سرویس: غیر تولیدی » نقلی 01:02 - یکشنبه 11 شهریور 1397

با حضور معاون وزیر صمت

عملیات احداث نخستین کارخانه تولید کلریدکلسیم کشور آغاز شد

عملیات احداث و کلنگ‌زنی کارخانه استحصال کلریدکلسیم و هیدروکسید منیزیم مجتمع پتاس خوروبیابانک به عنوان نخستین کارخانه تولید کلریدکلسیم کشور با حضور محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان و مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن تجارت آغاز شد.

به گزارش اصفهان شرق، عملیات احداث و کلنگ‌زنی کارخانه استحصال کلریدکلسیم و هیدروکسید منیزیم مجتمع پتاس خوروبیابانک به عنوان نخستین کارخانه تولید کلریدکلسیم کشوربا حضور محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان و مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن تجارت آغاز شد.

با افتتاح این کارخانه سالانه 30 هزار تن کلریدکلسیم و 5 هزار تن هیدروکسید منیزیم استحصال می‌شود.

این کارخانه زمینه اشتغال 70 نفر را به صورت مستقیم و 200 نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده و دستیابی به بزرگترین بازار مصرف جهانی در منطقه خاورمیانه را محقق خواهد کرد.

کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این کلنگ‌زنی بیان داشت: تولیدات این مجتمع در صنایع نفت و گاز کاربرد بسیار دارد و می‌تواند کشور را از واردات بی‌نیاز کند.

پس از سال‌ها انتظار خور گاز‌دار شد

همچنین امروز آیین بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به شهر خور از طریق سی ان اجی عصر امروز با حضور محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در مسجدالنبی شهر خور برگزار شد.

پروژه گازرسانی شهر خور با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد ریال انجام شده و زمینه انتقال 2 هزار مترمکعب گاز در ساعت را فراهم می‌کند.

برای اجرای این پروژه 58 کیلومتر شبکه‌گذاری و 2 هزار و 300 انشعاب گاز ایجاد شده است.

کلنگ‌زنی احداث بازارچه سنتی خور و افتتاح ساختمان اداری فرمانداری شهرستان خور و بیابانک از دیگر برنامه‌های مهرعلیزاده در سفر امروز به شهرستان خور و بیابانک بود.

بازارچه سنتی خور‌ احداث خواهد شد

بازارچه سنتی خور‌ در مساحت 3 هزار و 990 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان توسط شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه خور احداث خواهد شد.

برای احداث ساختمان فرمانداری شهرستان خور نیز 4.5 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی 2 درصد نفت و گاز هزینه شده است.

این ساختمان در زمینی به متراژ 3 هزار و 512 متر‌ احداث و دارای 26 اتاق و 4 سالن است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.