سرویس: اجتماعی 11:17 - یکشنبه 11 شهریور 1397

بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا به قطب درمانی جنوب اصفهان تبدیل می‌شود

رئیس بیمارستان‌های شهرضا گفت: بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا تا سال ۱۴۰۴ به یک قطب تخصصی و فوق تخصصی با بالاترین تجهیزات در جنوب استان اصفهان تبدیل می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، فرهاد مهری در جمع خبرنگاران شهرستان شهرضا با اشاره به یال دوم بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا، اظهار داشت: طرح توسعه بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا با 150 تخت بستری با 95 درصد پیشرفت آماده شده است و تا اواخر آذرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا قطب درمانی جنوب استان اصفهان است و تا سال 1404 این قطب به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا تا سال 1404 به یک قطب تخصصی و فوق تخصصی با بالاترین تجهیزات در جنوب استان اصفهان تبدیل می‌شود.

رئیس بیمارستان‌های شهرضا گفت: یال جدید در مساحت 7 هزار متر مربع در 3 طبقه که طبقه همکف شامل اورژانس داخلی، جراحی با 25 تخت، سالن اجتماعات و واحد تصویربرداری شاملMRI، رادیولوژی، سونوگرافی و ماموگرافی است.

وی تصریح کرد: با تخصصی شدن بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرهای شهرضا، سمیرم، دهاقان و ایزدخواست، جرقویه، بروجن شهرهای جنوب استان از نظر زمانی و میزان دسترسی خدمات پزشکی و درمانی بهتری را دریافت کنند.

تصویب چارت سازمانی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا

مهری با اشاره به این‌که تصویب چارت سازمانی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا در شرف ابلاغ است، بیان کرد: کمبود پزشک در این بیمارستان به دلیل نبود چارت سازمانی بوده است و با تصویب آن بسیاری از مشکلات این بیمارستان حل و بیش از 50 پزشک عمومی و متخصص به استخدام بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا در می‌آیند.

وی با اشاره به علت تعطیلی بخش اطفال بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا، بیان کرد: علت تعطیلی بخش اطفال این بیمارستان از اردیبهشت تا اوایل شهریور اتمام دوره طرح پزشکان اطفال و عدم فارغ‌التحصیلی پزشکان اطفال به دلیل 4 ساله شدن دوره از سه سال و کاهش دوز طرح پزشکان اطفال به میزان 20 درصد بود.

رئیس بیمارستان‌های شهرضا گفت: با وجود تعطیلی بخش اطفال بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا بخش NICU با پوشش نوزادان خود شهرضا در این مدت تعطیل نشد و با پیگیری‌های مسئولان بیمارستان از ابتدای شهریور ماه 97، بخش اطفال دوباره راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به عملکرد بیمارستان‌های شهرضا در سال 96، اظهار داشت: در سال گذشته 33 هزار و 288 نفر در دو بیمارستان شهرضا تشکیل پرونده داده‌اند و 191 هزار و 133 نفر مراجعه سرپایی به این دو بیمارستان داشته‌اند.

مهری با بیان اینکه به ازای هر 5 نفر یک نفر در بیمارستان بستری شده است، افزود: با اجرای طرح تحول سلامت، بحث بهداشت و درمان از حالت قبلی خود خارج شد و مراجعان 5 تا 10 درصد از هزینه را باید پرداخت کنند و مصدومان تصادفات نیز هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

اجرای طرح 247 در بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا

وی با اشاره به اجرای طرح 247 در بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا، گفت: این طرح ویژه ارایه خدمات درمانی به بیماران قلبی دچار سکته‌های حاد قلبی است، سکته حاد قلبی با توجه به عوارضی که دارد، می‌تواند منجر به مرگ بیمار و یا نارسایی شدید قلب شود، بنابراین تشخیص و درمان سریع این بیماری اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس بیمارستان‌های شهرضا با بیان اینکه بیمار بلافاصله بعد از مراجعه به اورژانس آمپولی به او تزریق می‌شود و بیمارستان چمران منتقل می‌شود، بیان کرد: بر اساس این طرح، بیمار در کوتاه‌ترین زمان بعد از ورود به اورژانس بیمارستان به اتاق عمل آنژیوگرافی منتقل شده و با انجام کارهای تخصصی در سریع‌ترین زمان ممکن رگ مسدودشده باز می‌شود، جریان خون به عضله قلب دوباره برقرار و حیات مجدد به قلب و بیمار بازگردانده می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح 724 برای سکته‌های مغزی، تصریح کرد: سکته مغزی یکی از معضلات بسیار جدی است و با توجه به این‌که این عارضه سبب بروز عوارض جسمانی، روانی و حتی بار مالی است، طرح بسیار موثر 724 توسط وزارت بهداشت در کشور طراحی و آغاز شد.

مهری با بیان اینکه به علت کمبود پزشک نورولوژی در شهرضا هنوز نتوانسته‌ایم این طرح را در بیمارستان امیرالمؤمنین راه‌اندازی کنیم، گفت: در طرح 724، بیماران مشکوک به سکته مغزی که دارای علائم سکته مغزی مانند اختلال در بینایی و سرگیجه ناگهانی و شدید می‌شوند، به صورت مستقیم به سیستم درمان وارد می‌شوند و با دریافت داروهای خاص که عروق مغزی را باز می‌کنند، از عوارض سکته مغزی و فلج شدن نجات می‌یابند.

ایجاد مرکز غربالگری سرطان در شهرضا

وی با اشاره به اتمام ساختمان غربالگری سرطان در بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا، گفت: این مرکز یکی از 4 مرکز غربالگری سرطان در استان اصفهان است و در آبان ماه امسال با حضور وزیر بهداشت تجهیز و به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس بیمارستان‌های شهرضا با اشاره به اینکه تا سال 1402 مرکز شیمی درمانی با 80 تخت با کمک بخش خصوصی در شهرضا راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: بخش مامایی بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا در حال بازسازی است و در دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.