سرویس: سیاسی 07:00 - جمعه 09 شهریور 1397

ائتلاف آمریکایی اذعان کرد

هزار و شصت و یک غیرنظامی سوری و عراقی را کشته‌ایم

ائتلاف به اصطلاح ضدداعش به سرکردگی آمریکا اذعان کرد، هزار و شصت و یک غیرنظامی را به اشتباه در عراق و سوریه کشته است.

به گزارش اصفهان شرق، ائتلاف تحت رهبری آمریکا اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات به اصطلاح ضدداعش در عراق و سوریه، بیش از هزار غیرنظامی را کشته است.

عملیات نظامی آمریکایی‌ها و متحدانشان در عراق و سوریه با بهانه مبارزه با داعش، از تابستان سال ۲۰۱۴ و با نام «عزم قاطع» آغاز شد و اخبار مورد تأیید خود آمریکایی‌ها، از حملات هوایی مکرر آنها به غیرنظامیان و حتی نیروهای ارتش عراق و سوریه در محورهای مهم تحت کنترل داعش، حکایت دارد.

آنطور که اسپوتنیک خبر داده، در گزارش امروز ائتلاف از تلفات غیرنظامیان در خلال عملیات عزم قاطع، آمده: «بر اساس اطلاعات موجود، ستاد مشترک عملیات عزم قاطع برآورد کرده که دست کم ۱۰۶۱ شهروند از زمان شروع عملیات عزم قاطع، ناخواسته در حملات ائتلاف کشته شده‌اند. ۲۱۶ گزارش البته هنوز در حال بررسی است.»

ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا از اوت ۲۰۱۴ تاکنون، ۲۹ هزار و ۹۲۰ بار به اهدافی که می‌گفته متعلق بهداعش است، حمله کرده است.

ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا هم در عراق و هم در سوریه، بمباران می‌کند و این در حالی است که برای عملیات نظامی در سوریه، هیچ مجوزی از سوی دولت مستقر و مشروع این کشور ندارد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.