اصفهان شرق

وجود 108 هزار معلول در استان اصفهان/ معلولیت جسمی دارای بیشترین فراوانی

کدخبر: 173744
1397/06/05 در ساعت 11:09

به گزارش اصفهان شرق، مرضیه فرشاد در بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان اظهار کرد: در سال 59 از ادغام 16 سازمان، نهاد و همت محمدعلی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور شکل گرفت.

وی افزود: اداره کل بهزیستی استان اصفهان دارای هزار و 200 پرسنل است که 65 درصد این پرسنل زن هستند و 25 درصد مدیران این اداره را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان این که یکی از تکالیف اصلی بهزیستی خدمت‌رسانی به معلولان است، گفت: 108 هزار معلول در معلولیت‌های مختلف تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان اصفهان هستند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم، کم‌ترین رده معلولیت در معلولیت بینایی است و معلولیت جسمی و حرکتی دارای بیشترین فراوانی در معلولیت‌هاست؛ بالغ بر 4 هزار 300 نفر در مراکز روزانه بهزیستی استان اصفهان خدمات دریافت می‌کنند که هزار و 600 نفر از آنان معلولان بالای 14 سال هستند.

فرشاد با بیان این که 3 هزار و 500 توان‌خواه تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان اصفهان اقامت شبانه‌روزی دارند، اذعان داشت: معلولان ذهنی بیشترین نیاز را برای نگهداری در مراکز شبانه‌روزی دارند.

وی با بیان این که بهزیستی استان اصفهان با بیش از 160 ریزفعالیت مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: 800 پروانه فعالیت فعال توسط دفتر امور کودکان و شبه خانواده دفتر کودکان بهزیستی استان اصفهان صادر شده است؛ 500 کودک در خانه‌های شبانه‌روزی اداره کل بهزیستی استان اصفهان نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/فارس