامتگاه بومگردی در شهر برزک و روستای سادیان از توابع شهر برزک صادر شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست موافقت اصولی اولیه جهت تأسیس 4 اقامتگاه بومگردی به ترتیب در منطقه فین بزرگ در غرب کاشان، قلعه تاریخی مشهد اردهال، روستای خرمدشت و روستای بارونق از توابع کاشان صادر شد.

انتهای پیام/