اصفهان شرق

کیک ۵ سالگی دکترسلام در تحریم دولتی‌ها بریده شد/از حرف‌های بدون سانسور ضرغامی تا بدشانسی رضا پهلوی

کدخبر: 174080
1397/06/08 در ساعت 15:45

به گزارش اصفهان شرق، جشن پنج‌ سالگی «دکترسلام» عصر امروز ار ساعت ۱۵ در مجموعه فرهنگی-ورزشی امام‌علی(ع) دانشگاه آزاد برگزار  شد.

محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدحسین صفار هرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس، نادر طالب‌زاده، سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس سابق سازمان سداوسیما، محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران، عبدالحسین روح‌الامینی، حسین یکتا، محمدمهدی زاهدی نماینده مجلس، محمد سلیمانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس ازجمله مقامات حاضر در این مراسم بودند.

فعالان رسانه‌ای و دانشجویی و اقشار مختلف مردم استقبال چشمگیری از این مراسم به‌عمل آورده‌اند.

* قاسمیان: امور اجرایی کشور مثل کلاسی شده که معلم کنترل آن را از دست داده است

حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان مدیر حوزه علمیه مشکات با بیان اینکه فردای قیامت از وجود فقیر و غنی از ما سوال می‌شود گفت: وضعیت اداره امور اجرایی کشور، مثل کلاسی است که معلم، کنترل آن را از دست داده است.

وی فرمان آتش به اختیار را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: وقتی ارتباط مرکز با بدنه جبهه قطع می‌شود، باید آتش به اختیار عمل کرد.

مدیر قرارگاه جهادی امام‌رضا(ع)، با گرامیداشت یاد مرحوم عبدالله والی، بر لزوم توجه به فعالیت‌های جهادی تاکید کرد و گفت: در زمینه مسائلی از قبیل اشتغال نیز خود جوانان باید ورود کنند و دولت‌ها، در این زمینه مثل آمریکا هیچ غلطی نمی‌کنند.

* تقدیر از مرجان سلحشوری

از مرجان سلحشوری دارنده مدال نقره آسیا در رشته تکواندو در جشن یکسانی دکتر سلام تقدیر به عمل آمد.

* صدری‌نیا: در چشمان ما زُل زدند و گفتند به «دکترسلام» سالن نمی‌دهیم

علی صدری‌نیا مجری جشن پنج‌سالگی دکترسلام پس از حضور در جایگاه این مراسم که عصر امروز پنجشنبه برگزار شد، گفت: این دیگر حباب نیست، بلکه جشن پنج‌سالگی دکترسلام است.

وی با بیان اینکه گویا عده‌ای دوست ندارند جشن دکترسلام برگزار شود، اظهار داشت: ما می‌خواستیم جشن را در مجموعه ورزشی آزادی برگزار کنیم و فکر می‌کردیم وقتی میتینگ‌های انتخاباتی، همایش معتادان بهبود یافته و همایش دوقولوها در این مجموعه برگزار می‌شود ما هم می‌توانیم جشن خود را در آنجا برگزار کنیم اما اجازه ندادند.

صدری‌نیا با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برگزاری جشن در سایر مجموعه‌های دولتی گفت: از دوماه قبل خیلی راحت در چشمان ما زُل زدند و گفتند به شما سالن نمی‌دهیم.

وی افزود: امروز ثابت شد که شما نمی‌توانید جلوی راه این همه جوان پرشور را بگیرید.

* نمایش کلیپ وعده‌های انتخاباتی

کلیپ مرور اتفاقات یکسال گذشته در مراسم پخش شد. مرور اظهارات انتخاباتی روحانی و جهانگیری در این کلیپ، مبنی بر بهبود اوضاع معیشتی مردم با واکنش منفی حضّار مواجه شد. در مقابل، تصاویر بازی‌های تیم ملی فوتبال در جام جهانی با تشویق ممتد آنان روبه‌رو شد.

پخش جمله رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه دولت چاق شده است، موجب خنده حضّار شد. این پاسخ قاطع سردار سلیمانی به ترامپ که من حریف تو هستم، سالن را به وجد آورد. تنبلی قوه قضائیه در بررسی پرونده مفاسد اقتصادی در این کلیپ مورد اشاره قرار گرفت.

ویلای فیروزآبادی، توچال رفتن روحانی و خجالت کشیدن کواکبیان مبنی بر حمایت از روحانی از دیگر مواردی بود که در این کلیپ مرور شد.

* تقدیر از زحمات توکلی برای مبارزه با فساد اقتصادی

پس از ورود احمد توکلی به سالن، با پخش کلیپی، از پنج دهه فعالیت‌ وی در عرصه فسادستیزی تقدیر شد.

* توکلی: با فعالیت‌های عدالتخواهانه راه امام حسین(ع) را می‌روید

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جشن پنج سالگی «دکتر سلام» با ذکر خاطره‌ای از فعالیت‌های خود در دوران جوانی، خطاب به جوانان حاضر در سالن گفت: انگیزه خود را از دست ندهید. بدانید با فعالیت‌های عدالت‌خواهانه خود، راه امام‌حسین(ع) را می‌روید.

وی افزود: سازمانی برای شفافیت و عدالت دایر کرده‌ایم و از شما می‌خواهیم با عضویت در این سازمان و پرداخت حق عضویت، به آن کمک کنید، چون ما از کسی پولی نمی‌گیریم.

به گزارش فارس، از ورود احمد توکلی هنگام ورود به سالن، با پخش کلیپی، از پنج دهه فعالیت‌ در عرصه فسادستیزی تقدیر شد.

* شعر طنزی درباره ترامپ

در ادامه، محمّدرضا طهماسبی، شعری را درباره ترامپ خواند که در پایان با شعار مرگ بر آمریکای حضّار مواجه شد.

*امام جمعه سرپل ذهاب: اگر حضور نیروهای ارزشی و دانشجویان نبود شاید بحران دیگری دامن گیر زلزله‌زدگان کرمانشاهی می‌شد

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب امام جمعه سرپل ذهاب در جشن 5 سالگی دکتر سلام اظهار داشت: ما قدردان مردم ایران اسلامی هستیم که در مدت 9 ماه با مساعدت و کمک های خود در کنار مردم کرمانشاه بودند.

وی افزود: اگر حضور نیروهای ارزشی، دانشجو ، سرداران عزیز سپاه و شخصیت بزرگی همچون حاج حسین یکتا نبودند شاید بحران های دیگر در دل زلزله دامن گیر مردم کرمانشاه می شد.

حجت الاسلام فاطمی نسب اظهار داشت: انشالله شرایطی برای مردم سر پل ذهاب ایجاد شود تا گوشه ای زحمات مردم را پاس بدارند. امیدواریم همه ما سرباز لایق برای امام خامنه ای باشیم.

* اجرای قطعه موسیقی “سلام به آینده”/ حضور دستگیرکننده شهرام جزایری

در ادامه مراسم، قطعه موسیقی “سلام به آینده” توسط حسین حقیقی رونمایی شد.
حقیقی قبل از اجرای موسیقی گفت: از همه می‌خواهم این قطعه را در فضای مجازی دست به دست کنید تا برسد به دست مسئولینی که با وضعیت رخوت‌انگیزی کشور را مدیریت می‌کنند.

حضور فرد دستگیرکننده شهرام جزایری در هنگام فرار از کشور، غافلگیری حاضران در جشن پنج‌سالگی دکترسلام را به همراه داشت.

صدری‌نیا، مجری مراسم قبل از تقدیر از سرگرد جمشید شادلو گفت: ما فکر می‌کردیم فقط پلیس فتا حواسش به همه چیز هست، اما گویا پلیس مرزبانی هم این‌طور است.

وی افزود: شهرام جزایری آدم بدشانسی است. چرا که برای عبور از مرز، پیشنهاد رشوه یک میلیاردی می‌دهد اما از بدشانسی او، با کسی مواجه می‌شود که نه‌تنها پیشنهاد رشوه را قبول نمی‌کند بلکه او را دستگیر هم می‌کند. در ادامه سرگرد جمشید شادلو به روی صحنه آمد و از وی تقدیر شد.

* ضرغامی: تعجب می‌کنم که برای برخورد با مفاسد از رهبری اجازه می‌گیرند/ ماجرای سردی اتاق رئیس‌جمهور

سیّد عزّت‌الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملّی و عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در مراسم جشن پنج‌سالگی دکترسلام، با تشکر از دست‌اندرکاران جشن دکتر سلام گفت: در فتنه ۸۸ وقتی که دختر و پسرها در مقابل سازمان تجمع می‌کردند و شعار یا حسین سر می‌دادند، گاهی اوقات اختلاط‌شان هم خیلی انقلابی می‌شد و وقتی نیروی انتطامی می‌آمد به آن‌ها تذکر دهد شعار نیروی انتطامی تشکر تشکر را سر می‌دادند.

وی در ادامه از حضّار خواست تا شعار دکترسلام تشکر تشکر را سر دهند.

ضرغامی با بیان اینکه می‌خواهم آباژور را کنار بگذارم و بدون سانسور سخن بگویم، گفت: آباژور، از افتخارات ما در دوران مدیریت صدا و سیما بود.

وی با بیان اینکه نمی‌دانم چرا برخی‌ها با آباژور مشکل دارند اظهار داشت: به جای اینکه یک صحنه ناجور را کامل پخش شود، با قرار دادن گلدان یا چیزی دیگر، از پخش آن صحنه جلوگیری می‌شد.

ضرغامی با بیان اینکه برخی جاها که می‌روم می‌گویند ضرغامی آباژور آمد، گفت: من به این موضوع افتخار می‌کنم و فیلم‌ها را به قبل و بعد از وجود آباژور تقسیم می‌کنم.

رئیس اسبق رسانه ملّی به ذکر خاطر‌ه‌ای از دوران کودکی خود پرداخت و گفت: رسم بود که در عید غدیر، یقه بچه سیّدها را کنار می‌زدند و سینه آن‌ها را می‌بوسیدند و اصرار هم می‌کردند که برای این کار، من را به قسمت خانم‌ها ببرند.

ضرغامی ادامه داد: برای من سخت بود که به میان خانم‌ها بروم تا آن‌ها سینه مرا ببوسند و فرار می‌کردم. وقتی بزرگتر شدم، متوجه شدم که این موضوع برایم مطلوبیت دارد و یک‌بار بدون اینکه کسی از من خواسته باشد، خودم وارد اتاق خانم‌ها شدم و به محض ورود، پیرزنی که کوکب نام داشت فریاد زد که این خرس گنده را از اتاق بیرون کنید!

وی افزود: بعد فهمیدم که بین یک بچه سیّدی که سینه‌اش را می‌بوسند با کسی که به او خرس گنده می‌گویند، یک دانستن فاصله است. ما هزینه دانستن خود را دادیم.

ضرغامی، دکترسلام را مبتنی بر راهبرد مقاومت دانست و گفت: من می‌دانم که دست‌اندرکاران این برنامه، هرسال برای برگزاری این مراسم چه مشکل‌هایی دارند.

وی، دکترسلام را نمونه یک طنز خوب انتقادی دانست و افزود: گاهی اوقات خیلی از حرفها را نمی‌شود به شکل عادی گفت.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کار دکترسلام ارزشمند است، به گرمای سالن اشاره کرد و گفت: این برخلاف اتاق رئیس جمهور است که از شدت سردی یخ می‌زنیم و حتی در زمستان هم باید در اتاق وی، کاپشن پوشید.

ضرغامی ادامه داد:‌ هفته گذشته برای جلسه شورای‌عالی فضای مجازی به اتاق رئیس جمهور  با کت رفته بودم و با این حال، احسای سردی کردم و یکی از دوستان گفت که اینجا را سرد نگه می‌دارند تا کسی فاسد نشود!

وی مشکلات اقتصادی و وجود برخی اختلاس‌ها و فسادهای اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با احترامی که برای آقای توکلی قائل هستم، علی‌رغم ایشان که به فساد هماهنگ معتقد است، بنده فساد سیستماتیک را قبول ندارم و بسیاری از مدیران بدنه دولت پاک هستند و اگر حقوق ماهیانه‌شان نباشد نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند.

ضرغامی با اشاره به نامه اخیر رئیس قوه قضائیه به مقام معظّم رهبری گفت: تعجّب من این است که این همه قانون و آیین‌نامه وجود داست و برخوردی با مفاسد نمی‌شد و حالا بعد با نامه‌ای بلندبالا و با تبلیغات فراوان در فضای مجازی، از رهبر انقلاب برای برخورد با مفسدان اجازه می‌گیرند.

وی در همین زمینه، گریزی به مبارزات خود در قبل از انقلاب زد و خاطرنشان کرد: در تظاهرات شعار می‌دادیم که “اگر امام فرمان دهد، غسل شهادت می‌کنیم”. در این بین، فردی که شیرین‌عقل بود و این شعار برایش جا نیفتاده بود، شعار می‌داد: “اگر امام فرمان دهد غسل جنابت می‌کنیم”!

ضرغامی با بیان اینکه ما در ابتدا تصور می‌کردیم او این شعار را سهوا گفته و حتماً آن را تکرار نمی‌کند، افزود: بعد دیدیم که شعار خود را مرتب تکرار می‌کند تا اینکه به او گفتم که فلانی! اگر می‌خواهی غسل جنابت بکنی، خب فرمان امام لازم ندارد، برو غسل جنابتت را انجام بده!

رئیس اسبق رسانه ملّی به بحث خود درباره قوه قضائیه برگشت و گفت: حالا هم به قوه قضائیه می‌گوییم این همه آیین‌نامه و قانون برای برخورد با مفاسد وجود دارد بعد دقیقه ۹۰ از رهبری اجازه می‌گیرید که برخورد شود؟!

ضرغامی افزود: امیدواریم خدای متعال آنقدر به قوه قضائیه تدبیر و قوّت بدهد که با نامه‌ پرهزینه‌ای که از رهبری گرفت، بتواند با کسانی که خون مملکت را می‌مکند، برخورد کند.

* تقدیر از والدین شهید حدادیان در جشن دکتر سلام/مادر محمود کریمی: شهدا رفتند تا انقلاب بماند

ادامه مراسم جشن ۵ سالگی دکتر سلام، به گرامی‌داشت یاد شهید بسیجی، محمّدحسن حدادیان- از شهدای حادثه پاسداران- اختصاص دارد.

 پس از کلیپی که در این زمینه پخش شد، هم‌اکنون پدر و مادر این شهید، با استقبال پرشور حاضران وارد سالن شدند.

پدر شهید حدادیان در این مراسم گفت: در زمان توّلد شهید، آن‌ها سه قلو بودند که دو تن از آن‌ها زنده نماند و فقط محمّدحسن باقی ماند.

وی با بیان اینکه محمّدحسن، بسیج پرشوری بود، خاطرنشان کرد: شب حادثه، او به اندازه یکربع اسیر گرفته شد و همه بلاهایی که سر او آمد، در همان یک ربع بود.

پدر شهید حدادیان ادامه داد: از زمان شهادت محمّدحسن تا کنون، این شما جوانان و روحانیون حوزه بودید که در کتار ما قرار داشتید.

وی خطاب به مسئولین فرهنگی گفت: بگوید برای شهدا چه کرده‌اید.

به گزارش خبرنگار فارس، برای تقدیر از والدین شهید حدادیان، همسر و مادر شهید نقی و داوود کریمی روی صنه حاضر شد.

وی که مادر حاج محمود کریمی از مداحان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است گفت: شهدا رفتند تا انقلاب بماند.

مادر شهید کریمی با بیان اینکه باید دنباله‌رو رهبر انقلاب باشیم و به جانبازان رسیدگی کنیم، افزود: از رئیس جمهور می‌خواهیم به داد مردم ما برسد.

وی خطاب به جوانان گفت: نگذارید خون شهدا پایمال شود. ما هیچ خواسته‌ای نداریم و فقط می‌خواهیم پرچم انقلاب به دست امام‌زمان(عج) برسد.

* حضور یک پرسپولیسی در جشن دکتر سلام

براساس این گزارش، در ادامه مراسم دختر و پسر شهید زاده‌اکبر در جایگاه حاضر شدند و پسر شهید زاده‌اکبر پس از شعرخوانی حماسی از محمّد انصاری بازیکن پرسپولیس که مدرسه فوتبال شهید هادی را راه‌اندازی کرده است، برای حضور در سالن دعوت کرد.
انصاری با اشاره به مدرسه فوتبال خود گفت: ما هم مثل شما به دنبال مکانی برای مدرسه فوتبال می‌گردیم و امیدوارم وضعیت بهتر شود.

اجرای استندآپ کمدی محمدرضا شهبازی

محمّدرضا شهبازی از طنزپردازان جبهه فرهنگی انقلاب در ادامه مراسم به اجرای کمدی استند آپ پرداخت.

شهبازی در اجرای خود، رضا پهلوی را فرد بدشانسی دانست و گفت: ۲۵۰۰سال هرچه شاهزاده بود به مقام پادشاهی رسیدند، اما تا نوبت به او رسید، انقلاب شد

* تقدیر از روح‌الامینی به دلیل مواضع درخشان در ۸۸

در ادامه مراسم، با پخش کلیپی از عبدالحسین روح‌الامینی به خاطر مواضع و عملکرد درخشان در فتنه ۸۸ تقدیر شد. هدیه وی، توسط عزت‌الله ضرغامی اهدا شد.

همچنین از برگزیدگان جشنواره استندآپ کمدی و شعر طنز دکترسلام با حضور پرویز داوودی، مهدی امیرآبادی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، سیّد عزّت‌الله ضرغامی و هادی قاسمی تقدیر شد.

* ارتباط زنده با ژن خوب

در بخشی از مراسم ارتباط زنده‌ای با یکی از آقازاده‌ها و ژن‌های مرغوب خارج‌نشین برقرار شد و او به طور زنده با حاضران در جشن سخن گفت.

این مراسم با پخش آهنگ دکترسلام، بریدن کیک جشن تولد پنج‌سالگی و پس از نورافشانی پایان یافت.

انتهای پیام/