سرویس: غیر تولیدی 09:09 - جمعه 09 شهریور 1397

با برگزاری آئین افتتاحیه

سی و یکمین پرواز پروانه‌ها در نصف جهان آغاز شد

آیین افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک نوجوان شامگاه پنجشنبه در محور چهارباغ برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، آیین افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک نوجوان شامگاه 5شنبه در محور چهارباغ با حضور عموم مردم، کودکان سر پل ذهاب و شین‌آباد و همچنین مسؤولان شهری، استاندار و شهردار اصفهان برگزار شد.

در این مراسم محسن مهرعلیزاده اظهار داشت: اصفهان، شهر پرافتخار علم، تاریخْ فرهنگ و هنر به‌عنوان اولین مبتکر و پیشنهاددهنده برگزارکننده جشنواره است که توانسته این رویداد ارزشمند فرهنگی را به ثبت جهانی یونسکو برساند که این موفقیت را به همه مردم اصفهان تبریک می‌گویم؛ اصفهان در تداوم این حرکت با داشتن اساتید بزرگ هنری در تاریخ فرهنگی خود خواهد توانست این کار را با موفقیت پیش ببرد.

وی در ادامه افزود: جوانان، نوجوانان و کودکان سرمایه‌های اساسی این کشور هستند و اگر ما بزرگ‌ترها به وظیفه خود به نحو مطلوب عمل کنیم و برای تولید یک سرمایه و ثروت بزرگ آینده کشور برای لحظه‌به‌لحظه آن‌ها و برای شغل، کار و ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی جوانانمان کار کنیم وظیفه خود را انجام داده‌ایم چراکه هر قدمی در جهت کار برای کودکان و نوجوانان برداشته شود قطعاً مؤثر خواهد بود.

استاندار اصفهان در پایان تصریح کرد: امیدواریم روزی این جشنواره در سطح جهان بدرخشد و نام اصفهان در کنار بسیاری از شهرها دیگر جهان که به‌عنوان جشنواره‌های فیلم‌های مختلف مطرح هستند، برده شود و اصفهان بار دیگر برای کشور عزیزمان افتخارآفرین شود .

در ابتدا این مراسم قدرت الله نوروزی با اشاره به تقارن این افتتاحیه با عید غدیر اظهار کرد: با توجه به‌عنوان این رویداد که جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان است متوجه می‌شویم که مفهوم جشن کنار هم بودن و شاد بودن است و در روزهای آینده جشن بزرگی به میزبانی مردم اصفهان که در تاریخ میزبانان خوبی بوده‌اند خواهیم داشت و همه را به این جشن باشکوه دعوت می‌کنیم و تقارن این جشنواره با عید سعید غدیر افتخاری است که نصیب دست‌اندرکاران آن شده است.

وی ادامه داد: فیلم و سینما بهانه دیگری است که ما را دور هم جمع می‌کند و چه از غم‌ها فیلم ببینیم و چه از شادی‌ها، همه و همه قرار است ما را به اندیشیدن وادارد که چگونه می‌توانیم جهان بهتری برای کودکان و نوجوانان بسازیم و این همان است که هنر را مهم‌ترین دستاورد بشری می‌سازد.

شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت این جشنواره ابراز داشت: بچه‌ها بزرگ‌ترین بهانه ما برای زندگی، صلح و امنیت هستند و ما این روزها برای بچه‌ها دور هم جمع خواهیم شد و تنها همین دلیل می‌تواند این جشنواره را به مهم‌ترین جشنواره تبدیل کند.

وی در پایان گفت: اصفهان با امضا دو سند بین‌المللی به‌ عنوان شهر خلاق و دوستدار کودک انتخاب‌شده و به همه جهان پیام می‌دهد که در جشن، کنار هم بودن و کار هنری باکودکان و برای آنان پیشتاز است و همه مردم اصفهان و حتی جهان را که طرفدار صلح و شادی هستند به این جشنواره دعوت می‌کنم.

علی رضا رضا دادی، دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان نیز با اعلام آغاز رسمی این جشنواره گفت: در دهه پنجم انقلاب اسلامی و در دهه چهارم جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، اصفهان به‌عنوان قطب سینمای کودک و نوجوان معرفی می‌شود.

به گزارش فارس، در حاشیه این مراسم نماینده کودکان سر پل ذهاب که مهمانان افتخاری این جشنواره هستند هدایایی که آثار هنری دستان کوچکشان بود را به شهردار اصفهان اهدا کردند و همچنین با پرواز نمادین پروانه‌ها بر فراز آسمان نصف جهان، پرچم این جشنواره به دست دو فرزند مدافعان حرم به احتزاز درآمد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.