سرویس: غیر تولیدی 11:37 - شنبه 03 شهریور 1397

۵ مرکز نیکوکاری تا پایان شهریور در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اصفهان گفت: ۵ مرکز نیکوکاری تا پایان شهریور امسال توسط فعالان بومی عرصه خیر و احسان در شهرهای نطنز، ورزنه، شاهین‌شهر، هرند و فولادشهر تا پایان شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان اصفهان، مهدی رنجکش با بیان اینکه حمایت از گسترش مراکز نیکوکاری یکی از برنامه‌های این نهاد در سال‌های پیش رو است، اظهار داشت: 5 مرکز نیکوکاری جدید با درخواست فعالان عرصه خیر و احسان در شهرهای نطنز، ورزنه، شاهین‌شهر، هرند و فولادشهر تا پایان شهریورماه سال 97 افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت 61 مرکز نیکوکاری در سراسر استان اصفهان، خاطرنشان کرد: این مراکز تمرکز کمک‌رسانی به نیازمندان را از سطح شهر و استان خارج می‌کنند و شناسایی نیازمندان و توانگران و همچنین توزیع کمک‌های جمع‌آوری‌شده را به سطح محلات می‌آورند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اصفهان با بیان اینکه اعضای هیئت‌های عامل مراکز نیکوکاری معتمدان، ائمه جمعه و جماعت و خیران بومی شهرها و محلات استان هستند، گفت: گسترش این مراکز علاوه بر تسهیل در شناسایی نیازمندان و توزیع کمک‌های مردمی در میان آن‌ها سبب ایجاد سازوکارهای گره‌گشایی در موارد نیازمندی موردی ساکنان در محدوده مراکز نیکوکاری خواهد شد.

وی ارائه خدمت توسط کمیته امداد به بعضی از اقشار جامعه را از نظر قانونی ناممکن اعلام کرد و گفت: با بسط و گسترش مراکز نیکوکاری زمینه برای حمایت‌های موردی در جغرافیای محلی از این اقشار فراهم می‌شود.

رنجکش گسترش این مراکز را دارای ویژگی‌های مثبت دیگری دانست و گفت: شناسایی نیازمندان و کمبودهای آن‌ها در این مراکز آسان‌تر و دقیق‌تر صورت می‌گیرد و از طرف دیگر به علت محدوده کوچک فعالیت آن‌ها، خیران و نیکوکاران به‌خوبی از محل مصرف کمک‌های خود و میزان اثرگذاری آن آگاه می‌شوند.

وی با اشاره به خاستگاه مردمی کمیته امداد بیان کرد: برنامه‌ریزی و تلاش‌ها در این نهاد همواره با توجه به این ویژگی مهم شکل می‌گیرد و مهم‌ترین راهبرد کمیته امداد اصفهان حفظ و تقویت پیوندهای مردمی خود است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.