اصفهان شرق

روحیه خود باوری را در جوانان کویر جرقویه ایجاد کنیم

کدخبر: 17422
1393/02/03 در ساعت 12:15

به گزارش اصفهان شرق: نمایشگاه دستاورد های سبز کویر به مناسبت هفته ی مشاغل در دبیرستان نور دانش شهر حسن آباد جرقویه علیا بر پا شد. هدف ازبرگزاری این نمایشگاه، نشان دادن کار و هنر دست دانش آموزان در قالب های خیاطی، گلدوزی، قاب سازی و مینا کاری می باشد و به مدت یک هفته در معرض دید دانش آموزان مدارس تابعه منطقه و عموم مردم قرار دارد.

در روزهای پایانی این نمایشگاه آثار دست دانش آموزان به فروش می رسد تا مشوق خوبی در جهت دنبال کردن حرفه و هنر های موجود در منطقه باشد.

عباس نوریان رییس اداره آموزش و پرورش جرقویه علیا ایجاد روحیه خود باوری در بین دانش آموزان را یکی از اهداف مشخص پیرامون بر پایی این نمایشگاه خواند و گفت: به نمایش گذاشتن هنر دست فرزندان این منطقه و فروش این آثار روحیه خود باوری و ازبین بردن یاس در دانش آموزان می شود و نظر آنها را در رابطه با انتخاب شغل در آینده عوض می کند.

وی به برگزاری همایش با دعوت از کار آفرین برتر منطقه اشاره و تصریح نمود: همایش با حضور کار آفرین برتر جرقویه که توانست 500 نفر را جذب کار کند در هفته ی مشاغل بر پا خواهد شد تا بتوان مشاوره ای عملی در جهت انتخاب مسیر حرکت دانش آموزان باشد. در ضمن نمایشگاه عکس از تولیدات رامشه به معرض دید افراد گذاشته شد و این حرکت در راستای نمایشگاه 140 قطعه تولیدی این دهستان در سال گذشته می باشد.

رییس اداره آموزش و پرورش جرقویه علیا ایجاد انگیزه های هنری لازم در بین دانش آموزان را از وظایف مسئولین مربوطه خواند و خاطر نشان کرد: خوشبختانه برای دانش آموزان دختر هنرستان حسن آباد زمینه های لازم در جهت استفاده از ظرفیت هنری وجود دارد و به این دلیل پیشنهاداتی را مبنی بر تاسیس رشته های مرتبط با منطقه و کار را در زمینه ی اشتغال جوانان با آموزش و پرورش برای سال آینده داده ایم که امید واریم عملی گردد.

وی در پایان نیاز سنجی منطقه ای را در راه یافتن جوانان به سمت و سوی اشتغال و کار تولیدی از اقدامات اولیه دانشگاههای بومی مناطق خواند.