سرویس: اخبار شهرستان 16:06 - یکشنبه 04 شهریور 1397

استاندار اصفهان در نشست‌خبری به مناسبت هفته‌دولت:

مبلغی به عنوان هدیه استانداری به مناسبت هفته دولت به کشاورزان شرق اصفهان اختصاص داده ایم

استاندار اصفهان گفت: به مناسبت هفته دولت مبلغی هم به عنوان هدیه برای کشاورزان آسیب دیده شرق اصفهان اختصاص داده ایم تا مقداری از آلام این کشاورزان اسیب دیده که حق آبه به حقی دارند، جبران شود.

به گزارش اصفهان شرق، محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته دولت اظهار کرد: دولت عمل و اخلاص و از خود گذشتگی، فداکار و ایثار در دولت رجایی و باهنر متبلور بود.

وی با بیان اینکه اگر در دولت جمهوری اسلامی خدمت می کنیم باید الگوی ما شهیدان رجایی و باهنر و امثالهم باشد که بدون هیچ مزدو منتی برای ملت ایران خدمت کردند، گفت: امسال هفته دولت با هفته های دولت سالهای گذشته تفاوت دارد، چرا که امسال همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و این اتفاق بسیار میمون و مبارک است.

مهرعلیزاده در ادامه با اشاره به استقلال بی بدیل و بی نظیر جمهوری اسلامی در جهان به عنوان تنها حاکمیت مستقل و بدون وابسته به قدرتهای مستکبر  بیان کرد: این استقلال خواستن و داشتن قطعا در برابر زیاده خواهان و مستکبران دنیا هزینه دارد.

وی تاکید کرد: امروز خروج یک شبه و بی قاعده ترامپ از برجام می تواند هشدارهای بسیار خطرناکی برای آینده جهان داشته باشد، چون کسی که می تواند زیر تعهد نامه ای که دو سال زمان برده است، به راحتی بزند و برخلاف دموکراسی و بدون ضابطه و قانون عمل کند، کاملا دیکتاتور است و کار غیرعقلانی دیگر هم می تواند انجام دهد.

استاندار اصفهان عنوان کرد: ما در طول 40 سال گذشته شرایطی زندگی کردیم که خواستار استقلال بودیم و در این چهار دهه بلاها و توطئه های متعددی را پشت سسر گذاشته ایم.

وی اذعان کرد: ما از جدیت دشمن استقبال می کنیم و جدی تر از آنها عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امروز دشمن با همه ابعاد و قوای خود در عرصه اقتصادی علیه جمهوری اسلامی امده است و قطعا این فرصتی برای ما است.

* هدیه استانداری به مناسبت هفته دولت به کشاورزان شرق اصفهان

مهرعلیزاده یادآور شد: در زمینه اقدامات برای اب و تامین آب باغات از تانکرهای حمل آب گله مندم چرا که تا پیش از بازکردن چاه اب برای انتقال اب به باغات هزینه هر تانکر 50هزار تومان بود ولی بعد از باز کردن چاه ها، هزینه تانکرها به 250 هزار تومان رسید که اصلا قابل صرفه برای باغداران نبود و این بی انصافی به باغداران بود که در نهایت مجبور به باز کردن آب زاینده رود شدیم.

وی توضیح داد: به مناسبت هفته دولت مبلغی هم به عنوان هدیه برای کشاورزان آسیب دیده شرق اصفهان اختصاص داده ایم تا مقداری از آلام این کشاورزان اسیب دیده که حق آبه به حقی دارند، جبران شود.

مهرعلیزاده با اشاره به هدیه ویژه استانداری به کشاورزان شرق اصفهان اظهار داشت: بر اساس محاسبات صورت‌گرفته از منابع استان اصفهان، مجدداً تسهیلاتی را به کشاورزانی که تاکنون کمکی دریافت نکرده‌اند، پرداخت خواهیم کرد؛ از 15 شهریور پرداخت‌ها انجام خواهد شد اما از اعلام مبلغ آن معذورم.

* بخش خصوصی و اصناف سربازان جنگ اقتصادی با دشمن هستند

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: دستاورد ما در این عرصه جنگ اقتصادی با دشمن، استقلال بیشتر ما در عرصه اقتصادی خواهد بود که دشمن را بیشتر عصبانی خواهد کرد، اتکا به داخل و استفاده بهتر از منابع و ظرفیت ها از جمله دستاوردهای ما در جنگ اقتصادی است.

وی افزود: ایران کشوری چون کشورهای بی ریشه همسایه نیست که امریکا بتواند به فکر دست اندازی و تعرض به آن باشد، ایران اراده کند منافع امریکا را در دنیا به خطر خواهند انداخت.

مهرعلیزاده ابراز کرد: در دوران جنگ تحمیلی مدیریت بحران به دست مردم بود ولی امروز در جنگ اقتصادی مدیریت بحران در دست دولت است که باید در دست مردم قرار گیرد ، در این جنگ اقتصادی سربازان جنگ، بخش خصوصی و اتاق بازرگانی و اصناف  و ..کسبه و تجار هستند.

وی در توضیح برنامه های هفته دولت و پروژه های قابل افتتاح که در هفته دولت امسال انجام می شود، تصریح کرد: 155 پروژه ملی- استانی، 185پروژه  استانی، 111 پروزه شهرداری ها و 849 طرح و پروژه در بخش خصوصی در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می رسد.

* چادگان و اصفهان کمترین و بیشترین اعتبار پروزه ها را به خود اختصاص داده اند

مهرعلیزاده افزود: یک هزار و 300 طرح قابل بهره برداری در این ایام هست که 70 درصد از آنها از لحاظ اعتباری توسط بخش خصوصی صورت می گیرد، ارزش ریالی این پروژه ها یک هزار و 884 میلیارد تومان است که در شهرستانهای مختلف میزان ان متفاوت است، شهر چادگان با حدود 4 میلیارد تومان برای 16 پروژه کمترین میزان و اصفهان با 223 میلیارد تومان شامل 360 پروژه بیشترین اعتبار پروزه ها را به خود اختصاص داده اند.

وی در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در ابتدا درباره حوزه گردشگری گفت: در تلاش هیستیم که قول داده شده برای خرید یک ایرلاین اختصاصی برای اصفهان را محقق سازیم، گرچه متاسفانه در مسیر تحقق این امر مشکلات ارزی و دیگر مشکلات پیش امد ولی در آینده نزدیک خبرهای خوشی خواهید شنید.

استاندار اصفهان با اشاره به مطالعات انجام‌شده در خصوص تصفیه‌خانه بزرگ پیشرفته 100 میلیون مترمکعب در اصفهان اذعان کرد: چندین نشست داشتیم و آن طرح در حال انعقاد قرارداد هستیم؛ البته معطل نماندیم و شرکت آبفا مکلف به نصف تجهیزاتی در تصفیه‌خانه برای افزایش کیفیت پساب است.

مهرعلیزاده عنوان کرد: سیاست دولت این است که با شرکت هایی که از نظر اندازه در جهان متوسط محسوب می شوند به جای شرکت های بزرگی که مرعوب امریکا هستند کار کند، در زمینه قطار سریع السریع اصفهان که کمک به حوزه گردشگری است خیلی با سرعت با طرف چینی کار می کنیم و احتمالا در زمان کمتر از 4 سال قسمت اولش افتتاح خواهد شد.

وی ابراز کرد: تصویب قانون بازنشستگی خوب است اما به شرط این که زمان کافی دیده شود و این که گفته می‌شود، قریب به هزار مدیر بازنشسته شوند، قطعاً ضربه خواهیم خورد و این کار از نظر کارشناسی مناسب نیست اما از نظر من هر قانونی که مجلس تصویب کند، باید اجرا شود.

مهرعلیزاده با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان بیان کرد: در استانداری اصفهان به جز بنده فرد دیگری مشمول این قانون نمی‌شود؛ البته در انتهای سال قبل 140 کارمند استانداری در قالب بازنشسته، قراردادی و مأمور از این دستگاه خارج شدند.

وی ادامه داد: امسال بدترین وضعیت آبی را داریم، یکی از طراحی‌های دشمنان این بود که از همین ضعف استفاده کنند و از این طریق به نظام ضربه بزنند اما نجابت مردم اصفهان مانع از این شد که دشمنان سوءاستفاده کنند.

* کمپین هایی چون کمیپن فرزندت کجاست؟ مشکلی را حل نمی کند

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر پیوستن به کمپین فرزندت کجاست؟ گفت: به نظرم همه چیز خوب هست که شفاف و مشخص باشد ولی ایجاد اختلاف بین مردم و دولت اصلا مناسب نیست، نقطه قوت نظام ما ارتباط فولادی بین مردم و دولت است، چنین  کمپین هایی مشکلی را حل نمی کند و مصائبی را ایجاد می کند ولی سه فرزند دارم که هیچ کدام خارج از کشور نیستند و اقازاده هم نبوده و علاقه ای هم برای ورود به کارهای پدرشان ندارند.

استاندار اصفهان در زمینه کشف انبار احتکار مواد و اجناس در این ایام بیان کرد: با تشکیل کمیته های قضایی و بازرسی مختلف به فکر درمان برای دردهای اقتصادی بودیم، بدین منظور با تشکیل کمیته تعزیرات و بازرسی و هماهنگی با دستگاه های مختلف اقدام به کشف اختفا و احتکار کالاها در استان کردیم که کالاها پس از طی مسیر قضایی و قانونی وارد بازار خواهد شد.

مهرعلیزاده تاکید کرد: طرح‌های مختلفی برای اشتغال انجام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره کرد؛ سهمیه استان اصفهان در این طرح 234 میلیارد تومان است که نصف آن تخصیص داده شده است.

* نرخ بیکاری استان اصفهان در بهار 97 نسبت به بهار 96، 2.8 درصد کاهش پیدا کرده

وی بیان  کرد: طرح رونق تولید طرح دیگری است که انجام شده که تاکنون 3 هزار و 975 متقاضی ثبت نام کرده‌اند و 2 هزار و 247 طرح به مبلغ 17 هزار و 355 میلیارد ریال بررسی شده است؛ طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان طرح دیگری است که در سال 96 این طرح آغاز شد و سهم استان اصفهان 4 هزار و 725 نفر تعیین شده است.

استاندار اصفهان با بیان این که 7 هزار و 644 نفر در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان ثبت نام کردند و فقط 830 نفر توسط واحد‌های پذیرنده پذیرش شدند؛ از این تعداد 36 نفر به عنوان نیروی انسانی مورد نیاز به کارگیری شدند.

وی افزود: مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی از دیگر طرح‌ها بود که 3 هزار و 680 نفر بود که تعداد 6 هزار و 314 نفر ثبت نام کردند و همه این تعداد توسط مراکز یادگیری به کارگیری شد و عملکرد استان اصفهان تا مردادماه 172 درصد بوده است.

مهرعلیزاده با اشاره به این که نرخ بیکاری استان اصفهان در بهار 97 نسبت به بهار 96، 2.8 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: یکی از اقدامات خوب در راستای جذب سرمایه‌گذار و رفع بوروکراسی سنگین اداری ایجاد پرتال سرمایه‌گذاری برای نخستین بار در کشور در استان اصفهان بود.

* در استانداری اصفهان هیچ کس مشمول قانون بازنشستگی نیست

وی ادامه داد: اغلب کارشناسان اذعان می کنند که ظرفیت صنعتی اصفهان اشباع شده است و به جرات خشکسالی ها وکمبود ابها و مشکلات زیست محیطی می تواند نشات گرفته از حضور صنایع بزرگ چون فولاد مبارکه باشد، ولی در برنامه ریزی های اتی استان به این اثرات توجه ویژه ای کردیم که اشتعال زایی بالا، کمترین اثرزیست محیطی و کمترین مصرف اب از جمله شاخصه ها است.

استاندار اصفهان اذعان کرد: در استانداری اصفهان هیچ کس مشمول قانون بازنشستگی نیست چرا که در بدو ورود خودم، 140 نفر از افراد مشمول بازنشستگی در استانداری و یا افراد مامور شده به استانداری اصفهان را برای خروجشان اقدام کردیم و جوانان را جایگزین کردیم.

*طبق مصوبه دولت، محلی را برای تجمعات اعتراضی اختصاص خواهیم داد

وی در پاسخ به سوال دیگری عنوان کرد: محلی هم برای تجمعات اعتراضی ترتیب و پیش بینی کردیم که به زودی اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “مبلغی به عنوان هدیه استانداری به مناسبت هفته دولت به کشاورزان شرق اصفهان اختصاص داده ایم”

  1. ورزنه ای گفت:

    شش ماه پیش در بین مردم ورزنه قول 450میلیارد تومان حق نکشت را دادند وعملی نشد
    کشاورزان صدقه بگیر نیستند حقشونا میخواند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.