سرویس: اخبار شهرستان 22:20 - سه شنبه 06 شهریور 1397

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع)؛

ضرورت ورود معرفتی و تاریخی نیروهای انقلابی برای ثبت دقیق واقعه غدیر انکارناپذیر است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) گفت: شکی نیست که ولایت فقیه، عامل وجودی نظام اسلامی است از این رو دشمنان قسم خورده نظام اسلامی برای تضعیف اصل ولایت و حتی خدشه دار نمودن وقایعی هم چون غدیر از هیچ توطئه ای فروگذار نخواهند کرد.

سرهنگ حسن عجمی در گفتگو با اصفهان شرق، در بیان اهمیت واقعه غدیر و مسأله امامت و ولایت اظهار کرد: در بیان اهمیت آن واقعۀ عظیم همین بس که بدانیم انقلاب شکوهمند اسلامی بر مبنای اصل ولایت فقیه و بر مدار نظریۀ ولایت بنا شده است؛ مفهومی راهبردی که به تعبیر امام خمینی در امتداد ولایت ائمه(ع) قابل تصور است و مهمترین عامل ایجاد و بقای نظام اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) افزود: بدیهی است واقعۀ غدیر مولفه ای معرفتی و مبین اصل امامت و ولایت است لذا تبیین این دو عنصر حیاتی در نظام شیعی، پیوند عمیق امامت و امت را آشکار می کند لذا از یک سو شیعیان به ویژه جوانان ولایی، مبنای معرفتی خود را بر مبانی عشق ورزیدن به امام و امامت بنا می نهند.

وی گفت: از سوی دیگر امام به معنی پیشوا، جلودار و مقتدا هدایت گر مردم به ویژه جوانان خواهد بود و از انجا که جوانان بیش از دیگران از فطرت ناب بهره می گیرند می توان عمق این عشق و محبت امام به جامعه را به خوبی به نسل جوان منتقل کرد.

سرهنگ عجمی با اشاره به وظیفه نیروهای انقلابی برای ثبت غدیر اذعان کرد: شکی نیست که ولایت فقیه، عامل وجودی نظام اسلامی است از این رو دشمنان قسم خورده نظام اسلامی برای تضعیف اصل ولایت و حتی خدشه دار نمودن وقایعی هم چون غدیر از هیچ توطئه ای فروگذار نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: با این تفاسیر ضرورت ثبت و ضبط آن واقعۀ عظیم و پاسخگویی به شبهات در مولفه های اعتقادی انکار ناپذیر است؛ در این میان ضرورت ورود معرفتی و تاریخی نیروهای انقلابی برای ثبت دقیق واقعۀ غدیر در قالب های هنری غیر قابل انکار است.

وی به شبیه سازی واقعه غدیر در شهر سجزی اشاره کرد و افزود: این برنامه با حضور گرم و صمیمی مردم ولایت مدار بخش کوهپایه و شرق اصفهان در تاریخ ۹۷/۶/۸ بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در ورودی شهر سجزی برگزار و پیش بینی می شود، استقبال خوبی از این مراسم به عمل آید.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.