سرویس: غیر تولیدی 09:15 - چهارشنبه 07 شهریور 1397

مدیرعامل پایانه‌های مسافربری اصفهان خبر داد

آشنایی بیشتر گردشگران با فرهنگ غنی نصف جهان/ توسعه 17 هزار متری پایانه صمدیه

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان گفت: از اوایل سال جاری در کارگروه ویژه فرهنگی گردشگری تلاش بر این است که تدابیر لازم برای آشنایی گردشگران با سنت و فرهنگ غنی اصفهان صورت بگیرد.

به گزارش اصفهان شرق، عباس محبوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان پایانه‌های مسافربری استان اصفهان از سال 1365 شروع به کار کرده است و در اوایل سال‌های 73-1370 چهار پایانه شمال، جنوب، شرق و غرب به نام‌های کاوه، صفه، جی، زاینده‌رود و همچنین در سال 1392 پایانه مسافربری صمدیه را به بهره‌برداری رسانده است.

وی با اشاره به طرح‌های توسعه عمرانی مربوط به پایانه‌های مسافربری افزود: سازمان پایانه‌های مسافربری تصمیم دارد به توسعه‌های عمرانی سازمان‌دهی شده در برخی از پایانه‌ها به‌ منظور سازمان‌دهی و همچنین ایجاد فضای آرام و در دسترس شهروندان بپردازد.

توسعه 17 هزار متری پایانه صمدیه

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان ادامه داد: در همین راستا یک طرح توسعه در خصوص پایانه صمدیه در نظر گرفته‌ شده است که اکنون در حال انجام برنامه‌ریزی‌های لازم با شهرداری، اداره املاک و صاحبان زمین‌ها هستیم؛ در این طرح قرار است با استفاده از 12 هزار مترمربع زمینی که در دسترس است و 5 هزار مترمربع دیگر که در حال گفت‌وگو هستیم، پایانه‌ای شبیه پارک‌سوار بیهقی با امکانات و تجهیزات لازم ساخته شود که کلنگ‌زنی این طرح در دهه فجر آغاز شده و در طی حداکثر 3 سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همچنین 65 هزار متر زمین در مقابل زندان قرار دارد که البته با مشکل مالکیت مواجه است اما تصمیم بر این است که با توجه به موقعیت مکانی این زمین، یعنی نقطه تلاقی خط مترو و پایانه اندیشه، بعد از رفع این مشکل و صحبت با بخش خصوصی، یک پایانه تکمیلی به‌ منظور کاهش آلودگی و ترافیک در پایانه زاینده‌رود احداث شود.

اتصال دو پایانه صفه و کاوه به مترو و کاهش ترافیک و آلودگی هوا

محبوبی در خصوص هزینه ساخت و توسعه پایانه صمدیه اذعان داشت: ابتدا هزینه پیش‌بینی‌شده برای ساخت و توسعه این پایانه 4 میلیارد تومان بود که با توجه به شرایط اقتصادی امروز به 6 میلیارد تومان رسیده است، 3 میلیارد تومان آن به‌ صورت نقدی و باقی به‌ صورت املاک و تجهیزات در اختیار این سازمان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اتصال خط مترو به دو پایانه صفه و کاوه یادآور شد: در استان اصفهان 2 پایانه صفه و کاوه متصل به خط مترو هستند که این خود موجب کاهش ترافیک، آلودگی و همچنین سهولت در رفت و آمد شهروندان می‌شود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این سازمان گفت: ابتدای سال جاری 70 پروژه متعدد در دستور کار این سازمان قرار گرفت که تاکنون 40 مورد آن عملیاتی شده و هر یک به‌ طور متوسط 40 درصد پیشرفت داشته است.

ایجاد پمب گازوئیل در پایانه مسافربری صفه

وی تصریح کرد: با توجه به مسیر طولانی پایانه صفه و مسیر 12 تا 22 کیلومتری که اتوبوس‌ها در این مسیر طی می‌کنند در نظر داریم با ایجاد یک پمپ گازوئیل در این پایانه کمبود سوخت اتوبوس‌ها را جبران کنیم.

محبوبی ابراز داشت: در ابتدای تابستان جلسات متعددی با پلیس راهور، اداره راه و حمل‌ و نقل جاده‌ای، بهداشت، سازمان تاکسیرانی و دیگر دستگاه‌ها به‌ منظور کسب رضایت بیشتر گردشگران داخلی و خارجی گذاشته شد تا تدابیر لازم در خصوص نظارت‌های بهداشتی و تجهیزاتی در هتل‌ها و اماکن متعدد دیگر سنجیده شود، همچنین در جلسه‌ای که با سازمان تاکسیرانی برگزار شد و با ارائه توضیحاتی پیرامون مسائل موجود در پایانه‌ها، تصمیم گرفته شد تدابیری به جهت رفع آن مشکلات از جمله جلسات آموزشی و مشاوره‌ای برای رانندگان برگزار شود.

آشنایی بیشتر گردشگران با  فرهنگ غنی نصف جهان

وی با اشاره شرایط کمبود برق در استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود برق استان اصفهان و شرایط پایانه‌ها از جمله پایانه پر رفت‌ و آمد کاوه ژنراتوری برای پایانه کاوه خریداری‌ شده است یک سوم برق مورد نیاز این پایانه را تأمین می‌کند، البته گفتی است که این ژنراتور در سال گذشته با صرف هزینه 100 میلیون تومان قابل خریداری بوده که امسال با توجه به افزایش هزینه‌ها این دستگاه با 300 میلیون تومان خریداری‌ شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان در پایان با اشاره به ترویج و آشنایی گردشگران با فرهنگ و سنت استان اصفهان تصریح کرد: از اوایل سال جاری کارگروه ویژه فرهنگی گردشگری با مشارکت شهرداری، میراث فرهنگی، اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای و دیگر سازمان‌ها برگزار شده است  و تلاش بر این است که تدابیر لازم برای آشنایی گردشگران با سنت و فرهنگ غنی اصفهان صورت گیرد مثلاً روکش صندلی، پرده‌های داخل اتوبوس و حتی تغذیه‌ها تماماً از محصولات اصفهان باشد و فیلم‌هایی که پخش می‌شود به معرفی استان اصفهان بپردازد.

کاهش آلودگی در محور پایانه زاینده‌رود با راه‌اندازی پارک‌سوار صمدیه

در ادامه مهران حسینی مدیر برنامه‌ریزی سازمان پایانه‌های مسافربری استان اصفهان با اشاره به لزوم راه‌اندازی پایانه صمدیه در گذشته اظهار داشت: در سال‌های گذشته در محور صمدیه و چهارراه تختی مشکلات متعدی از جمله نبود نظارت بر تاکسی‌ها و گاراژها و همچنین وجود ترافیک و آلودگی هوا را شاهد بودیم که سبب شد با مشارکت شهرداری و بقیه سازمان‌ها پارک‌سوار صمدیه راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به طرح توسعه عمرانی پایانه صمدیه ادامه داد: با مشاوران و متخصصان متعددی صحبت شده است و بنا است این توسعه عمرانی در پایانه صمدیه با توجه به بافت شهری آن منطقه صورت گیرد که این امر سبب کاهش آلودگی در محور پایانه زاینده‌رود و دسترسی آسان‌تر شهروندان به اتوبوس‌های شهری است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.