اصفهان شرق

شهرداری قول داده بود با راه‌اندازی بازارچه حمایت کند

کدخبر: 173755
1397/06/05 در ساعت 15:16

به گزارش اصفهان شرق، مهناز نیکبخت در حاشیه برگزاری نمایشگاه طراحی لباس اسلامی- ایرانی، اظهار کرد: از زمانی که فروش مانتو جلو باز ممنوع شد با توجه به طرفداران زیاد در مغازه‌ها فروش کاهش یافت، مغازه‌داران درخواست نمایشگاهی با عنوان مانتو دل بسته خواستار شدند که با حجاب و یک طرح جایگزین برای مانتوهای جلوباز برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه پس از این درخواست برگزار شد، افزود: یکسری از طرح‌های این نمایشگاه از قبل طراحی شده بودند و یکسری دیگر نیز طرح‌های جدید هستند و از این طرح‌ها 12 مورد کد شیما«کد تاییدیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» دارند.
رییس انجمن طراحی و دوخت لباس اصفهان ادامه داد: یکی از اهداف این نمایشگاه اشتغال زایی است. آموزشگاه‌ها افرادی را آموزش می‌دهند که دوره‌های متعددی گذرانده‌اند، اما جایی برای عرضه و
 فروش آثار خود ندارند و طبق صحبت‌هایی که شهرداری قرار شد بازارچه‌ای در اختیار ما قرار بگیرد تا ما بتوانیم تولیدات کارآموزان را به فروش بگذاریم و اشتغال زایی داشته باشیم، اما شهرداری به جای حمایت از فنی و حرفه‌ای خودش اقدام به برگزاری کلاس‌های ارزان قیمت کرد این درحالی است که مدرسان آنها متخصص نیستند و صنایع پوشاک را دچار چالش کرده‌اند.
نیکبخت با اشاره به اینکه شهرداری باید در حیطه فعالیت خود قدم بردارد، تصریح کرد: شهرداری کلاس برگزار می‌کند و هر روز یکی از آموزشگاه‌های ما بسته می‌شود این حمایت است؟ این در حالی است که قول داده بودند برای ما بازارچه‌ای فراهم کنند. نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه شهرداری در برابر آموزشگاه‌ها قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه طراحی لباس اسلامی- ایرانی شش آموزشگاه فنی حرفه‌ای یک موسسه از اداره ارشاد حضور دارند.

انتهای پیام/ایسنا