سرویس: غیر تولیدی 14:15 - دوشنبه 05 شهریور 1397

۵۵ هزار نفر به مناسبت عید غدیر در استان اصفهان اطعام می‌شوند

رئیس ستاد مردمی اطعام غدیر گفت: به مناسبت عید غدیر ۵۵ هزار نفر در استان اصفهان اطعام می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق، سید روح‌الله اعتصامی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اطعام 55 هزار نفر در اصفهان به مناسبت عید غدیر اظهار داشت: اطعام این افراد با کمک خیریه‌ها، مساجد، کانون‌های فرهنگی و دیگر نهادهای کمک رسان و جشن‌های سطح شهر صورت می‌گیرد.

وی افزود: قرار است امسال با مشارکت مدرمی بیش از 75 هزار پرس غذا غذا در قالب گسترده‌ترین سفره اطعام غدیر کشور در 3 استان اصفهان، یزد و گیلان طبخ و توزیع شود.

رئیس ستاد مردمی اطعام غدیر گفت: تعداد پرس غذا برای ما اهمیتی ندارد، بلکه هدف اصلی ما با توجه به تأکیدات دینی، احیای سنت اطعام در روز عید غدیر است.

وی ادامه داد: از سال گذشته با پخش کلیپ‌های ستاد مردمی اطعام غدیر در فضاهای مجازی، مشارکت مردم از سراسر کشور و حتی از خارج از کشور افزایش چشم‌گیری داشت و استقبال مردم بالا بود.

اعتصامی خاطرنشان کرد: صداقت در نیت مشارکت‌کنندگان و کمک حضرت امیرالمؤمنین(ع) سبب توسعه و گسترش اطعام روز عید غدیر شده است؛ طبخ غذا برای اطعام عید غدیر امسال در دانشگاه اصفهان صورت می‌گیرد و از این محل به سایر نقاط توزیع خواهد شد.

وی گفت: از 75 هزار پرس اطعام عید غدیر، 55 هزار پرس غذا در شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر و شهرضا، 10 هزار پرس غذا در استان یزد، 3 هزار پرس غذا در اسالم خلخال، هزار و 100 پرس غذا در نمک‌آبرود، هزار و 100 پرس غذا در کلاردشت، 500 پرس غذا در سیسنگان و 500 پرس غذا در تنکابن توزیع می‌شود.

رئیس ستاد مردمی اطعام غدیر از هزینه حدود 450 میلیون تومانی برای اطعام 75 هزار نفری عید غدیر خبر داد و اظهار داشت: تهیه هر پرس غذا حدود 9 هزار تومان هزینه دربر دارد که مشارکت‌کنندگان در ازای هر پرس غذا با پرداخت 4 هزار تومان می‌توانند در این سنت حسنه ما را یاری کنند.

انتهای پیام/ تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.