سرویس: غیر تولیدی 16:38 - سه شنبه 06 شهریور 1397

شهردار اصفهان خبر داد:

کشف آثار تاریخی قرن ۴ و ۶ هجری قمری در شهر اصفهان

شهردار اصفهان گفت: آثار تاریخی قرن ۴ و ۶ هجری قمری در شهر حین عملیات حفاری متروی اصفهان کشف و ضبط شد.

به گزارش اصفهان شرق، قدرت الله نوروزی در پرده برداری از تندیس جهان پهلوان تختی اظهار داشت: بدنبال حفاری‌ها برای احداث خط یک مترو شاهد کشفیات تاریخی از قرون گذشته اصفهان بودیم که تمام این آثار تاریخی کشف شده به زودی در قالب موزه ای به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه در خط دو مترو نیز تمام تلاش ما بر این است که آسیبی به آثار تاریخی وارد نشود، ادامه داد: غالب آثار تاریخی از دوره سلجوقیان و آل بویه است.

شهردار اصفهان با اشاره به کشف آثار تاریخی متعلق به قرن ۴ و ۶ هجری قمری در حین عملیات حفاری خط یک مترو گفت: از کسانی که در کشف آثار تاریخی مربوط به تلاش کرده‌اند تشکر می کنم.

وی با اعلام اینکه در صورتی که این حفاری‌ها صورت نگرفته آثار تاریخی و سبقه تاریخی اصفهان ناشناخته می ماند، ادامه داد: خط دو متروی اصفهان با همکاری سازمان‌ها در زمان مشخص خود به بهره‌برداری می‌رسد.

نوروزی با بیان اینکه ظرفیت مترو اصفهان تا مهرماه به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد، تصریح کرد: ظرفیت خط یک مترو تا ۱۵۰ هزار نفر است و افزایش ظرفیت مترو سبب کاهش آلاینده‌ها و ترافیک شهری می شود.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از اینکه دچار آفت بزرگ غم و اندوه نشویم باید برنامه‌هایی با محوریت شادی برگزار کنیم، تصریح کرد: امیدوارم خانواده بزرگ شهری در این راه شهرداری را یاری کند.

شهردار اصفهان الگوبرداری از جهان پهلوان تختی را لازمه زندگی هر ورزشکار و شهروند اصفهانی دانست و افزود: امروز ترویج ورزش نقش موثری در ایجاد یک جامعه شاد و نشاط دارد و در همین راستا به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطر جهان پهلوان تختی تندیس وی را ایجاد کردیم.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.