اصفهان شرق

انتظار ملت برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی است/ سوال از رئیس‌جمهور مصداق مردم‌سالاری

کدخبر: 174132
1397/06/09 در ساعت 13:45

به گزارش اصفهان شرق، محمدتقی رهبر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به مناسبت‌های هفته اظهار کرد: روز مبارزه با استعمار و شهادت رئیسعلی دلواری و روز مباهله در این هفته قرار دارد؛ این روز ثابت شدن چندباره حقانیت اسلام و پیامبر معظم آن است.

وی با اشاره به روز تکریم خانواده و لزوم توجه به این نهاد مهم، افزود: راه حل پایدار خانواده‌ها، تسهیل ازدواج جوانان است و در کنار حمایت دولت و حکومت، بهتر است خیرین نیز در این راه قدم گذارند؛ برای تحکیم خانواده تلاش بیشتری باید داشت و معضل طلاق هم باید کاهش یابد.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: نمایندگان ملت این هفته از حق سؤال خود استفاده کردند و گفت‌وگوها منطقی بود و تخریبی در بر نداشت و این مصداق مردم‌سالاری است.

حجت‌الاسلام رهبر بیان داشت: مقام معظم رهبری هم توصیه‌هایی داشتند که باید مد نظر قرار بگیرد و نباید ایشان مجبور به تکرار یک موضوع شوند و مسؤولان باید گوش شنوا داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در موضوع سیاست خارجی، دشمن از انقلاب اسلامی سیلی خورده، گفت: آمریکا مشکلات بسیاری دارد، مفسد فی‌الارض جهان است و تنها از انقلاب اسلامی می‌ترسد.

خطیب نماز جمعه اصفهان اعلام داشت: در این شرایط بوق‌های تبلیغاتی خود را به راه می‌اندازند و نمی‌دانند که مردم تا پای جان پای این نظام، کشور و ولایت‌فقیه ایستاده‌اند و اگر بنا بود از چالش‌های غرب و جنایت‌های آنان سخنی رانده شود مشخص می‌شد که بدترین نقاط دنیا، کشورهای غربی هستند.

حجت‌الاسلام رهبر خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند دل مردم را خالی کنند، اما باید بدانند چیزی نمی‌شود چون سال‌ها با همه مشکلات، کشوری آباد و مقتدر ساخته‌ایم و با حل مشکلات مدیریت اقتصادی خود می‌توانیم از این هم بهتر باشیم.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: ما باید به دنیا نشان دهیم زیر بار این حرف‌ها و زورگویی‌ها نمی‌رویم.

وی با اشاره به توصیه‌ای از حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر گفت: امام فرمودند مالک در اتاقت باز باشد تا ضعفا بتوانند به دیدار تو بیایند و بدون لکنت زبان خواسته خود را بگویند؛ به مسؤولان می‌گویم دیوارها بین خود و مردم بردارید تا مردم آرامش پیدا کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان اظهار کرد: در اولویت هزینه‌ها دقت شود و در خصوص کارناوال‌ها و حفظ شرایط فضای فرهنگی کشور حتما توجهات لازم صورت گیرد.

وی افزود: در برگزاری جشن ها نیز موضوعات دینی رعایت شود و تلاش شود که آموزش های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان همراه آن باشد.

امام جمعه موقت اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار کرد: تقوای سیاسی، تقوای اجتماعی، اخلاقی، تقوای در بیان و نظر همه از اقسام تقواست و همه آن‌ها نیاز جامعه برای حرکت در مسیر سالم است.

وی در ادامه افزود: تقوای مالی نیز از جمله موارد مهم تقواست که در همه سطوح از اهمیت برخوردار است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: تقوای مالی یعنی پرهیز از هر چیز حرام است؛ ربا، احتکار، ندادن واجبات مالی و تکالیف الهی همه بی‌تقوایی است و خداوند می‌فرماید اموالتان را به باطل از بین نبرید.

رهبر متذکر شد: در روایات نیز بارها بر اقسام تقوای مالی تأکید شده و مواردی همچون اسراف و تبذیر ازجمله موارد مهم آن است، ما حق نداریم در مصارف خود در جاهای مختلف نظیر مهمانی، همایش، جلسات و زندگی شخصی زیاده‌روی کنیم.

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد می‌بینیم که فرهنگ الگوی مصرف رعایت نمی‌شود و در شرایط فعلی این مشکل نمود بیشتری پیداکرده است و باید به آن توجه کرد.

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: ما می‌خواهیم جمهوری اسلامی ایران الگوی صحیح برای دنیا باشد.

وی با اشاره به چالش‌های اقتصادی کشور، اذعان کرد: نحوه برخورد با حقوق‌های نجومی و اختلاس‌ها قابل قبول نیست و منطقی نیست که یک فرد 32 ساله بیش از پنجاه میلیارد تومان سکه بخرد، بشکند دستی که به او سکه داده است.

خطیب نماز جمعه اصفهان اعلام داشت: انتظار ملت این است که این مفسدان به مجازات متناسب خود همچون مفسد فی‌الارض برسند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: به مسؤولان نظام در همه طبقات که رگ حیاتی اقتصادی کشور در دستشان است، می‌گوییم که در رفع نابسامانی‌های موجود بکوشند که دل مردم آرام شود.

حجت‌الاسلام رهبر خاطرنشان کرد: تیر و ترکش این نابسامانی‌ها به اسلام و جمهوری اسلامی می‌خورد و برای تبرئه نظام و اسلام باید برخوردی قاطع با عاملان اختلال اقتصادی صورت پذیرد.

خطیب جمعه اصفهان متذکر شد: بیاییم با صراحت با این‌ها برخورد کنیم چون این خواسته واضح رهبر معظم انقلاب هم هست که با بررسی دقیق و منطقی، با مجرمان اقتصادی برخورد شود.

وی یادآور شد: این ملت بزرگ شایسته احترام و خدمت‌گزاری است و باید رضایت آن‌ها را حفظ کرد.

انتهای پیام/