سرویس: اجتماعی 10:10 - شنبه 03 شهریور 1397

معاون امور اجتماعی بهزیستی اصفهان:

۵۵۰ کودک کار در اصفهان نزد اقوام درجه یک نگهداری می شوند

معاون امور اجتماعی بهزیستی اصفهان گفت: ۵۵۰ کودک کار در اصفهان نزد اقوام درجه یک نگهداری می شوند و از طرف سازمان بهزیستی نیز ماهیانه کمک هزینه ای به آنها اختصاص می یابد.

به گزارش اصفهان شرق، مجتبی ناجی اظهار داشت: حدود ۴۴۰ کودک کار در سال گذشته به سازمان بهزیستی مراجعه کردند که ۱۱۷ نفر آنها از طریق موسسه خیریه غیردولتی ساماندهی شدند و روزانه برای آنها سه وعده غذایی گرم تهیه دیده شده و آموزش های مختلفی در زمینه کودک و خانواده به کودکان و خانواده های آنها داده می شود.

وی افزود: ۴۰ درصد از این کودکان از اتباع خارجی هستند و با توجه به آمار به دست آمده ۶۰ درصد این کودکان را پسران تشکیل داده و تاکنون ۴۰ نوزاد تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته که همه اینها در موسسه ای خیریه سرویس دهی می شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی اصفهان اضافه کرد: از آنجایی که این کودکان به دلیل تکدی گری از تحصیل جا مانده اند هدف این موسسه توانمندسازی کودکان و بازگرداندن آنها به مدارس است از طرفی برخی از آموزش های هنری از جمله، صنایع دستی، نقاشی و خط و … به کودکان آموزش داده می شود تا استعداد و توانایی این کودکان شکوفا شود.

وی تصریح کرد: در آموزش هایی که به خانواده این کودکان داده می شود سعی شده خانواده ها را متقاعد کنند که اگر برای ترحم مردم و کسب سود بیشتر فرزندان خود را مجبور به کار کردن می کنند این کار نوعی کودک آزاری است و باید از آن جلوگیری شود چراکه رویکرد اصلی بهزیستی خانواده محوری است و تمام تلاش خود را می کنیم تا کودکانی که دارای خانواده بدسرپرست هستند را با آموزش و حمایت به کانون گرم خانواده بازگردانیم.

ناجی در ادامه گفت: البته در شرایط خاص با رای و نظر قاضی کودک در بهزیستی نگهداری می شود اما از آنجایی که خود کودکان نیز در کنار خانواده و اقوام احساس راحتی بیشتری می کنند حدود ۵۵۰ کودک و نوجوان نیز نزد اقوام درجه یک نگهداری می شود و از طرف سازمان بهزیستی نیز ماهیانه کمک هزینه ای به آنها اختصاص می یابد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد از این کودکان پس از بازپروری و حمایت های اعمال شده به زندگی ایده آل خود بازگشته اند،‌ گفت: کودکان کار به دلیل شرایطی که دارند بسیار در معرض آسیب های اجتماعی، مسائل بهداشتی و …. قرار می گیرند و در بسیاری از موارد مورد سوء استفاده قرار می گیرند و اگر در گروه یا باندی مشغول فعالیت باشند به قاچاق مواد مخدر، دزدی و اعتیاد روی می آورند؛ سازمان بهزیستی با مجوزی که به یک موسسه خیریه داده است توانسته ۱۱۷ کودک را به زندگی عادی خود بازگرداند که این کودکان در جشن های سازمان همراه با خانواده های خود شرکت می کنند و زندگی مطلوبی دارند.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.