سرویس: غیر تولیدی 11:17 - شنبه 03 شهریور 1397

بازار مسکن همچنان در رکود است؛ افزایش تقاضای خرید مسکن با هدف حفظ سرمایه

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه در ۳ ماهه اخیر شاهد افزایش تقاضا برای خرید خانه بوده‌ایم، گفت: بازار مسکن همچنان در رکود است و رونق این بازار وقتی اتفاق می‌افتد که زیرساخت‎ها شکل گرفته باشد.

به گزارش اصفهان شرق، رسول جهانگیری با بیان اینکه بازار مسکن 6،7 سالی دچار رکود بود، اظهار داشت: نوسانات بازار ارز و سکه روی خرید و فروش خانه تاثرگذار بود و به این شرایط نمی‌توان عنوان “رونق بازار مسکن” را داد.

وی ادامه داد: رونق بازار مسکن زمانی اتفاق می‌افتد که در زیرساخت‌های مسکن مثل مراجعه مردم برای دریافت مجوز ساخت از شهرداری‌ها تحول صورت گیرد که متأسفانه این اتفاق هنوز نیفتاده است. به علت نوسانات بازار ارز مردم برای اینکه ارزش سرمایه‌شان از بین نرود سرمایه خود را به بازار مسکن آوردند و تقاضا برای خرید و فروش بیشتر شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان افزود: اجاره بهای خانه به علت اینکه بازار مسکن دچار رکود بود نوسانات زیادی نداشت و براساس تورم هر سال افزایش پیدا می‌کرد. متأسفانه امسال با افزایش نوسانات ارز و خرید و فروش یک افزایش نسبی بین 10 و 15 و بعضی موارد تا 20 و 30 درصد به صورت موردی افزایش قیمت داشتیم، موضوع روی قیمت مسکن و رهن و اجاره اثر گذاشت و جدا از تورم 10 درصدی که هرساله اعلام می‌شد ما افزایش رهن و اجاره داشتیم، متأسفانه علاوه بر آن بین 10 تا 20 درصد افزایش داشتیم که این امر هم درباره اجاره و هم خرید خانه اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در بحث خرید خانه بین 15 تا 20درصد وبه صورت موردی تا 30 درصد هم افزایش قیمت داشتیم، گفت: ما به دنبال این بودیم که این مباحث به زیرساخت‌های ساخت کشیده شده، به بحث ساخت و سازهای مسکن برود و این تقاضا برای خرید به بحث ساخت و ساز مسکن انتقال پیدا کند که هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

جهانگیری بیان کرد: اگر در بحث مراجعه مردم به شهرداری‌ها برای گرفتن پروانه ساخت و ساز مسکن تحول صورت گیرد، می‌توان گفت اثر مثبتی در ساخت و ساز شهری رخ داده و بازار مسکن رونق گرفته است.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.