اصفهان شرق

توسعه راه ریلی استان اصفهان تأثیرات ملی به همراه دارد

کدخبر: 173919
1397/06/07 در ساعت 08:14

به گزارش اصفهان شرق، محمدعلی شجاعی در آیین افتتاح پروژه‌های شهرستان خوانسار اظهار کرد: مسؤولان خادمان مردم هستند تا مطالبات مردم محقق شود.

وی افزود: شهدا با نثار جان خود در دفاع مقدس کشور را سرافراز و سربلند نگه داشتند، در شرایط فعلی در رفع مشکلات مردم باید گام برداریم تا مردم در شرایط بهتری زندگی کنند، با همکاری و همراهی سایر بخش‌ها و نمایندگان مجلس از دوران سخت تحریم عبور خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: ایجاد زیرساخت‌ در جاده‌های مواصلاتی به توسعه استان و شهرها کمک  می‌کند، استان اصفهان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرکز کشور قرار دارد و در سال‌های اخیر رشد خوبی در زمینه زیرساخت‌های جاده‌ای داشته است.

وی ادامه داد: جاده‌های داخلی استان نیز از لحاظ تعریض و دوبانده شدن در وضعیت خوبی قرار دارد و طرح‌های جدید دیگری در دست اقدام است؛ لازمه یک استان برای توسعه گردشگری و صنعت، ایمن بودن جاده‌های مواصلاتی است، در کشور به لحاظ ناامن بودن جاده‌ها هر سال شاهد مرگ و میر و معلولیت رانندگان هستیم.

شجاعی در پایان تأکید کرد: استان اصفهان از لحاظ راه‌های ریلی باید توسعه پیدا کند زیرا ایجاد راه ریلی تأثیرات ملی به همراه دارد.

بهره‌برداری از 36 پروژه در هفته دولت در خوانسار 

سید حسن شفعتی فرماندار خوانسار نیز با تبریک هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت 36 پروژه در شهرستان با اعتبار 114 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که امروز به صورت نمادین 5 پروژه افتتاح شد؛ این پروژه‌ها در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری، فناوری اطلاعات، ورزشی، عمرانی و جاده‌ای و اقتصادی بوده که از منابع دولتی و بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: سالن ورزشی روستای خم‌پیچ در متراژ هزار و 200 متر مربع در سال 91 کلنگ‌زنی شد، اما به دلیل کمبود اعتبار معوق مانده بود که در سال جاری با صرف اعتبار 850 میلیون تومان از محل تملک دارایی و ملی به بهره‌برداری رسید.

فرماندار خوانسار همچنین مطرح کرد: طرح بهسازی راه روستایی تجره که شامل 6 هزار مترمربع زیرسازی، 6 هزار مترمربع آسفالت‌ریزی، 2 هزار مترمربع جدول‌گذاری و کانیو گذاری برای جمع‌آوری آب‌های سطحی انجام شده که جمعاً 300 میلیون تومان هزینه در برداشته است؛ در 3 سال اخیر با تخصیص 3 هزار تن قیر یارانه‌ای 80 درصد معابر روستایی آسفالت‌ریزی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: بهره‌برداری از زیرساخت مخابراتی شامل 11 طرح از جمله اجرای فیبر نوری زمینی از دو راه خم‌پیچ تا رحمت‌آباد، اجرای فیبر نوری از دانشگاه به سمت دوشخراط و نصب کابین در مناطق وادشت و پایتخت، ارتقای فناوری موبایل در سایت تپه پایتخت با 3 میلیارد و 40 میلیون تومان اعتبار از دیگر اقدامات در شهرستان خوانسار بوده است.

شفعتی اذعان کرد: پروژه روکش آسفالت در محدوده پل ساسان و بهشت فاطمیه در مسیر دو بانده شدن گلپایگان- خوانسار با صرف اعتبار 5 میلیارد و 400 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: در راستای ایمنی در شهرک‌ صنعتی ایستگاه آتش‌نشانی به همراه یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی در شهرک صنعتی با صرف یک میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

فرماندار خوانسار ادامه داد: کپه‌کاری در روستای رحمت‌آباد، اجرای کمربند حفاظتی و کلنگ‌زنی بندهای رسوبی، بهره‌برداری از پمپاژ آب روستای ویست با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان، طرح بوم‌گردی در روستای رحمت‌آباد و ویست از دیگر طرح‌های هفته دولت در شهرستان است.

وی با بیان این‌که فاز نخست کارگاه تولید پرورش قارچ در روستای تیدجان با اعتبار 960 میلیون تومان زمینه اشتغال 8 نفر را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: با افتتاح این طرح‌ها در هفته دولت مجموعاً زمینه اشتغال 220 نفر در شهرستان فراهم شده است.

شفعتی تصریح کرد: در روستای خم ‌پیچ بیش از 5 درصد معابر روستایی آسفالت و بیش از 4 هزار متر جدول‌گذاری و کانیو گذاری انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که بزرگترین گاوداری 4 هزار رأس دام شیری در روستای خم‌‌پیچ از سوی بنیاد برکت به زودی در پنجاه هکتار زمین احداث می‌شود، گفت: در آینده نزدیک با تغییر کاربری انجام شده کارخانه کاج به کارخانه تولید باطری خشک تبدیل می‌شود که زمینه اشتغال 500 نفر را در شهرستان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/فارس