سرویس: اجتماعی 17:18 - چهارشنبه 07 شهریور 1397

پیگیری فیلم منتشر شده از معلول آزاری منتسب به اصفهان؛ به دنبال شناسایی ضارب هستیم

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با تائید کلیپ منتشر شده پیرامون معلول آزاری که آن را منتسب به استان اصفهان اعلام کرده‌اند، گفت: اخیرا کلیپی به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که پیگیر بازرسی و شناسایی فرد ضارب و معلول هستیم.

به گزارش اصفهان شرق، مرضیه فرشاد با بیان اینکه به محض اطلاع از یک مورد معلول آزاری با وجود اینکه مطمئن نبودیم این مورد مربوط به استان اصفهان است، اظهار داشت: هنوز هم نسبت به این موضوع اطمینان نداریم که این معلول آزاری در استان اصفهان رخ داده است اما همکاران اورژانس اجتماعی در قالب تیم‌های نامحسوس، مکان‌هایی‌ را که به عنوان پیش فرض در شبکه‌های اجتماعی طرح شده بود، ورود پیداد کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر تیم مددکاری تخصصی در بازرسی از اماکن، اعضای سازمان های مردم نهاد شهرستان‌ها نیز به این موضوع ورود پیدا کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با تاکید براهمیت موضوع خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 25 مکان مورد بازرسی قرار گرفته است که شباهتی به آنچه در فیلم بود نداشت.

وی گفت: ممکن است مکانی که معلول مورد آزار قرار گرفته قسمتی از یک مجموعه فرهنگی باشد که در بازرسی‌ها همه این مکان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

فرشاد از برخورد قانونی با ضارب بعد از شناسایی خبر داد و تصریح کرد: اگر ضارب در سلامت جسم و روان باشد با شکایت و از طریق قانون و دادگستری اقدام خواهیم کرد و اگر فرد ضارب در وضعیت طبیعی روحی و روانی نباشد برای پیگیری درمان و بستری اقدام لازم انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه قبلا هماهنگی به صورت شفاهی با مراجع قضایی صورت گرفته است، گفت: مقام قضایی به عنوان مدعی العموم به شکایت رسیدگی می‌کند چرا که تکلیف ما اعلام شکایت و مراحل بعدی در اختیار قوه قضاییه است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان علت معلول آزاری‌ها به وسیله افرادی که اختلال روانی دارند را ناشی از همین اختلالات دانست و گفت: در افراد دیگر، کم‌بینی نسبت معلول، بی توجهی به واقعیت اجتماع و حضور معلولان، ناآگاهی و خودخواهی می‌تواند دلیل این مورد باشد.

انتهای پیام/ تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.