سرویس: اخبار شهرستان 17:28 - جمعه 09 شهریور 1397

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان در نصرآباد جرقویه؛

فردی که دست به احتکار می زند اخلاق اقتصادی ندارد

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان در خطبه های نماز جمعه نصرآباد جرقویه گفت: فردی که دست به احتکار می زند اخلاق اقتصادی ندارد و با حفظ عوامل اقتدار نظام از این پیچ حساس تاریخی هم عبور خواهیم کرد.

به گزارش اصفهان شرق، در دومین جمعه و نهمین روز از سومین ماه دومین فصل سال حمایت از کالای ایرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالحیان مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان که در غیاب امام جمعه نصرآباد که در سفر زیارتی مشهد مقدس به سر می‌برد به ایراد خطبه ها و نماز جمعه پرداخت پس از سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا یعنی این که اگر اعمال شخصی را در یک سینی و روی سرش بگذارند و در شهر بگردانند شرمنده نشود. اگر این کار باعث شرمندگی بشود یعنی کار خراب است و فرد تقوای لازم را ندارد. از خدای متعال می‌خواهیم همه ما را به لباس تقوا که بهترین لباس است مزین گرداند.

حجت الاسلام صالحیان در ادامه با اشاره به مناسبت های مهم عقیدتی و معرفتی پیشرو در ماه ذی الحجه از جمله سالروز نزول آیات تطهیر و مباهله و سوره هل اتی. به نامگذاری سالروز نزول این سوره در تقویم رسمی کشور به نام روز خانواده اشاره و به تبیین جایگاه خانواده از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: خانواده از منظر اسلام بسیار مهم است و هر انسانی چند مسجد و عبادتگاه دارد که اولین آن قلب او و عبادتگاه دوم خانه اوست چرا که در خانواده نگاه زن و شوهر به یکدیگر و نگاه محبت آمیز فرزندان به چهره والدین عبادت محسوب می شود.

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان سپس با بیان اینکه اگر بنیان خانواده محکم باشد عقیده. مسجد رفتن. جهاد. شهادت. نظام اسلامی. آرمان‌ها و ارزش‌ها هم محکم می‌شوند به تشریح عوامل تحکیم خانواده پرداخت و با استناد به احادیث و روایات افزود: خوش اخلاقی زینت اسلام و زن و مرد مسلمان و جامعه اسلامی و زینت اساسی و معنوی و حقیقی و حلاوت زندگی است و به فرد خوش اخلاق مقام روزه دار شب‌زنده‌دار اعطا می‌شود و توبه هر شخصی به جز فرد بد اخلاق پذیرفته می شود.

خطیب نماز جمعه نصرآباد در ابتدای خطبه دوم نیز نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و افزود: هر کس بگو مگو را رها کند هرچند حق با او باشد و هر که دروغ را ترک کند هر چند شوخی باشد و هر فردی اخلاقش را نیکو گرداند خداوند خانه‌ای در حومه بهشت. منزلی در وسط بهشت و جایگاهی در بالای بهشت برای او ضمانت می کند.

محمدرضا صالحیان در ادامه از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام کمال دشتی امام جمعه زحمتکش و مخلص نصرآباد و همچنین از فرماندار اصفهان. بخشدار جرقویه سفلی. شهردار و شورای اسلامی نصرآباد. نیروی انتظامی. بسیج و سپاه . رئیس و اعضای ستاد نماز جمعه و همه مسوولانی که با نهاد نماز جمعه تعامل و همکاری دارند تشکر و قدردانی نمود و تصریح کرد: بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان حضور مسوولان در نماز جمعه است.

دبیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با استناد به آیه ۵۵ سوره پنجم قران کریم و آیه مباهله به اثبات ولایت و امامت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و عصمت ائمه اطهار علیهم السلام پرداخت و افزود: باید از کسی اطاعت کرد که معصوم باشد یا از جانب معصوم منصب گرفته باشد و به همین جهت اطاعت از ولی مطلقه فقیه واجب است چون از سوی معصوم معین شده است.

خطیب مذکور با بزرگداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر توجه ویژه به امر نماز اول وقت و اقامه نماز جماعت در ادارات و پرداختن به پابرهنگان با اجرایی کردن طرح مشهور به طرح شهید رجایی را از جمله اقدامات ایشان در دوران کوتاه ریاست جمهوری نام برد.

صالحیان بخش پایانی خطبه ها را به تبیین و تشریح فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار هیات دولت اختصاص داد و داشتن اخلاق سیاسی. اخلاق حاکمان و اخلاق اقتصادی و خدمت گزاری مسوولان به مردم و حفظ وحدت بین احاد مردم و مسوولان را از عوامل اقتدار نظام اسلامی بر شمرد و تصریح کرد: فردی که دست به احتکار می زند اخلاق اقتصادی ندارد و با حفظ عوامل اقتدار نظام از این پیچ حساس تاریخی هم عبور خواهیم کرد و همان گونه که در جنگ نظامی. امنیتی و تهاجم فرهنگی دشمن را ناکام گذاشتیم در جنگ اقتصادی هم به یاری خدا بر دشمن فایق خواهیم امد و باز هم دشمن طعم تلخ شکست را خواهد چشید.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.