اصفهان شرق

دست خیر موسسه نساءالمومنین به مددجویان جرقویه ای/ مدرسه سازی در بین مردم فرهنگ سازی شود

کدخبر: 174192
1397/06/10 در ساعت 22:10

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) جرقویه علیا در گفتگو با اصفهان شرق اظهار کرد: یکی از اهداف بازدیدها از موسسات خیریه، آشنایی خیرین با وضعیت معیشتی ایتام و زنان سرپرست خانوار است.

مدیریت موسسه نساء المومنین نیز در این دیداربا اشاره به محرومیت موجود در منطقه گفت: خیرین در این دیدارها از نزدیک با مسائل و مشکلات خانواده های ایتام مشاهده کردند ومبالغی به این خانواده ها اهدا کردندو درزمینه های پرداخت کمک هزینه جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی و درمانی قول مساعد داده شد تا افراد واجد شرایط را معرفی کنند.

سرکار خانم شمس آبادی در ادامه با اشاره به پتانسیل های موجود در منطقه گفت: باید روی فرهنگ مردم کار شود تا مردم از نعمت های خدادادی در دل کویر بتوانند محرومیت را از بین ببرند.

وی در ادامه تاکید کرد: کار ثواب کردن فقط منوط به ساختن حسینیه و مسجد نیست چرا که در بعضی از روستاها چندین حسینیه وجود دارد که در طول سال شاید یک ماه هم از انها استفاده نشود ولی در همین روستا مدرسه کمبود کلاس دارد و دانش آموزان ابتدایی ما باید مختلط درس بخوانند و روحانیون ما باید این فرهنگ را در مردم ایجاد کنند که کار خیر کردن می تواند کمک به یک نفر نیازمند باشد، ساختن مدرسه و کلاس و کمک به مدارس باشدو ….

در این دیدار بخشدار و مدیریت کمیته امداد نیز در سخنانی به بیان مشکلات موجود در منطقه و محرومیت خانواده ها پرداختند.

همچنین بمناسبت عید سعید غدیر مراسم جشنی از طرف کمیته امداد جرقویه علیا با حضور خانواده های تحت حمایت این کمیته در بیت الزهرای شهر حسن آباد برگزار شد و سرکار خانم شمس آبادی در مورد شخصیت امیر المومنین سخنانی بیان کرد.

در این مراسم مسابقه ای بین حضار انجام شد که به افراد شرکت کننده جوایزی اهدا گردید.