سرویس: غیر تولیدی 22:30 - جمعه 09 شهریور 1397

روز خلوت جشنواره در نخستین روز اکران؛ “آهوی پیشونی سفید ۲” در صدر جدول فروش

نخستین روز از سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان درحالی در مجموعه سینمایی سیتی سنتر آغاز به کار کرد که حواشی مختلفی به همراه داشت.

به گزارش اصفهان شرق، مجموعه سینمایی سیتی سنتر اصفهان با افتتاح سالن‌های سینمایی جدید و با کیفیت خود درحالی به استقبال اکران فیلم‌های نخستین روز از سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان که تعداد کم مخاطبان در مقابل تعداد صندلی‌ها چشمگیر بود.

البته کیفیت سالن‌های نماش فیلم از خصوصیات بارز جشنواره امسال بود که نشان از رشد فضاهای فرهنگی شهر در راستای استانداردهای جهانی داشت و مخاطب هنر هفتم را مطلوب‌تر به سوی خود می‌خواند.

4 سالن مجموعه سیتی سنتر میزبان اهالی فرهنگ و هنر و کارگردان‌ها و خبرنگاران بسیاری بود که متاسفانه با وجود بهمراه داشتن کارت ویژه؛ دریافت بلیت برای هر کدام اجباری به حساب می‌آمد که مانع از حضور به موقع این افراد در سالن‌های اکران می شد.

این درحالی است که حتی یکی از کارگردان‌هایی که فیلمش در نخستین روز برنامه جشنواره روی پرده نقره‌ای به اجرا در می‌آمد برای حضور در سالن ویژه فیلم خود مجبور به تهیه بلیت شد.

آهوی پیشونی سفید پرمخاطب‌ترین فیلم جشنواره در نخستین روز اکران سالن 1 مجموعه سیتی سنتر با بخش مسابقه بین الملل 1 گروه کودک با اکران فیلم «خرد شدن» محصول ترکیه و «آهوی پیشونی سفید 2» ساخته سید جواد هاشمی از ایران به روی پرده نقره‌ای رفت.

به جرأت می‌توان می‌گفت این 2 فیلم به خصوص «آهوی پیشونی سفید2» توانست مخاطبان خوبی را از جنس کودک و نوجوان و حتی بزرگسالان به خود جمع کند؛ فیلمی که سال گذشته شاهد اکران اولین قسمت آن بودیم و اینبار قسمت دوم مجموعه برای مخاطبان به اجرا درآمد.

«آهوی پیشونی سفید 2» توانست با سالنی که حدود به 60 درصد ظرفیت آن پر شده بود به عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم جشنواره در صدر جدول اکران‌ها قرار گیرد و صدای دست و خنده‌های تماشاگران را به بیرون از سالن حواله کند.

وفاداری؛ آموزه بزرگ “آهوی پیشونی سفید”

گفتنی است؛ دارا بودن موسیقی‌های خارجی برای فیلم‌های داخلی که البته ترانه‌ای فارسی روی آن گذاشته شده هم جالب توجه بود و در انتهای اکران، «آهوی پیشونی سفید 2» با پایانی که قصد داشت پای مخاطبان را برای تماشای قسمت سوم مجموعه بار دیگر به سالن‌های سینما باز کند.

نوجوانان و کودکان بسیاری درحالیکه لبخند به لب از سالن خارج می‌شدند به والدین خود از آموزش “وفاداری” به آنکه بیشتر از همه شما را دوست دارد، می‌گفتند و بی‌صبرانه منتظر قسمت بعدی مجموعه بودند.
تاخیر در اکران فیلم‌ها به دلیل کمبود استقبال و فروش بلیت

از دیگر حواشی نخستین روز اکران استقبال کم مخاطبان به ویژه رده سنی کودکان بود؛ گویا جشنواره‌ای که به نام کودکان برگزار شده به کام بزرگسالان درحال اجراست و تنها برخی از فیلم‌ها توانسته کودک و نوجوانان را برای تماشا جذب کند.

بسیاری از فیلم‌های بخش بین الملل و سینما تجربه نیز تنها با مخاطب بزرگسال به اکران درآمد و آن‌هایی که فرزند خردسالشان را روی صندلی کناری خود نشانده بودند به سبب سطح بالای فیلمنامه در وسط پخش سالن را ترک نمودند.

اکران با تاخیر 5 الی 10 دقیقه‌ای برخی فیلم‌ها در بخش بین الملل و سالن‌های 4 و 5 مجموعه سیتی سنتر نیز از حواشی نخستین روز اکران بود که شاید بتوان کمبود مخاطب و فروش بلیت را دلیل قانع کننده‌ای برای تاخیر در پخش فیلم‌ها نام برد.

“تجربه‌های اصفهان” هم در روز نخست جشنواره گل کاشت

سالن 2 نیز در ساعت 16:30 دقیقه با اکران 9 فیلم کوتاه از سینمای تجربه‌های اصفهان به نام‌های «تنهایی»، «شغل پدر»، «جایی که خرگوش‌های خواب می‌بینند»، «قاب آخر»، «جایزه ویژه»، «سر پایینی مجازی»، «اتاق زندگی»، «زنگ آخر» و «نگهبان» به استقبال مخاطبان رفت.

با حضور در این سالن شاید آنچه بیشتر از کودکان به چشم می‌خورد، حضور بزرگسالان و جوانان به ویژه کارگردانان و اهالی هنر بود که سبب می‌شد قشری که جشنواره با هدف و برای آن‌ها برگزار شده در میان نگاه‌ دیگران گم شوند.
البته نمی‌توان بازخورد مثبت بینندگان این سالن را نادیده گرفت که با هر پایان با تشویق‌های خود به استقبال پخش فیلم بعدی می‌‌رفتند و حضور سیامک گلشیری و نقد فیلم‌ها نیز بر افزایش تعداد تماشاچیان افزود.

همچنین سالن‌های 4 و 5 مجموعه سیتی سنتر با وجود پخش پویانمایی و فیلم‌های بین الملل و دوبله همزمان نتوانست مخاطب خوبی را به خود جذب کند و در این سالن‌ها نیز شاهد حضور بیشتر خانواده‌ها بودیم.

اما موزیکال بودن فیلم‌هایی که در این دوره از جشنواره به اجرا درآمد توانست اقبال عمومی خوبی را بهمراه داشته باشد و صدای دست کودکان را روی نت‌های لبخند والدین قرار دهد.

کودکان پشت درهای سالن سینما، روی آنتن زنده تلویزیون

البته گفتنی است که پخش زنده تلوزیونی شبکه 2 سیما سبب شد تا اینبار پای کودکان به قسمتی از مجموعه سینمایی سیتی سنتر جمع شوند و بر روی صندلی‌های این برنامه زنده تلوزیونی شاهد آن‌ها باشیم.

کودکانی که بیشترشان برای تماشای فیلم‌ها آمده بودند اما بهانه دورهمی‌شان تشویق‌های پیاپی و شعرخوانی مجری برنامه کودک شد؛ آن‌هم تنها برای دقایقی پشت درب‌هاس سالن‌های پرده‌‌دار نقره‌ای.

انتهای پیام/ تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.