سرویس: غیر تولیدی 06:30 - چهارشنبه 14 شهریور 1397

استاندار اصفهان:

آمریکا در منطقه ما چه غلطی می‌کند؟/ گویا واقعه طبس را فراموش کرده‌اند

استاندار اصفهان گفت: اگر آمریکا هزاران کیلومتر دور از کشورش، در یمن کودک کشی می‌کند، باید بگوید در منطقه ما چه غلطی می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق، محسن مهرعلیزاده در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی بازرسی منطقه 4 اظهار کرد: بازرسی امر بسیار مهمی است، غیرمنصفانه است که برخی مدیران را به سو تدبیر و کم‌کاری و تخلفات متهم می‌کنند، البته نمی‌توان گفت در وجود هیچ انسانی اشتباه و قصور نیست و انسان ممکن الخطاست اما این روزها باب شده است و دستی هم از داخل و خارج در کار است تا نظام را فاقد عملکرد مثبت و دارای عملکرد سو و منفی نشان دهد.

وی با بیان این که در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، آن چه امروز در نظام جمهوری اسلامی انجام می‌شود یک کار مثبت و قابل دفاع است، بیان کرد: امروز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و روزی نبوده است که مورد تهاجم قلدرها و غیر قلدرها نبوده باشیم، درست از فردای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی‌ها آغاز شد.

استاندار اصفهان در خصوص هجمه‌های علیه انقلاب اسلامی، عنوان کرد: پس از رأی مردم به نظام جمهوری اسلامی نیز هر روز یک گروهک جدایی‌طلب آغاز به فعالیت کردند و پس از آن گروهک‌های تروریستی شروع به ترور بزرگان جمهوری اسلامی‌کردند و پس از آن هم جنگ تحمیلی را آغاز کردند و تصور می‌کردند که یک هفته‌ای ایران را اشغال خواهند کرد.

وی در همین خصوص ادامه داد: در زمان دفاع مقدس همه اعم از ارتش، سپاه، بسیج، جهادگران و مردم داوطلب به جبهه‌ها رفتند، بعد از جنگ تحمیلی شروع به شبیخون فرهنگی و تحریم‌های شدید اقتصادی کردند و در دولت‌های نهم و دهم تحریم‌های شدید اقتصادی وضع کردند.

مهرعلیزاده با بیان این که آمریکا فکر می‌کند با هوچی گری می‌تواند کاری کند، در کنایه به آمریکایی‌ها خاطرنشان کرد: گویا آمریکایی‌ها واقعه طبس را فراموش کردند، اما سعی دارند به نظام وصله ناکارآمدی بچسبانند، دشمن طراحی کرده است تا یک سری نارضایتی‌ها و نگرانی‌ها در بین مردم ایجاد کند.

وی تأکید کرد: دشمن قصد دارد حکومت ایران را نالایق و زورگو نشان دهد، در حالی که ما می‌دانیم چه‌کاری می‌کنیم، اگر آمریکا هزاران کیلومتر دور از کشورش، در یمن کودک کشی می‌کند، باید بگوید در منطقه ما چه غلطی می‌کند، وظیفه ما دفاع از مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع یمن است آن وقت متهم به مداخله‌گری می‌شویم.

استاندار اصفهان یادآوری کرد: طبق وظیفه دینی خود مکلف هستیم که اگر خودمان نان خوردیم بخشی از نان خود را هم به همسایگان بدهیم، دشمن پول می‌دهد تا فردی 2 تن سکه بخرد و از کشور خارج کند و این یعنی کمک دشمن به ایجاد فساد اقتصادی در داخل کشور، چرا که می‌خواهند مردم را ناامید و نگران کنند.

وی با بیان این که فرهنگ دیوان‌سالاری در کشور ما به این معنا بوده است که یک کارمند با قلم خود می‌توانست برای همیشه کار ارباب‌رجوع را خراب کند، تصریح کرد: اما اگر ارباب‌رجوعی ساعت 14 به کارمندی رجوع کند و آن کارمند باوجود پایان وقت اداری اما برای ارباب‌رجوع وقت بگذارد و مشکل او را رفع کند این شایسته و قابل‌تقدیر است.

مهرعلیزاده مطرح کرد: امسال با کم‌آبی مواجه بودیم، کل منطقه خاورمیانه کم آب است و ایران و اصفهان هم جزو آن است اما دشمن دل‌بسته بود که ادامه آشوب‌های دی‌ماه 96 را در تابستان امسال از 3 طریق مسأله کم‌آبی، حقوق‌های معوقه و مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری، پیگیری کنند.

وی عنوان کرد: تابستان نگران بودیم که در سهمیه‌های آبی دچار مشکل شویم اما سعی کردیم این نگرانی به مردم القا نشود، مردم نیز با متانت و آگاهی در مصرف آب صرفه‌جویی کردند تا کسی مشکل بی‌آبی نداشته باشد.

استاندار اصفهان در پایان گفت: مطمئن هستیم که موفق و پیروز خواهیم بود اما در عین حال باید مراقب عمل خود هم باشیم، نبایستی مأموران بازرسی از روی احساسات تصمیم بگیرند، ممکن است فرد متخلف به‌قدری جری باشد که هنگام مراجعه به اتاق بازرسی با همه خوش و بش کند گویی اصلاً اتفاقی نیفتاده است، این نباید باعث شود بازرسی فکر کند که این فرد خطایی انجام نداده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.