سرویس: غیر تولیدی 08:01 - چهارشنبه 14 شهریور 1397

دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم کودک:

مهم‌ترین جوایز سینمای کودک و نوجوان دنیا متعلق به ایران است

دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان گفت: در حوزه سینما مهم‌ترین جوایز سینما کودک و نوجوان در دنیا متعلق به سینمای ایران است که مهم‌ترین دلیل توجه دنیا به سینما ایران، الگو نگرفتن از سینما کودک و نوجوان غرب است.

به گزارش اصفهان شرق، علی رضا رضا داد پیرامون الگوسازی در سینما کودک و پویانمایی اظهار داشت: در حوزه پویانمایی داستان‌ها عمدتاً مبتنی بر رویدادها و شخصیت‌های ملی و مذهبی هستند که این نشان می‌دهد که در حوزه پویانمایی هنرمندان ما از غرب الگوبرداری نمی‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: البته کشورهایی همچون آمریکا حدود 100 سال است که در این حوزه فعالیت و تجربه دارد و همین امر سبب شده تا مهارت‌های فنّاوری و فناوری مربوط به این حوزه را سریع پیدا کند ولی صنعت پویانمایی ما یک صنعت نو پا است و ما در آستانه این مهارت افزایی هستیم که البته زمانی نخواهد گذشت که بتوانیم نمونه‌های خیلی بهتری ازآنچه که الان هست را به بازار جهانی عرضه کنیم.
دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان ادامه داد: همچنین در حوزه سینما مهم‌ترین جوایز سینما کودک و نوجوان در دنیا متعلق به سینمای ایران است که مهم‌ترین دلیل توجه دنیا به سینما ایران، الگو نگرفتن از سینما کودک و نوجوان غرب است به‌طوری‌که غرب اعتراف می‌کند سینمای کودک و نوجوان ایران یک سینما منحصربه‌فرد است چراکه ما توانسته‌ایم شخصیت‌های بی‌همتایی با الگوهای ایرانی، اسلامی همچون کلاه قرمزی و شهر موش‌ها و…بسازیم.
وی در ادامه متذکر شد: البته آنچه گفته شد به این معنا نیست که ما به نقطه مطلوب رسیده‌ایم و باید در همین نقطه بایستیم بلکه این نشان می‌دهد مسیری که ما آمده‌ایم مسیر درستی بوده و سینما گران ما باید باقوت بیشتری آن را ادامه دهند.
رضا داد در خصوص تأثیر جشنواره بر فروش و اکران فیلم‌ها در سینماهای کشور افزود: جشنواره‌ها ازجمله جشنواره کودک می‌تواند ارزش‌های هنری و فرهنگی یک فیلم را موردتوجه قرار دهند، گفتنی است که بحث اکران‌ها یک بحث کاملاً اقتصادی و تجاری است که به قابلیت خود فیلم و همچنین تلاش تهیه‌کننده بستگی دارد به‌طوری‌که از سال گذشته تاکنون حدود 8 فیلم مربوط به حوزه کودک و نوجوان ازجمله فیل شاه، خاله قورباغه، 21 روز بعد و… اکران شده است که با استقبال خوبی از طرف مردم روبه‌رو بودند و هستند.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین الملل کودکان و نوجوانان اظهار داشت: بنابراین اگر فیلم‌هایی که در سینما ایران تولید می‌شود، با استقبال مردم همراه باشد قطعاً هم مخاطبان و هم مسؤولان پخش آن را حمایت خواهند کرد.
وی با اشاره به محدودیت در نمایش فیلم‌ها در سینماهای کشور بیان کرد: در طول سال حدود 50 فیلم سینمایی در سینماهای کشور نمایش داده می‌شود که این نشان می‌دهد ظرفیت ما در اکران فیلم‌ها بسیار محدود است و طبیعتاً فیلم‌هایی مورد اقبال و استقبال قرار می‌گیرند که قابلیت جذب مخاطب بیشتری داشته باشند.
دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان با اشاره با برگزاری رویدادها در شهرستان و تأثیر آن بر فیلم‌سازان و هنرمندان شهرستانی گفت: ورود جشنواره‌ها و رویدادها به هر منطقه جغرافیایی باعث توسعه فرهنگ و هنر آن جغرافیا می‌شود که استفاده از این موقعیت‌ها به همت، تلاش و استقبال خود فعالان آن عرصه بستگی دارد درواقع جشنواره و رویدادها زمینه سازند و اگر کسی از این بستر استفاده کند پیشرفت خواهد کرد وگرنه این برنامه‌ها در حد رویداد و جشنواره خواهند ماند.
وی در پایان با اشاره به استقبال خوب مردم از جشنواره گفت: امسال در طول جشنواره 2 بزرگداشت، فریال بهزاد و برادران دالوند و همچنین نکوداشت مرحوم ناصر چشم آذر را داشتیم که در حوزه موسیقی کودک و نوجوان آثار ارزشمندی تولید کرده بود

دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اضافه کرد: گفتنی است که جشنواره امسال با استقبال خوبی از طرف مردم مواجه است که البته حدس می‌زنم استقبال مردم در روزهای پایانی بیش‌تر خواهد شد و باتجربه‌ای که از سال گذشته داشتیم، امسال 3 سالن سینما به سالن‌های اکران اضافه‌شده است تا مردم برای سانس‌های پایانی شب اذیت نشوند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.