اصفهان شرق

نمایشگاه زخم ها و دردهای اسارت در منزل شهیدان قادری، غوغا به پا کرد/ تصاویر

کدخبر: 173776
1397/06/05 در ساعت 13:39

به گزارش اصفهان شرق، این روزها انجام دادن کار فرهنگی همتی بس بزرگ می طلبد و قطعا باید برای رسیدن به مقصود نهایی، آتش به اختیار وارد میدان شویم. در این خصوص افرادی هستند که فکر و ذکرشان از سنگر اراده و ایمان برخواسته است و به دنبال هدف مقدسشان که همان پاسداشت خون شهداست، لحظه ای آرام و قرار ندارند.

جابر قادری زفره ای از جانبازان 50 درصد و آزاده ای ایستاده در مسیر حق و ولایت است و چند سالیست در اقدامی فرهنگی به یاد شهدا و رزمندگان روزهای دفاع مقدس، با هزینه شخصی خودش، نمایشگاهی در منزل پدری خود در روستای زفره از توابع بخش کوهپایه برپا می کند تا شاید چشمی با دیدن این نمایشگاه گریان و فکری به مسیر ایثارگری متمایل شود.

جابر مرد میدان مبارزه بود و امروز مقتدرانه ایستاده است تا حق مطلب را آنگونه که هست ادا کند.

به روستای زفره رفتیم، جایی که 44 شهید را به نام خود به ثبت رسانده است و 5 آزاده دفاع مقدس از این دیار فرشته های آسمانی به تحمل رنج های دوران اسارت رفتند.

آزاده ولایتمدار زفره ای که 82 ماه و یک روز در اسارت بود، امروز نمی خواهد جوانان اسیر امیال و هوس ها شوند و به این دلیل همه چیز را به جان خرید و اقدام به کار فرهنگی کرد.

وی در خانواده ای متولد شد که در سال های جنگ شش مرد خانه به میدان دفاع مقدس پا گذاشتند و مادر خانواده پشت جبهه دعاگوی اسلام ماند و صبوری را پیشه کرد.

محسن و سردار شهید محمود قادری زفره ای برادران شهید جابر هستند و یک برادر دیگر نیز جانباز است.

جابر قادری زفره ای با اشاره به اینکه کار فرهنگی خیلی کمرنگ در روستاها انجام می شود، تصریح کرد: مدت ها بود سعی داشتم به صورت خودجوش کاری برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا انجام بدهم تا اینکه طرح احداث نمایشگاه در ذهنم کلید خورد و عزم خود را برای برپایی آن جزم کردم.

وی که هدف بزرگی برای زنده نگهداشتن یاد شهدا در سر می پروراند، اظهار کرد: ایثارگران و جانبازان باید برای شناساندن دفاع و ایثار جوانان ایرانی، آنچه در توان دارند به اجرا گذارند و من به عنوان آزاده زفره ای وظیفه خودم می دانستم که این کار رابه صورت خودجوش عملی کنم.

جابر از پیگیری های هشت ساله خود برای جمع آوری اسامی ایثارگران روستای مادری اش این چنین عنوان کرد: حدود هشت سال است که پیگیر جمع آوری اسامی رزمندگان روستا هستم و با تهیه فرمی با این محور درصددم گنجینه ای از دفاع مقدس را نگهداری و به معرض دید همگان قرار دهم.

آزاده زفره ای با بیان اینکه کار دل به دل می نشیند، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه سال گذشته با نام افلاکیان خاکی برپا شد و امسال با عنوان دردها و رنج های دوران اسارت، در منزل پدری خود که زادگاه دو شهید، دو جانباز و آزاده بود برپا شد.

کتابخوانی به سبک خاطرات رزمندگان دفاع مقدس

از هر چه بگذریم عبور از نمایشگاه تبلور همه زیبایی ها بود، همه چیز در این قطعه زمین چندین ده متری دیده می شد، از لباس اسرای ایرانی تا هنر دست این عزیزان در بند اسارت، ولی قسمت انتهایی نمایشگاه به نوعی حرکت هنرمندانه جابر قادری را به رخ می کشید و آن برپایی میز کتاب بود.

بیش از ده ها جلد کتاب از خاطرات اسرا و حاج آقا ابوترابی در نمایشگاه به چشم می خورد و جوانان این نقطه را جای امنی برای دیدار خاطرات رزمندگان انتخاب می کردند.

جابر قادری، غرفه کتاب را با این هدف راه اندازی کرده بود که رهبری معظم انقلاب بر اصل کتابخوانی تاکید داشتند و او می خواست به تبعیت از ولایت، به ترویج کتابخوانی دست زند.

دل کندن از این نمایشگاه کار آسانی نبود زیرا سرتاسر این زمین، بوی ایثار و شهادت می داد و حس معنوی این حالت را کسی جز آزاده جانباز زفره ای نمی توانست ایجاد کند زیرا خودش طعم تلخ و شیرین دوران اسارت را به خوبی حس کرده بود و می دانست باید عاشقانه پا به میدان گذاشت تا جوانان هم عاشقانه بنگرند.

انتهای پیام/ زهرا شجاعی