سرویس: غیر تولیدی 07:01 - چهارشنبه 07 شهریور 1397

با اعلام مدیرکل راهداری استان اصفهان

یک خبر خوش دیگر برای کامیون‌داران در راه است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان این که مقرر شده محاسبه کرایه حمل و نقل بار براساس تن‌کیلومتر صورت گیرد، گفت: امیدواریم تا پایان شهریور این وعده عملیاتی و اجرایی شود تا بتوانیم خبر خوشی به رانندگان دهیم.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی خضری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در هفته دولت، 60 پروژه عمرانی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را با هزینه‌ای بالغ بر هزار میلیارد ریال افتتاح می‌کند.

وی افزود: تعریض، روکش آسفالت، ایمن‌سازی محورها، راه‌اندازی دهمین مرکز معاینه فنی و راه‌اندازی و ایجاد پروژه‌های WIM و ITS از جمله مهم‌ترین این پروژه‌هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت:در شرایط نامناسب اقتصادی کشور، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان پس از همکاری با بخش خصوصی موفق به اتمام بسیاری از پروژه‌ها شده‌ است.

وی با بیان این که روشنایی گردنه دوشاخ به طول 3 کیلومتر انجام شد که در رفع نقاط حادثه‌خیز بسیار مؤثر بود، خاطرنشان کرد: استان اصفهان با 12 هزار کیلومتر جاده جزو محورهای اصلی مواصلاتی کشور بوده رتبه نخست حمل و نقل جاده‌ای کشور را دارد.

جابجایی 15 میلیون مسافر در جاده‌های استان اصفهان

خضری با بیان این که در سال 96 حدود 268 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان وجود داشت، اذعان داشت: در 5 ماهه نخست سال 97، 142 میلیون تردد توسط دوربین‌های ترددشمار در محورهای مواصلاتی استان اصفهان ثبت شده که این میزان تردد افزایش 10.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی از استقرار 34 دوربین نظارتی و 105 دوربین ثبت تخلف با نظارت تصویری کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی استان اصفهان خبر داد و یادآور شد: استان اصفهان در سال 96 با 48 میلیون تن جابه‌جایی کالا رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اضافه کرد: در سال گذشته 15 میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافر در جاده‌های استان اصفهان جابه‌جا شده‌اند؛ 58 هزار راننده فعال در حوزه حمل و نقل بار و مسافر و 35 هزار ناوگان فعال در حمل و نقل بار استان اصفهان فعالیت می‌کنند؛ همچنین 9 هزار و 500 ناوگان فعال در حمل و نقل مسافربری استان اصفهان فعال هستند.

تا حدی به مطالبات کامیون‌داران پاسخ داده شد

وی بیان داشت: شرایط اقتصادی شرایط مناسبی نیست و تورمی که در حوزه ارز وجود داشت تأثیر مستقیم بر بخش حمل و نقل گذاشت و باعث اعتراضات رانندگان شد که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در استان اصفهان مطالبات این قشر تا حدی پاسخ داده شد.

خضری با اشاره به افزایش قیمت قطعات ناوگان حمل و نقل بار متذکر شد: به دلیل افزایش قیمت قطعات ناوگان حمل و نقل بار و فشار به رانندگان، نرخ حمل و نقل بار در استان اصفهان 25 درصد افزایش یافت که البته قیمت حمل و نقل بار تأثیر مستقیمی بر قیمت تمام‌شده کالاها دارد.

وی با اشاره به مطالبات رانندگان در خصوص بیمه تأمین اجتماعی ادامه داد: دولت 50 درصد حق بیمه رانندگان را پرداخت می‌کرد که در اواخر اردیبهشت ماه امسال این کمک قطع شد اما پس از 3 روز پیگیری وزارت راه و شهرسازی، سازمان حمل و نقل جاده‌ای و برخی از نمایندگان مجلس، پرداخت سوبسید برای بیمه رانندگان مجدداً توسط دولت از سر گرفته شد.

اعلام یک خبر خوش به کامیون‌داران تا پایان شهریور

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به مشکلات بازنشستگی رانندگان تأکید کرد: امسال حقوق رانندگان بازنشسته از 1.3 میلیون تومان به 1.8 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

وی بیان داشت: کامیون‌داران به نحوه محاسبه نرخ حمل و نقل بار معترض بودند و خواستار محاسبه آن براساس تن‌کیلومتر بودند که جلساتی با نمایندگان آنان برگزار شد و مقرر شد تا محاسبه کرایه حمل و نقل بار براساس تن‌کیلومتر صورت گیرد؛ امیدواریم تا پایان شهریور این وعده عملیاتی و اجرایی شود تا بتوانیم خبر خوشی به رانندگان دهیم.

خضری با بیان این که کامیون‌داران به دریافت حق کمیسیون اضافه نیز معترض بودند، تصریح کرد: مشکل دریافت حق کمیسیون اضافه از رانندگان پس از برگزاری جلسات کمیسیون‌های ماده 12 به صورت هفتگی بررسی شد؛ بر این اساس با شرکت‌های متخلف برخوردهای قانونی انجام شد و جریمه، لغو پروانه فعالیت و پلمب دفاتر آنان صورت گرفت.

امکان واردات لاستیک با نرخ 4200

وی با تأکید بر ضرورت توزیع عادلانه بار میان رانندگان حمل و نقل بار عنوان داشت: ساماندهی و توزیع عادلانه باربری در شهرستان‌های شهرضا، فلاورجان، نجف‌آباد و مبارکه انجام شد که باعث رضایت‌مندی خوبی میان رانندگان شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به افزایش قیمت لاستیک و قطعات مصرفی رانندگان حمل و نقل بار اظهار داشت: قیمت لاستیک از چند ماه گذشته به صورت صعودی بالا رفته بود که با پیگیری‌های لازم، قیمت لاستیک هم‌اکنون به قیمت عرضه مستقیم و توسط کامیون‌داران توزیع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش نرخ ارز و اختلافات بر سر واردات لاستیک، هنوز ساماندهی خوبی در این خصوص صورت نگرفته اما نرخ ارز دولتی با عدد 4200 برای واردات لاستیک اختصاص یافته که در صورت آمادگی تشکل‌های صنفی، ارز 4200 تومانی در اختیار آنان قرار می‌گیرد و می‌توانند لاستیک را با این نرخ وارد کنند.

آمار تلفات جاده‌ای استان اصفهان در سال 97

خضری با بیان این که 109 نقطه حادثه‌خیز در استان اصفهان شناسایی شده که اصلاح و ساماندهی 67 نقطه از این نقاط در اولویت قرار دارد، گفت: طی بررسی‌ها، آمار و اطلاعات موجود، 70 تا 80 درصد تصادفات در استان اصفهان به دلیل عوامل انسانی است.

وی با بیان این که عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بیشترین عامل تصادفات است، عنوان کرد: عمده تصادفات محورهای مواصلاتی استان اصفهان منجر به واژگونی ناوگان حمل و نقل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اذعان داشت: براساس آمار پزشکی قانونی استان اصفهان، تصادفات در 4 ماهه نخست سال 96 منجر به فوت 204 نفر و مصدوم شدن 8 هزار و 505 نفر شده که این آمار در  4 ماهه نخست سال 97 به 211 نفر فوتی با افزایش 3.4 درصدی و 9 هزار و 302 مصدوم با افزایش 9.4 درصدی بوده است.

اصلاح 13 نقطه حادثه‌خیز جاده‌های استان اصفهان

فرزاد دادخواه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در این نشست بیان کرد: کیفیت جاده‌ها یکی از عوامل تشدید تصادفات هستند و بیشترین عامل تصادفات عامل انسانی است.

وی با بیان این که انحراف خودرو به دلیل خواب‌آلودگی یکی از اصلی‌ترین عوامل انسانی در تصادفات است، افزود: از 109 نقطه حادثه‌خیز استان اصفهان، 67 نقطه حادثه‌خیز در اولویت است که از این میان 13 نقطه در اولویت مهم‌تری قرار گرفته و عملیات اصلاح جاده‌های حادثه‌خیز استان اصفهان با اعتبار 53 میلیارد ریال آغاز شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان یادآور شد: 4 هزار کیلومتر از راه های استان اصفهان برای ساماندهی علائم راه‌ها و استانداردسازی علائم موجود بررسی شده که عملیات حذف و اضافه تابلوهای راهنمایی و رانندگی در نیمه دوم سال 97 صورت می‌گیرد.

هر یک کیلومتر آسفالت‌کشی 300 میلیون تومان آب می‌خورد

وی تأکید کرد: اقدامات اصلاحی در 14 نقطه از نقاط پرتصادف استان اصفهان انجام شده است؛ با افزایش قیمت قیر، قیمت آسفالت نیز افزایش یافته و به قیمت هر کیلومتر 250 تا 300 میلیون تومان رسیده است.

دادخواه با بیان این که بازیافت سرد یکی از پروژه‌های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است، تصریح کرد: با بازیافت آسفالت‌های فرسوده صرفه‌جویی قابل توجهی در بخش آسفالت جاده‌ها صورت می‌گیرد که در همین راستا با ردیف بودجه‌ای 13 میلیارد تومانی در محور اردستان-نایین بازیافت سرد آسفالت اجرا خواهد شد.

وی از اجرای عملیات 11 دستگاه زیرگذر با اعتبار 50 میلیارد ریال در استان اصفهان خبر داد و گفت: توسعه زیرگذرهای باکسی در کمربندی میمه، ورودی رحمت‌آباد، زیرگذر الور، زیرگذر درختک، زیرگذر محمودآباد و زیرگذر جزه در دستور کار قرار گرفته است.

اجرای شبکه روشنایی LED در آزادراه ذوب‌آهن

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در ادامه از بهره‌برداری 22.6 کیلومتر روشنایی در جاده‌های استان اصفهان خبر داد و تأکید کرد: اجرای شبکه روشنایی LED در آزادراه ذوب‌آهن به طول 5 کیلومتر انجام شده است.

وی با بیان این که 550 کیلومتر روکش راه روستایی با اعتبار 20 میلیارد تومانی در 4 منطقه استان اصفهان آغاز شده است، اذعان داشت: 136 کیلومتر پروژه آسفالت گرم با اعتباری بالغ بر 205 میلیارد ریال صورت گرفته است.

دادخواه اضافه کرد: عملیات تعریض جاده و دوبانده‌سازی در محورهای نایین-انارک، سفیددشت-زرین‌شهر، تیران-سامان، علویجه، کاشان-برکان و داران-علی‌گودرز در حال اجراست.

احداث 29 مجتمع خدماتی و رفاهی در اصفهان

محمد صلواتی معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در این نشست ابراز داشت: 43 مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی در استان اصفهان در حال بهره‌برداری است که استان اصفهان در این خصوص صاحب رتبه نخست کشور است.

وی ادامه داد: 29 مجتمع خدماتی و رفاهی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان در حال احداث است که 2 مجتمع خدماتی و رفاهی «اصفهان-میمه» و «اصفهان-شهرضا» در هفته دولت با سرمایه‌گذاری 6 میلیارد تومانی بخش خصوصی و تأمین بودجه 6 میلیارد تومانی دولت افتتاح می‌شود.

ایجاد سامانه حمل و نقل هوشمند

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان بیان داشت: ایجاد رفاه، کاهش تصادفات، ارتقای امنیت در سفر و توسعه گردشگری از جمله دلایل توسعه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی است.

وی از ایجاد سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهای مواصلاتی استان اصفهان خبر داد و گفت: سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهای مواصلاتی استان اصفهان برای ایمنی راه‌ها، امنیت مسافران و ارتقای حمل و نقل جاده‌ای با اعتبار 30 میلیارد ریالی ایجاد شد.

صلواتی از استقرار 120 دستگاه ترددشمار در محورهای مواصلاتی استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: 105 دوربین ثبت تخلف و 34 دوربین نظارت تصویری در استان اصفهان فعال است؛ همچنین 4 دستگاه «توزین در حال حرکت» جهت اندازه‌گیری تناژ بار در جاده‌های استان اصفهان مستقر شده تا تخلفات باربری را ثبت و کنترل کند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.