سرویس: غیر تولیدی 09:09 - یکشنبه 11 شهریور 1397

رئیس هیئت شمشیربازی استان اصفهان:

مسابقات بین المللی جایزه بزرگ اسلحه در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس هیئت شمشیربازی استان اصفهان گفت: قرار است مسابقات بین المللی جایزه بزرگ اسلحه اپه در اواخر مهرماه و به میزبانی اصفهان برگزار شود.

به گزارش اصفهان شرق،فرهاد رضایی پیرامون جایگاه ورزش شمشیربازی استان اصفهان در کشور اظهار داشت: خوشبختانه استان اصفهان در رشته شمشیربازی در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردار است و در تمامی رده‌ها صاحب مدال هستیم. در مسابقات کشوری پسران، تیم شمشیربازی اصفهان دو مدال طلا، دو نقره و یک برنز کسب کردند و تیم شمشیربازی دختران اصفهان نیز آماده شرکت در مسابقات کشوری هستند. همچنین در رده نونهالان تیم دختران و پسران اصفهان در مسابقات کشوری مجموع ۱۳ مدال کسب کردند.

وی با اشاره به نمایندگان اصفهان در مسابقات بین المللی افزود: استان اصفهان سه نماینده در تیم شمشیربازی پیشکسوتان کشور دارد که روز سه شنبه برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا عازم واکایاما ژاپن هستند و برای آنان آرزوی موفقیت داریم؛ همچنین یک نماینده در تیم شمشیربازی کشور در مسابقات آسیایی جاکارتا داریم که متاسفانه در فینال از تیم کره جنوبی قهرمان آسیا و المپیک شکست خورده و به مدال نقره دست پیدا کردند.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اصفهان از برگزاری مسابقات بین المللی جایزه بزرگ اسلحه در اصفهان خبر داد و افزود: قرار است مسابقات بین المللی جایزه بزرگ اسلحه به میزبانی اصفهان در اواخر مهرماه برگزار شود. دعوتنامه شرکت در این مسابقات برای تمام کشورها فرستاده شده و اگر مشکل خاصی پیش نیاید حتما با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت هیئت شمشیربازی در حوزه بانوان بیان کرد: خوشبختانه بانوان و آقایان هیچ تفاوتی در برخورداری از امکانات هیئت ندارند و در هر دو بخش وضعیت مطلوبی را تجربه می‌کنیم و حتی تعداد ورزشکاران خانم ما نسبت به آقایان ۱۰ درصد بیشتر است.

رضایی با اشاره به نیاز ورزش شمشیربازی به حمایت‌های دولت بیان کرد: شمشیربازی یک ورزش درآمدزا نیست. از سویی برخی از وسایل مورد نیاز را باید از خارج از کشور تهیه کنیم که با وضعیت نابسامان ارز، در این راستا دچار مشکل هستیم و امیدواریم دولت در این‌باره چاره‌ای بیاندیشد.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.